اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950903188776416

فرماندار تبریز:

تبریز، مقصدی مناسب برای گردشگران ترکیه ای است

کد: 13950903188776416

https://goo.gl/Etebgp

، تبریز , (اخبار رسمی): فرماندار تبریز در دیدار با استاندار ایغدیر و آغری ترکیه با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی ایران و ترکیه گفت: تبریز، مقصدی مناسب برای گردشگران ترکیه ای است.

تبریز، مقصدی مناسب برای گردشگران ترکیه ای است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز، رحیم شهرتی فر در این دیدار که شامگاه سه شنبه و در محل فرمانداری انجام شد اظهار کرد: در طول قرن های اخیر فضای صلح آمیز و مبادلات تجاری و صنعتی بالایی بین دو کشور برقرار بوده و دولت های هر دو کشور مصمم به گسترش روابط هستند.

وی سهولت سفر و مرزهای امن بین دو کشور را از عوامل بسیار مهم توسعه صنعت گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال 2018 بیشترین میزان‌ گردشگران ورودی به تبریز از ترکیه و استان های مرزی آن باشد.
فرماندار تبریز، این شهر را دارای بسترهای مناسب سرمایه ‌گذاری و مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: حمایت از سرمایه‌ گذاران خارجی و تاسیس واحدهای صنعتی یکی از سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است و بسترهای لازم برای حضور صنعتگران کشور دوست و همسایه ترکیه به نحو احسن فراهم می شود.
'احمد تورغای آلپمان' استاندار ایغدیر نیز با ابلاغ پیام محبت و دوستی مردم استان ایغدیر و قدردانی از میزبانی فرماندار تبریز گفت: تمام کسانی که از ایران دیدن کرده اند میهمان نوازی و فرهنگ بالای این کشور را ستایش می کنند و این حُسن شهرت، انگیزه های دیدار از سرزمین زیبای تبریز را در ما تقویت کرده است.
وی تبریز را شهر فرهنگ و ادب و صنعت توصیف کرد و اطمینان داد تمام توان دولت محلی را برای تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری، گردشگری و تبادلات صنعتی به کار خواهد گرفت.
'موسی ایشین' استاندار آغری نیز با ابراز خوشحالی از به حقیقت پیوستن رویای دیدار از تبریز گفت: تبریز جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و انتخاب شدن آن به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 مایه فخر و مباهات مردم ترکیه به ویژه استان های هم مرز با ایران است.
'ایشین' وحدت بین مسلمانان را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و گفت: اینهایی که موجب اختلافات و کشتار بین مسلمانان هستند دقیقا پا در راه آنهایی گذاشته اند که امام حسین (ع) را شهید کردند و تلاش دارند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان قدرت آن را تقلیل دهند.
وی افزود: در این حال مسلمانان باید هوشیار باشند، دوست و دشمن خود را بشناسند و با تمسک به پیغمبر نور و رحمت و کتاب آسمانی قرآن توطئه های تفرقه افکنانه را خنثی کنند.
مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ویژگی های تاریخی، فرهنگی، صنعتی و علمی تبریز را برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ایغدیر و آغری ترکیه، شناخت جامع و کاملی از تبریز به علاقه مندان گردشگری ترکیه ارائه شود.
استانداران استان های مذکور و هیات همراهشان در مدت اقامت در تبریز از جاذبه های گردشگری این شهر دیدن خواهند کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]