اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950902187995499

گزارش تحقیقی کمیسیون رقابت اتاق ایران منتشر شد

نقش بخش خصوصی در مبارزه با فساد

کد: 13950902187995499

https://goo.gl/ibndiw

، تهران , (اخبار رسمی): کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران در تحقیقی به بررسی نقش بخش خصوصی در مبارزه با فساد پرداخته است. اتاق ایران در این تحقیق بخش خصوصی را به عنوان عنصر کلیدی مبارزه با فساد معرفی کرده است.

نقش بخش خصوصی در مبارزه با فساد

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری اتاق ایران در تحقیقی به بررسی نقش بخش خصوصی در مبارزه با فساد پرداخته است. اتاق ایران در این تحقیق بخش خصوصی را به عنوان عنصر کلیدی مبارزه با فساد معرفی کرده است.

در طول سال های اخیر موضوع مبارزه با فساد در جامعه و اقتصاد همواره موضوع مهم و اساسی در بسیاری از همایش ها و نشست ها بوده است. در همین راستا، کمیسیون رقابت، خصوصی‌سازی و سلامت اداری در مطالعه اخیر خود به بررسی بخش خصوصی و نقش آن در مبارزه با فساد پرداخته و تصریح می‌کند که این بخش، عنصر کلیدی در مسیر مبارزه است.

این پژوهش ابتدا به چارچوب نظری فساد در بخش خصوصی پرداخته و عواملی مانند رشد شرکت ها، توسعه شرکت های زیرزمینی، بهره‌وری، اندازه شرکت ها، ورود شرکت ها به کسب‌وکار و نوآوری را به‌عنوان عناصری که فساد بخش خصوصی بر آنها تأثیرگذار است، بررسی می‌کند.

گزارش در ادامه به سطح بین‌الملل می‌پردازد و ضمن توضیحاتی درباره چارچوبهای قانونی بین‌المللی فساد بخش خصوصی، در این زمینه آمار و ارقامی ارائه می‌دهد. در بخش پایانی نیز سطح ملی موردبررسی قرار می‌گیرد که طبق این گزارش اقدام جدی درزمینهٔ رفع فساد بخش خصوصی در داخل انجام‌ نشده است.

با توجه به اقدامات صورت گرفته ملی و بین‌المللی در این حوزه، راهکارهای خرد و کلان به‌منظور مبارزه با فساد در بخش خصوصی در چند بخش مطرح می‌گردد.

از آنجا که کشورهای با مقررات سنگین برای ورود شرکت ها به بازار کسب‌وکار دارای فساد بیشتری هستند، ازاین‌رو، قانونگذاران و سیاست‌مداران با به کارگیری هرچه بیشتر قوانین تسهیل کسب‌وکار باید در کاهش فساد در بخش خصوصی کوشا باشند. از طرفی مشخص شده که فساد به بهره‌وری شرکت هایی بیشتر صدمه می‌زند که درچارچوب قانونی ضعیف فعالیت می‌کنند بنابراین توصیه می‌شود مسئولان با کمک خبرگان به شناسایی قوانین فسادزا بپردازند.

پیشنهاد دیگر این گزارش در راستای مبارزه با فساد، ارتقای شفافیت، استفاده از استانداردها و توجه جدی به بخش آموزش است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]