اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186675793

جایگاه ویژه بازار تاریخی کرمان درمیراث فرهنگی کشور

کد: 13950901186675793

https://goo.gl/DbLhw1

، تهران , (اخبار رسمی): مرمت بازار تاریخی کرمان، سند افتخار میراث فرهنگی کشور محسوب می شود.

جایگاه ویژه بازار تاریخی کرمان درمیراث فرهنگی کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، محسن دلبری، مدیر کل هماهنگی امور استانهای سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام این خبر وبا اشاره به نمونه اقدامات صورت گرفته مانند ثبت جهانی کویر لوت، کسب رتبه اولی در حوزه بوم گردی و پیگیری ثبت جهانی گلیم شیریکی پیچ، گفت: اقدامات اولیه جهت راه اندازی بازارچه صنایع دستی، ارتقاء رتبه و جایگاه صنایع دستی استان در سطح کشور را نتیجه مدیریت شایسته مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان و کار تیمی کارکنان این اداره کل برشمرد.
وی که در جلسه شورای معاونان ومدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان سخن می گفت، با بیان اینکه باید این حرکت رو به رشد با شتاب بیشتری ادامه یابد، خاطرنشان کرد: کار تیمی میان مدیرکل و معاونان و سایر کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان می تواند به عنوان یک الگو محسوب شود.
درمحمود وفایی،مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دست و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست گفت: فعالیت های چشمگیر صورت گرفته در بخش میراث فرهنگی استان را باید مرهون حمایتها و پشتیبانی ویژه استاندار کرمان از پروژه‌های مرمت و احیای آثار تاریخی شهر کرمان باهدف توسعه اقتصاد مقاومتی در سطح استان دانست.
 وی گفت: تعامل و همکاری همه جانبه مجمع نمایندگان مجلس و فعالان بخش خصوصی موجب جهش بزرگی در سطح ارتقاء توسعه گردشگری این استان شده است.
وفایی با بیان اینکه وجود 500 نیرو در این اداره کل، افزود: اکثریت این کارکنان به صورت قراردادی مشغول به فعالیت می باشند.
وفایی با اشاره به اینکه در مجموعه میراث فرهنگی استان کرمان حدود 200 نیرو در یگان حفاظت در حال انجام وظیفه هستند، اظهار داشت: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور با بهبود وضعیت اعتباری این اداره کل، شاهد حل و فصل مشکلات و مسایل پرسنلی باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی