اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950901186876416

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز تاکید کرد

لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز

کد: 13950901186876416

https://goo.gl/N5W604

، تبریز , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز بر ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تاکید کرد.

لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان تاکسیرانی تبریز، فرخ جلالی با اشاره به اینکه حدود 120هزار دستگاه از 320هزار دستگاه تاکسی موجود در کل کشور با عمربیش از 10سال  فرسوده میباشند افزود: متاسفانه  میزان فرسودگی  ناوگان تاکسیرانی تبریز از میانگین کشوری بالاتر بوده ودرواقع از مجموع 11144دستگاه تاکسی موجود بیش از 5300دستگاه مدل 1385و پایین تر هستند.

فرخ جلالی گفت: تلاش میشود از موقعیتی که پس از عقد قرار داد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور باتبدیل به احسن  90هزاردستگاه تاکسی فرسوده پیش آمده است نهایت استفاده را نموده و تا سال 2018که شاهد ورود گردشگران به کلانشهر تبریز خواهیم بود نسبت به تبدیل به احسن تاکسیهای فرسوده اقدام نماییم.

مدیرعامل تاکسیرانی تبریز ادامه داد: تاکسیهای فرسوده نه تنها تاثیر نامطلوب بر مبلمان شهری داشته و موجب آلودگی هوا میشوند بلکه فعالیت با آنها بعلت هزینه های بالای تعمیر و نگهداری و مصرف بیش از حد سوخت برای رانندگان نیز مقرون به صرفه نیست .

وی افزود: از مالکین محترم خودروهای تاکسی فرسوده درخواست میشودکه جهت جلوگیری از تبعات احتمالی در اسرع وقت و قبل از اتمام مهلت اعلامی با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام و برای طی سایر مراحل از جمله اخذ تسهیلات بانکی و تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط و دریافت تاکسی جایگزین به سازمان تاکسیرانی تبریز مراجعه فرمایند.
جلالی درخصوص نحوه تبدیل به احسن تاکسیهای فرسوده نیز با توضیح اینکه ارزش گواهی اسقاط این خودروها 5/5میلیون تومان بوده و  مبلغ 20میلیون تومان وام بانکی با سود16درصد نیز پرداخت میشود ادامه داد: الباقی قیمت خودرو جایگزین باتوجه به نوع خودرو انتخابی توسط راننده پرداخت میشود.

 وی افزود: این شرایط بصورت کشوری تعیین و هیچکدام از سازمانهای تاکسیرانی در سراسر کشور درخصوص شرایط اعلامی تصمیم گیرنده نبوده و فقط مجری بخشنامه های ابلاغی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور میباشند که از طریق اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اعلام میگردد.

فرخ جلالی افزود: با این حال سازمان تاکسیرانی تبریز پیگیری های گسترده ای را برای تسهیل در شرایط اعلامی انجام داده که از نتایج آن اجرای طرح کلید به کلید میباشد بدین مفهوم که دوره انتظار دریافت تاکسی جایگزین پس از تحویل تاکسی فرسوده که سابقآ مدتهای زیادی طول میکشید دیگر وجود نداشته و تاکسی جایگزین همزمان با تحویل تاکسی فرسوده دریافت میشود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه