اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950826184625811

گزارشی از آخرین اقدامات هلال احمر برای راهپیمایی اربعین حسینی

همپا با سوگواران حسینی

کد: 13950826184625811

https://goo.gl/M6M9FH

، تهران , (اخبار رسمی): بیش از 6‌هزار و 800 تن از زائران اربعین به قرارگاه‌های امدادی مرزی هلال‌احمر مراجعه کردند.

همپا با سوگواران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،سرخپوشان هلال مثل هر‌ سال کنار زائران اربعین حسینی قرار گرفته‌اند تا با خدمتِ به‌موقع آرامش را به سوگواران هدیه دهند تا به حال بیش از 6‌هزار و 800 تن از زائران از 17 تا 25 آبان ماه به قرارگاه‌های مرزی هلال‌احمر در شلمچه، چزابه و مهران برای دریافت خدمات امدادی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

مرتضی سلیمی با اشاره به ارایه خدمات امدادی به 985 تن از هموطنان عنوان کرد: به علاوه 3‌هزار و 134 تن از زائران از خدمات سرپایی درمان چون پانسمان و ... استفاده کرده و 74 تن به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات ترافیکی در طرح ملی امداد‌و‌نجات اربعین در این مدت گفت: بر این اساس تاکنون 16 مورد عملیات در استان‌های (ایلام: 7مورد، خوزستان:   7مورد و فارس:   2مورد) انجام و خدمات لازم به 181 حادثه‌دیده ارایه شده است. وی با اشاره به امدادرسانی به 40 تن از هموطنان در این حوادث افزود: 85 تن در این حوادث مصدوم شدند که در این زمینه 21 تن به مراکز درمانی منتقل شده و 5 تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند؛ در این زمینه 12 مورد عملیات رهاسازی نیز از سوی نجاتگران انجام شده است.

استقرار یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مسجد کوفه

معاون عملیات سازمان امداد‌ و‌ نجات جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به‌منظور ارایه خدمات امدادی-درمانی به زائران در یکی از مسیرهای پرتردد مسجد کوفه مستقر شد. شاهین فتحی تشریح کرد: این اتوبوس‌آمبولانس به همراه سه پزشک، یک پرستار و سه امدادگر به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمت به زائران است. وی با اشاره به استقبال بالای زائران از این درمانگاه افزود: در ساعات اولیه‌ برپایی این مرکز، بیش از 300 بیمار مراجعه کرده و بالغ بر 600 تزریق برای زائران انجام شده است.

هماهنگی برای استقرار نیروهای امدادی در نقاط پرتردد

همچنین جلسه‌ سرتیم‌های سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر مستقر در شهر نجف با حضور معاون عملیات این سازمان برگزار شد. شاهین فتحی در این جلسه گفت:   با توجه به اهمیت و لزوم هماهنگی بین‌گروهی و بین‌بخشی جلسه سرتیم‌های امداد‌و‌نجات مستقر در شهر نجف اشرف برگزار شد. وی افزود: نیاز است تا به ‌منظور هماهنگی بیشتر و تأمین داروی مورد نیاز و تعیین نقاطی که زائران بیشتری مراجعه می‌کنند، هماهنگی‌های بیشتری با مرکز پزشکی جمعیت انجام شود تا نیروهای خود را در آن نقاط مستقر کنیم. معاون عملیات سازمان امداد‌و‌نجات اظهار کرد: در حال حاضر 5 تیم 12 نفره در شهر نجف، 15 تیم 12 نفره در کربلا، 26 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و 3 خودروی ارتباطات از این سازمان در کشور عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران است. وی گفت: سازمان امداد‌و‌نجات حکم بازوی مرکز پزشکی حج و زیارت را دارد و پزشکان و پرستاران این سازمان با مراکز پزشکی حج و زیارت در نجف اشرف همکاری دارند. فتحی اظهار کرد: این سازمان برای خدمات‌رسانی به زائران در شرایط اضطراری برنامه‌ریزی کرده و در خوزستان در نقطه صفر مرزهای چزابه، شلمچه و مهران با دپوی آمبولانس و خدمات امدادی آمادگی خدمت‌رسانی به زوار حسینی را دارد. معاون عملیات سازمان امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر  از همکاری نیروهای این سازمان با سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت خبر داد و گفت: نیروهای عملیاتی ما اعم از پزشک، پیراپزشک، پرستار و نجاتگر علاوه بر نقطه صفر مرزی در نجف، مسیر نجف تا کربلا، کربلا، کاظمین و سامرا  مستقر هستند و در قالب تیم‌های امدادی و درمانی فعالیت می‌کنند.

بازدید رئیس اورژانس کشور از درمانگاه هلال‌احمر در نجف

رئیس اورژانس کشور از درمانگاه ولایت مرکز پزشکی جمعیت هلال‌احمر در هتل نبأ نجف اشرف بازدید کرد و در جریان تلاش‌های بی‌وقفه کادر درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران قرار گرفت. پیرحسین کولیوند ضمن بازدید از تمامی بخش‌های درمانگاه ولایت، از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی به زوار حسینی و علوی قرار گرفت. وی از نوع و نحوه خدمات ارایه‌شده به زائران تشکر کرده و به همه تلاشگران خداقوت گفت. کولیوند همچنین بر ثبت پذیرش بیمارانی که به مراکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر مراجعه می‌کنند، تأکید کرد. در حال حاضر 3 درمانگاه هلال‌احمر خدمات درمانی لازم را به زائران در اربعین حسینی ارایه می‌کنند.

تجهیز چادرهای درمانی هلال‌احمر در عراق

مدیر دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت:100 تخت بیمارستانی تاشو در درمانگاه‌های شفاء 2 و تمام چادرهای درمانی هلال‌احمر در عراق توزیع شده است. سید محمود عظیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که 60 تن دارو و تجهیزات شامل 250 قلم دارو و 80 قلم ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی ویژه اربعین حسینی به عراق منتقل شده است، افزود: داروها و تجهیزات در 4 پایگاه اصلی ازجمله نجف، عمود 1092، درمانگاه نجم کربلا در هتل نجم و شفاء2 در هتل الملّاک تقسیم و از این مراکز در چادرهای جمعیت هلال‌احمر توزیع شده است. وی گفت: اقلام دارویی و تجهیزات مورد نیاز صحن حضرت زهرا(س)، مسجد حکیم و عمود 390 از درمانگاه اصلی نجف و عمودهای  722، 736، 1023، چادرهای مستقر در شهرهای عون، کاظمین، سامرا و کربلا (عتبه و هلال) از عمود 1092 تأمین شد. مدیر دارو و تجهیزات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: 100 تخت بیمارستانی تاشو،20دستگاه اکسیژن‌ساز، 20دستگاه نوارقلب، 10 دستگاه الکتروشوک و کیف احیا در تمام چادرهای درمانی و درمانگاه‌های جمعیت توزیع شده است. وی با اشاره به ازدحام جمعیت در معابر مختلف کربلا و نجف اظهار کرد: تکنیسین‌های دارویی و امدادگران به‌طور مرتب نسبت به شارژ اقلام مورد نیاز دارویی چادرهای درمانی اقدام می‌کنند. عظیمی خاطرنشان کرد:   به منظور رفع ایرادات احتمالی عملکرد دستگاه‌های پزشکی دو تن از مهندسین پزشکی در شهرهای نجف و کربلا حضور دارند.

اسکان دو ‌هزار و 646 زائر در مهران توسط هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: دو‌ هزار و 646 زائر در 14 مکان شهر مرزی مهران تاکنون توسط این نهاد اسکان یافته است.

محمد سلیمانی افزود: در این مدت تاکنون به هشت حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی امداد‌رسانی شده است.

وی تعداد مجروحان این حوادث که به مراکز درمانی اعزام شده‌اند را 75 نفر اعلام کرد و گفت: از 20 آبان ماه تاکنون سه‌ هزار و 889 زائر در مسیرهای پیوندی به مهران از خدمات درمانی و امدادی این جمعیت برخوردار شده‌اند.

به گفته وی، این نهاد در اربعین امسال به صورت رایگان از زائران آزمایش فشار خون و قند خون می‌گیرد که تا امروز 277 زائر از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام گفت: امدادرسانی این جمعیت از طریق 23 پایگاه، بالگرد، 30 تیم موتوری امداد‌و‌نجات و بکارگیری 200 امدادگر در حال انجام است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام ادامه داد: همچنین عملیات امدادرسانی در زمان بروز حوادث احتمالی به زائران در شهرستان و مرز مهران از طریق 16دستگاه آمبولانس و هفت اتوبوس آمبولانس انجام خواهد شد.

سلیمانی تأکید کرد: در صورتی که به تشخیص ستاد اربعین استان ایلام زمین برای برپایی اردوگاه در اختیار این نهاد قرار گیرد، هلال احمر از آمادگی کامل برای ایجاد و تجهیز این اردوگاه به منظور اسکان اضطراری زائران برخوردار است. وی یادآور شد: هلال‌احمر در اربعین امسال از سوی ستاد اربعین استان به‌عنوان مسئول کمیته امداد‌و‌نجات تعیین شده و در این راستا کار خدمات‌دهی به زائران حسینی را در حوزه امداد‌و‌نجات برعهده دارد.

به گفته سلیمانی، خدمات‌رسانی جمعیت هلال‌احمر در ایام اربعین امسال به زائران از 20 آبان آغاز شده و تا 10 روز بعد از اربعین حسینی نیز ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام افزود: تمامی خدمات جمعیت هلال‌احمر ایلام در اربعین امسال تنها در داخل کشور است و همه خدمات مورد نیاز به زائران در مرز مهران انجام می‌شود. براساس پیش‌بینی‌ها، در اربعین امسال بیش از 2‌میلیون زائر مسیر ایلام- عراق را به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می‌کنند. مرز بین‌المللی مهران در فاصله 95کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

107نفر از شهروندان ملکانی به مناسبت اربعین خون اهدا کردند

در آستانه اربعین سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین داوطلبان و جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملکان اقدام به اهدای بیش از 107واحد خون به نیازمندان کردند. با توجه به نیاز مستمر مراکزدرمانی به خون و فرآورده‌های خونی، در آستانه اربعین حسینی و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و نوعدوستی این جمعیت با همکاری سازمان انتقال خون استان اقدام به جمع‌آوری خون از داوطلبان و جوانان عضو جمعیت کرد که در این اقدام خداپسندانه بیش از 107واحد خون از داوطلبان و اهالی اخذ شد. این برنامه با همکاری سازمان انتقال خون استان و جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملکان به منظور حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تزریق آن به نیازمندان صورت گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]