اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950825183546113

شهرداری مشهد به زائران امام حسین(ع) در کشور عراق خدمت رسانی می کند

حضور 400 مبلغ مسلط به 4 زبان در مواکب امام رضا(ع)

کد: 13950825183546113

https://goo.gl/XlngRH

، مشهد , (اخبار رسمی): خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به زائران امام حسین(ع) در کشور عراق در حال انجام است.

حضور 400 مبلغ مسلط به 4 زبان در مواکب امام رضا(ع)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، در واقع اربعین حسینی خود یک فرهنگ عظیم بوده که مباحث فرهنگی پیرامون آن نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که شهرداری مشهد نیز بنا بر وظیفه خود در این عرصه نیز مانند دیگر عرصه‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی پررنگ حضور یافته است.

کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد در این راستا اقدامات گسترده‌ای را تدارک دید و با تعامل با مرکز جامعه المصطفی، 400 طلبه مبلغ مسلط به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و اردو را به کشور عراق اعزام کرد و همچنین در تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه، 400 نفر طلبه برای برپایی نماز جماعت، سخنرانی بین نماز، پاسخگویی به سؤالات شرعی و استقرار در اتوبوس‌ها اعزام شده‌اند که در شهرهای کاظمین، نجف و موکب امام رضا(ع) حضور دارند.
گروه سرود کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز در حرم مطهر علوی و موکب امام رضا(ع) اقدام به اجرای سرود به زبان عربی و فارسی کردند که مورد تقدیر امام‌جمعه کوفه و امام جماعت مسجد کوفه قرار گرفتند.
در دیگر اقدام کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد نمایشگاه‌های مفهومی استکبارستیزی، وحدت جهان اسلام، جنایات آل سعود و تجلیل شهدای منا و مدافع حرم برگزار شده و اجرای برنامه هنرمندان جبهه گفتمان انقلاب اسلامی در موکب امام رضا(ع) همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب در جریان است.
برای برگزاری مراسم‌‌های مذهبی در مواکب نیز سخنرانان مطرحی همچون حجج‌الاسلام ماندگاری، پناهیان، قاسمی و فاطمی ارفع دعوت به عمل آمده و همچنین در این مراسم‌ها مداحان اهل بیت(ع) احمد واعظی، بحرالعلوم، سماواتی، قربان پور در مواکب امام رضا(ع) در شهر نجف و کربلا و مسیر منتهی به این دو شهر حضور دارند.
کرسی تلاوت قرآن کریم مجلسی نیز از دیگر اقدامات فرهنگی است که همه روزه در موکب امام رضا(ع) نیم ساعت قبل از اذان مغرب با حضور عموم زائران حسینی برگزار می‌شود.
در حوزه فناوری نیز از این کمیته حضوری پررنگ داشته به گونه‌ای که نرم‌افزار جاذبه‌های حسینی که در سال گذشته موردتوجه ویژه زائران حسینی قرار گرفته بود نیز امسال توسط جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهر مشهد به روز رسانی شده و در سایت مقام معظم رهبری برای استفاده عموم قرار گرفته است.
تولید 4 موشن گرافی در موضوعات اربعین یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد است که مورد توجه مردم و فضای مجازی قرار گرفته است.
در نهایت تهیه محصولات جزوه و کتاب برای مبلغان و همچنین پرچم و بازوبند برای زائران و تهیه 200 دستگاه سیستم صوتی از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری مشهد بوده است.
آری؛ این‌ها تنها بخشی از خدمات بزرگ شهرداری مشهد در همایش جهانی اربعین حسینی بود اقداماتی که به دست کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی شهرداری مشهد از ماه‌های گذشته برنامه‌ریزی شده بود و امروز به بهترین نحو به اجرا در آمده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]