بیشترین نابرابری توزیع ثروت در کدام کشورهاست

کد: 13950906189835499

https://goo.gl/J8V006

، تهران , (اخبار رسمی): نابرابری در توزیع ثروت یک مشکل بزرگ در تمام نقاط دنیاست و نیمی از جمعیت جهان، تنها یک درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که 10 درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، 89 درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آن‌ها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، گزارش نابرابری ثروت 2016 به تازگی توسط «کردیت سوییس» یک شرکت بزرگ مالی چند ملیتی منتشر شده است. بر اساس این گزارش، «روسیه» نابرابرترین کشور جهان است.

74.5 درصد از کل ثروت این کشور، تنها توسط 1 درصد از جمعیت آن کنترل می‌شود. در هندوستان و ایتالیا نیز اقلیت یک درصدی، 60 درصد از کل ثروت جامعه را تحت سیطره خود دارند. در اندونزی و برزیل نیز این رقم به 50 درصد می‌رسد.

آنطور که نشریه ایندیپندنت از گزارش نابرابری 2016 نوشته است، جهان از آغاز قرن 21 تا سال 2008 به سمت برابری حرکت می‌کرده است اما بعد از بحران مالی در سال 2008، این رویه عوض شده است و حالا به نظر می‌رسد موتور اقتصاد جهان نابرابرتر از قبل می‌چرخد.

البته، نابرابری در توزیع ثروت یک مشکل بزرگ تقریبا در تمام نقاط جهان است. تقریبا نیمی از جمعیت جهان، تنها 1 درصد از کل ثروت جهانی را در اختیار دارند. این در حالی است که 10 درصد از جمعیت ثروتمندترین‌های جهان، 89 درصد از کل این ثروت را کنترل می‌کنند که یک درصد از آن‌ها، نیمی از کل ثروت جهان را در دست دارند.

بر اساس گزارش کردیت سوئیس، طی سال گذشته ژاپن و امریکا بیشترین بهبود را در میزان درآمد خانوار ایجاد کرده‌اند. سوئیس نیز بار دیگر به عنوان ثروتمندترین کشور از نظر میزان درآمد سرانه شناخته شده است.

و اما بزرگترین بازنده چه کسی بوده است؟ به خاطر رای گیری برگزیت و سقوط ارزش پوند، بدترین ضررها در ثروت خانوار، متوجه کشور انگلستان بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]