اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950827185456416

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز مطرح کرد

احداث دروازه‌ استانبول دردستور بررسی شهرداری تبریز

کد: 13950827185456416

https://goo.gl/4tHVqz

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز از بررسی طرح احداث المان ورودی شمالغرب تبریز تحت عنوان دروازه استانبول خبر داد.ث دروازه‌ استانبول، در دستور بررسی عمرانی شهرداری تبریز

احداث دروازه‌ استانبول دردستور بررسی شهرداری تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز شهریار به نقل از شهرداری منطقه6، محمدحسین اسحقی گفت: کمیته فنی شهرداری تبریز طرح های ساختمان مرکز فرماندهی مدیریت بحران و ورودی درب استانبول را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار داشت: ورودی‌های شهر باید در وضعیتی باشد که مسافران هنگام ورود به شهر، احساس واقعی ورود به حوزه هویتی و فرهنگی تبریز را داشته‌باشند.

اسحقی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای این کار افزود: به همین منظور، اقدامات مختلفی برای ورودی های تبریز در دست انجام است و یکی از این اقدامات اجرای طرح المان درب استانبول در دروازه ورودی شمال غرب تبریز مورد مطالعه و طراحی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نصب و احداث این المان ها باید به نحوی باشد که ورودی های شهر محسوس و متمایز شده و توجه به الگوی معماری اسلامی و ایرانی  نیز درآن لحاظ شود و همچنین مکانی جهت ارائه هویت شهر وارائه خدمات رفاهی و اجتماعی برای گردشگران باشد.

در ادامه طراح المان دروازه ورودی این درب نیز در این جلسه با ارائه این طرح ضمن توضیح مراحل مختلف طرح برای دروازه ورودی شمال غرب یا همان جاده صوفیان و مرند، معماری این طرح را الهام گرفته از معماری ایرانی و اسلامی تاریخ گذشته تبریز عنوان کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]