اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185235735

توسعه همکاری علمی -فرهنگی دانشگاه های ایران ولبنان

کد: 13950827185235735

https://goo.gl/fr4lRE

، تهران , (اخبار رسمی): در دیدار اخیر ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با جمّال وزیر آموزش و تربیت لبنان ، زمینه های همکاری و توسعه دانشگاهی علمی و فرهنگی فیمابین دانشگاه های ایران و لبنان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

توسعه همکاری علمی -فرهنگی دانشگاه های ایران ولبنان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار هاشمی در گزارشی دستاوردها و توفیقات علمی جمهوری اسلامی ایران را  ارائه کرد و جمّال هم ضمن اظهار خوشوقتی از دیدار با هیئت ایرانی، اشتیاق خود را برای بازدید از ایران و آشنایی بیشتر با موفقیت ها و پیشرفت های علمی و فرهنگی و همچنین دیدار با مسئولان ارشد کشورمان را  اعلام کرد.

براساس این گزارش،هاشمی در ادامه بازدیدهای  خود از مراکز علمی و آموزشی لبنان، از دانشگاه بین المللی لبنان ( L I U) نیز بازدید و با رئیس و شورای این دانشگاه گفتگو کرد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم  در این دیدار ضمن دعوت از عبدالرحیم مراد برای سفر به ایران جهت تقویت زمینه ها و ظرفیت های  همکاری و کمک دانشگاه های ایران به دانشگاه های لبنان،  برای توسعه فعالیت های علمی و فرهنگی مسائلی را در این خصوص تبیین کرد.

در ادامه این دیدار  عبدالرحیم مراد رئیس دانشگاه  بین المللی لبنان  که از چهره های برجسته دانشگاهی لبنان  است و مسئولیت های مهمی چون وزارت آموزش و تربیت و نخست وزیری لبنان را نیز بر عهده داشته،  گزارش مفصلی از روند توسعه دانشگاه بین المللی لبنان در شهر بیروت و سایر شعبات آن در داخل و خارج لبنان ارائه کرد. 

وی جمهوری اسلامی را یک نمونه موفق و الگوی مناسبی برای پیشرفت کشورهای اسلامی دانست و علاقه مندی خود را برای همکاری های علمی و فرهنگی با دانشگاه های ایران ابراز کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش