اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186605811

گزارشی میدانی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در اربعین

زیر بیرق سیدالشهدا(ع)

کد: 13950901186605811

https://goo.gl/sdIomr

، تهران , (اخبار رسمی): این روزها که تقویم بر مدار پاییز خورشیدی می‌چرخد و طبیعت زیباترین نقاشی‌های خود را به رخ می‌کشد، خش خش برگان پاییزی حال آدم‌ها را خوب می‌کند، اما دگرگون می‌شود حال انسانیت با عظمت عاشورا و رویدادهایش...!

زیر بیرق سیدالشهدا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،این روزها هر که را ببینی با نام «کربلا...حرم...اربعین» واگویه‌هایی عاشقانه دارد و حال دلش عجیب دگرگون می‌شود، چراکه تقویمی بر مدار ماه، قدم قدم به دهه‌ دوم صفر می‌رسد!
حال و هوای این روزهای مرزهای ایران هم متفاوت است! عاشقانی که پای پیاده با سیل خروشان جمعیت همگام شده‌اند تا بخشی از بزرگ‌ترین اجتماع جهان تشیع باشند.
هر که هر چه داشته نذر حسین(ع) کرده تا عرض ارادتی به ارباب مهربانش داشته باشد، اما همه خوب می‌دانند که قبل از پابوسی پسر باید از پدر اجازه بگیرند و وارد شهر مقدس نجف اشرف شوند.
حال اما آنچه از مرز، همراه زوار ایرانی بوده و آرامش و ایمنی سفر را به ایشان هدیه کرده تیم سرخ و سفیدپوش هلال مهربان خدمت‌رسانی است!
اینجا همه آمده‌اند تا مرهمی باشند بر دل زائران و گردی بتکانند از پته‌ شالشان تا بشود شفاعت دنیا و آخرتشان!
جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، رسالتی را به دوش می‌کشد که در آن رنگ، نژاد، قومیت و ملیت مفهومی ندارد و یاریگر همه‌ خستگان این راه عاشقی است.
در استان نجف که ورودی عاشقان اهل بیت و آغازگر مسیر چند ده کیلومتری بهشت است و این روزها گام‌های استوار مختارها را به خود می‌بیند.
اتوبان نجف-کربلا که جمعیتی وصف نشدنی را به مرکز توجه عالم هدایت می‌کند و همچون مغناطیسی عظیم جمعیتی بیش از 20 میلیون را به سمت خود می‌کشد.
اینجا خش خش سبدهایی که بچه‌های خردسال در آن نشسته‌اند برایت گوش‌نوازترین موسیقی عالم است و همه از مرد و زن تا پیر و جوان آمده‌اند تا به نوبه خود عشق بازی کنند با خون خدا!
خانواده‌ بزرگ هلال‌احمر که خدمت به خلق را سرلوحه‌ کارشان قرار داده‌اند، آن را بزرگ‌ترینِ عبادت‌ها می‌دانند و همه‌ سختی‌ها را به جان می‌خرند و با ارباب بی‌کفن معامله می‌کنند و حتی بیشترشان حاضر به مصاحبه نمی‌شوند.
با حوصله مرهمی بر دردهایشان شویم
آقای دکتری با حوصله گوشه‌ درمانگاه مشغول ویزیت بیماران است که آرامشی وصف ناشدنی دارد. دکتر حیدری متخصص بیهوشی است که حضور همگان در این فضا را وابسته به نیرویی خارق‌العاده می‌داند و می‌گوید: عشق به اهل بیت علیهم‌السلام است که باعث می‌شود همگی زندگی خود را رها کنیم و در این جرگه مشغول فعالیت شویم.
اتحاد کادر درمانی در خدمت به خلق
سید امین نوری‌زاده که کارشناس فوریت‌های پزشکی و نجاتگر تازه نفس جمعیت هلال‌احمر آبادان است، با دوستانش از مرز چزابه وارد کشور عراق شدند و در شهر نجف به عنوان نجاتگر و مترجم مشغول فعالیت است و خدمت به خلق را  قشنگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش می‌داند.
او در مورد حضورش می‌گوید: سال قبل به‌صورت پیاده‌روی در مراسم اربعین شرکت کردم و امسال سعادت خدمت به زوار نصیبم شد تا بتوانم با حمایت روانی دردی از مردم بکاهم.
نوری‌زاده اتحاد و یکدستی تیم‌های هلال‌احمر را مثال‌زدنی می‌داند و می‌گوید: از پزشک تا نیروی خدماتی همه فقط به عشق ارباب آمده‌اند و می‌کوشند تا به هر زائر با هر رنگ و قومیت و ملیتی کمک کنند.
آشنایی با دوستان جدید؛ ثمره‌ای از این سفر معنوی
نوراله صابری که از استان البرز به عنوان تکنیسین دارویی و برای بار دوم برای خدمت به خلق راهی عتبات عالیات شده، آشنایی با همکاران جدید و زیارت را قشنگ‌ترین بحث سفر می‌داند و در داروخانه‌ درمانگاه حاضر در صحن حضرت زهرا(س) مشغول نسخه‌پیچی است، می‌گوید: مردم قدرشناس خدمات را می‌بینند و به ما لطف زیادی دارند، اما در برخی موارد عجول برخورد می‌کنند، ولی انسان‌های شایسته‌ای در این مسیر گام برمی‌دارند که شایسته‌ بهترین برخوردها هستند.
پاسخگویی منظم بدون اتلاف وقت
محمدصادق نوری که با دوستان خود برای بار دوم از تهران مسیر پیاده‌روی را در پیش گرفته به دلیل ضعف جسمانی به درمانگاه «ولایت» شهر نجف مراجعه کرده و از این همه خدمت داوطلبانه به وجد آمده است.
او در این باره می‌گوید: در مدتی که در درمانگاه حضور داشتم افراد زیادی مراجعه کرده‌اند و کادر درمانی با حوصله پاسخگوی تمامی مراجعان هستند.
ما همه به شکل ویژه دعوت شده‌ایم
متخصص اورولوژی است و در شهر خود روزانه چندین عمل جراحی و ویزیت دارد. به‌قول خودش حتی مراسم عاشورا را از تلویزیون دنبال می‌کند، اما این سفر را یک دعوت می‌داند.
او که در عمود 1092 مستقر بوده، می‌گوید: با هیچ محاسبه‌ ذهنی جوابگو نیست که این تعداد جمعیت چگونه در این مسیر زندگی می‌کنند و روزها سپری می‌کنند و این احساس خارق‌العاده است.
او این راهپیمایی عظیم را شایسته‌ جهانی‌شدن و حضورش را دعوت به یک میهمانی زیبا و پرشور می‌داند.
بالن‌های راهنما بر فراز چادرهای خدمت‌رسان
مادر سید عطا که مضطرب از تب و مسمومیت فرزندش به عمود 1092 مراجعه می‌کند، قبل از هر اقدامی از سوی کادر درمانی با اشک شوق از حضور آرامش‌بخش درمانگاه‌های بین‌راهی تشکر می‌کند و می‌گوید: در طول مسیر به‌دنبال پزشکی ایرانی بودیم و به لطف خدا و زحمات شما، بالن بالای چادرتان ما را به اینجا کشاند تا زبانمان را بفهمید و دردمان را دوا کنید.
آرامش؛ هدیه‌ هلال‌احمر به زائران
چگینی که با اتوبوس آمبولانس تیمشان و از استان قزوین راهی این مسیر زیبا شده است، لحظه به لحظه‌ خدمت را زیبا می‌خواند و می‌گوید: حضور در میان مردم به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از این سفر داشته باشیم و همیشه به دوستان خود توصیه می‌کنم با کاور هلال‌احمر در میان مردم باشند تا هم راهنمایی کنند و اگر خدمتی حتی خارج از شیفتشان از دستشان ساخته دریغ نکنند، چراکه همین حضور با لباس سرخ و سفید جمعیت به مردم آرامش می‌دهد.
اولین سفر؛ سرشار از آرامش
 مریم شفاعت از استان یزد که فرزند هفت ساله‌ خود را به پدرش سپرده و برای اولین بار راهی این سفر شده، دعوتش را اتفاقی می‌داند و اکثر مراجعات را وابسته به بیماری‌های ویروسی و گرفتگی عضلات و تاول پا می‌داند، اما هنوز حضور خود در این فصای معنوی را باور نکرده!
او در باره سفرش می‌گوید: در اولین زیارتم محو عظمت حضرت علی(ع) شدم و اینجا جایی است که هر چه بخواهیم می‌توانیم آرامش کسب کنیم.
شفاعت در ادامه می‌گوید: دعایمان همراه جمع زودتر مستجاب می‌شود، ولی همراهی فرزندم در این شرایط ممکن نبود و حالا هم موقعیت را پذیرفته و از حضور در این مکان مقدس خوشحالم.
تمامی افرادی که در قالب کادر درمانی جمعیت هلال‌احمر با هر درجه و جایگاهی حاضر شده‌اند، رنگ، نژاد یا قومیت نمی‌شناسند و تشنه‌ خدمت به زائران‌اند تا بتوانند دردی دوا کنند و گره‌ای باز کنند و ارزش این خدمت را بالاترین اعمال می‌دانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]