اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950905189660241

دنیای تجارت در حال دگرگونی است

4عامل تغییر ماهیت تجارت الکترونیک

کد: 13950905189660241

https://goo.gl/Hrmj5U

، تهران , (اخبار رسمی): براساس تحقیقات انجام شده بیش از 90 درصد شرکت‌های بزرگ دنیا در حال ایجاد تغییراتی در ساختار خود هستند تا آمادگی لازم برای ورود به فضای کسب و کار اینترنتی و خرده فروشی را کسب کنند.

4 حوزه که در حال تغییر ماهیت تجارت الکترونیک هستند

تجارت الکترونیک در ایران هر روز تغییر میکند و با سرعت بسیار بالایی به سمت بلوغ حرکت میکند به همین دلیل مهم است هرچه‌ سریع‌تر وارد این بازار شد و برای خود قشر مخاطبینی را فراهم آورد.

به گزارش اخبار رسمی به نقل از کاموا، اگر یکی از بزرگترین بخش‌های تجارت الکترونیک را خرده‌فروشی اینترنتی در نظر بگیریم، با بررسی راهکارها و استراتژی شرکت‎های بزرگی که در این زمینه فعالند، متوجه دگرگونی هایی در ماهیت تجارت الکترونیک خواهید شد.

خرده‌فروشی دیجیتال آنقدر جذاب شده که براساس تحقیقات انجام شده بیش از 90 درصد شرکت‌های بزرگ دنیا در حال ایجاد تغییراتی در ساختار خود هستند تا آمادگی لازم برای ورود به فضای این کسب و کار اینترنتی را نیز کسب کنند .

در ادامه با ما همراه باشید تا با 4 عاملی که باعث تغییر ماهیت تجارت الکترونیک شده‌اند٬ بیشتر آشنا شوید.

گستره‌ تجارت الکترونیک در حال افزایش است

اگر اولین روزهای تجارت الکترونیک را در ایران به یاد می‌آورید، متوجه تغییرات قابل توجه این حوزه از ابتدا تاکنون خواهید شد؛ در اوایل این مسیر تمرکز بیشتر فروشگاه های اینترنتی، تنها ورود به رقابت بود و پس از این ورود به بازار، تازه در مورد ماهیت و ساختار خود فکر و تصمیم‌گیری می‎کردند؛ تعداد معدودی نیز که با تعاریف و شناخت مناسب گام به این عرضه می گذاشتند، یک بازه‌ زمانی طولانی را صرف شناخت مناسب مخاطبان کسب و کار خود می‎کردند و شاید چندین بار روی به تغییر استراتژی نیز می آوردند.

در گذشته، دردسترس بودن، به عنوان اصلی‌ترین نکته‌ هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی به شمار می آمد، وقتی درباره فروشگاه‌های اینترنتی سخنی به میان می آمد، همه از ابتدا به این ویژگی‌ اشاره می‎کردند که این نوع از کسب‌و‌کارها امکان در دسترس بودن را در اختیار مدیرانشان قرار می دهند، اما امروزه این استراتژی و منطق، دیگر کارکرد قدیمی خود را ندارد ؛ امروزه همیشه در دسترس بودن یک ویژگی یا نکته‌ مثبت نیست بلکه یک نیاز است. در بازار شدیدا رقابتی تجارت الکترونیک شما همیشه باید دسترس مخاطب باشید و حتی لحظه‌ای در دسترس نبودن می‎تواند تاثیر بسزایی بر روی فروش و سهم شما از بازار بگذارد.

در گستره‌ جدید تجارت الکترونیک مواردی مانند تجربه مشتری (CX)٬ شخصی سازی پیشنهادات٬ طراحی دوباره و خدمات پس از فروش نیز در موفقیت کسب‌وکار شما از اهمیت بالایی برخوردار است .

اهمیت تجربه مشتریان در تعیین استراتژی‎های تجارت الکترونیک

در گذشته نه چندان دور، شرکت‌هایی که وارد فضای تجارت‌الکترونیک، به‌خصوص خرده‌فروشی دیجیتال می‌شدند، از تیم‌های مجزا و با وظایف متفاوت برای پیشبرد اهداف و راهبرد های شرکت استفاده می کردند اما با گذشت زمان و نفوذ ابزار‌های ارتباطی متنوعی مانند موبایل، بهبود تجربه مشتریان از اهیمت ویژه ای برخوردار شده است.

امروزه برای هر شرکتی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالند، بهبود تجربه مشتری باید به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته شود. از همین رو بسیاری از ابزارهای بازاریابی و فروش تبدیل به زیرمجموعه‌ای از روش‌های بهبود تجربه مشتریان شده است .

 اطلاعات محور بودن

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازاریابی مدرن٬ اطلاعات محور بودن است. به بیان ساده، باید مشخص کنید که هر کاری چه ورودی‌ای دارد و چه خروجی‌ای از آن به دست خواهد آمد. برای این که بازاریابی دقیق و اطلاعات مالی درستی داشته باشیم باید تمام تاثیرات را از ابتدا تا انتهای همه‌ی فعالیت‌های بازاریابی بدست آوریم.

با این کار شما دقیقا می‎توانید ROMI - Return On Marketing Investment - خود را اندازه گیری کنید و تصمیماتی دقیق بگیرید.

نوآوری و تجربیات جدید

کسب‌وکارهای اینترنتی دیگر نمی‎توانند روی ویژگی‌ها و امکانات قدیمی خود تکیه کنند و انتظار سود و رشد داشته باشند. اصلا مهم نیست که کسب‌وکار چقدر بزرگ یا چقدر قدیمی است٬ تجارت الکترونیک  نیاز به نوآوری دارد.

یکی از این تغییرات و تجربیات جدید سرویس‌های SaaS - Softwares As a Service است. سرویس‌های SaaS یا تحت‌وب این امکان را به مدیران فروشگاه‌ها می‎دهند که همگام با آخرین تکنولوژی‌ها و تغییرات بازار باشند و کمترین هزینه ی ممکن را هم در این مسیر خرج کنند.

تصور کنید قراربود شما یکی از سرویس‌هایی مانند FollowerWonk, Sendgrid, Buffer را بسازید و در سیستم خود پیاده سازی کنید٬ هزینه‌ آن بسیار بالا خواهد بود و قطعا هیچ‌‎گاه به کیفیت عالی در کوتاه مدت نخواهید رسید.

برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک ایران میتوانید همین حالا از فروشگاه ساز کاموا استفاده کنید و یک قدم ساده اما بزرگ به سمت آینده‌ای بهتر بردارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کاموا

کاموا سرویسی است که به شما امکان میدهد بدون نیاز به تخصص خاصی وب‌سایت خود را با سلیقه و طبق نیاز خودتون بسازید و آن را روی اینترنت راه اندازی کنید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]