اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907190945811

همکاری نروژ با هلال احمرایران در پاسخگویی به حوادث

کد: 13950907190945811

https://goo.gl/hkLD3P

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس صلیب سرخ نروژ از همکاری مشترک نروژ و ایران در زمینه توانمندسازی معلولان و آمادگی و پاسخگویی مناسب در برابر حوادث با تکیه بر ظرفیت داوطلبان خبر داد.

همکاری نروژ با هلال احمرایران در پاسخگویی به حوادث

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ،سون مولیکیلف؛ رئیس صلیب سرخ نروژ در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در آینده ای نزدیک، نروژ و ایران درها را به روی همکاری بیشتر و عمیق تر در زمینه توانمندسازی معلولان و آمادگی و پاسخگویی مناسب در برابر حوادث با تکیه بر ظرفیت داوطلبان باز می‌کنند.

سون مولیکیلف که به همراه هلگا تورولفسدوتیر؛ نماینده همکاری‌های درون نهضت کمیته بین المللی صلیب سرخ که با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر دیدار داشتند، اعلام کردند که کمک به پناهجویان از طریق عرضه خدمات پزشکی، توانبخشی و معیشتی، تحقیقات و آموزش در خصوص انگیزش داوطلبان و شبکه سازی برای انتقال تخصص و مهارت آنها به محروم ترین مناطق برخی از بخش‌هایی هستند که این همکاری در آنها گسترش خواهد یافت.

رئیس صلیب سرخ نروژ با بیان اینکه جمعیت این دو کشور در سطح نهضت بین المللی صلیب سرخ از اقتدار و توانمندی خوبی برخوردار است، عنوان کرد که همخوانی و فرصت‌های بسیار بزرگی برای نروژ در بخش اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و سلامت محور در ایران وجود دارد.

مولیکیلف تصریح کرد: داوطلبان ایرانی، اقدامات پیشگیرانه و مترقیانه ای برای ارتقای سطح بهداشت و درمان نیازمندان سکونت گاههای غیر رسمی و روستاهای دور افتاده دارند و شیوه فعالیت آنها چشم اندازهای جدیدی را در زمینه همکاری ایجاد می‌کند چرا که این جوامع نقاطی هستند که اتصال داوطلبان را با جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص سازمانی برای داوطلبان در جمعیت هلال احمر این فکر را در ذهن های مردم متبادر می‌کند که کمک‌های داوطلبانه همواره در دسترس مردم و نقطه اتکایی برای شان در شرایط عادی و سانحه است، افزود: مهم تر از چیزی که داوطلبان به افراد آسیب پذیر اهدا می‌کنند، دست دوستی و نوازش آنها و ارتباط چهره به چهره شان با حادثه دیدگان و نیازمندان است که فضای جامعه را به تامین حقوق بشردوستانه و کرامت انسانی سوق می‌دهد.

رئیس صلیب سرخ نروژ گفت: توسعه همکاری بین دو کشور می تواند آسان باشد، زیرا ایران سیستم‌های سازماندهی داوطلبان و برنامه‌های عام المنفعه بسیار مشابهی با سیستم های نروژی دارد. به طور مثال، ایجاد مراکز امدادرسانی و خانه‌های داوطلب در نقاط مختلف کشور با اقتباس به نیازهای جوامع محلی، بسیار شبیه به نروژ است که در سطح نهضت جهانی صلیب سرخ در صدر قرار دارد.

بررسی نیازهای ساکنان مناطق مرزی ایران با همکاری‌های کمیته بین المللی صلیب سرخ

در ادامه این دیدار نماینده همکاری‌های درون نهضت کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز درباره نیازهای ساکنان مناطق مرزی ایران و ضرورت آگاهی بخشی عمومی درباره خطرات مین با مسئولان این سازمان تبادل نظر کرد و گفت: کارگاه های آموزشی بسیاری با موضوعیت ترویج حقوق بشردوستانه ارتقای اصول و ارزش‌های بنیادین نهضت صلیب سرخ از سوی نمایندگی این کمیته در ایران برگزار شده است که در سال جدید میلادی نیز روند برگزاری آن تداوم می‌یابد.

هلگا تورولفسدوتیر افزود: در جریان برگزاری این کارگاه‌ها، ایده‌های منحصربفرد و تازه ای از سوی داوطلبان ایرانی در راستای کمک رسانی موثرتر به نیازمندان و ساکنان مناطق مرزی و حتی آلوده به مین مطرح می‌شد که تمایل داریم این کانال ارتباطی با داوطلبان را حفظ کنیم.

وی گفت: اجرای پروژه‌های بهداشتی، آموزش کمک‌های اولیه و توانبخشی بیماران محروم در مناطقی از مشهد و استان‌های مرزی ایران و عراق و بررسی نیاز آنها ،اولویت برنامه‌های آتی کمیته متبوعش در ایران است.

قدرت داوطلبی، راه‌حل بزرگ آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در این دیدار با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های بین المللی بین دو کشور برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های محرومیت زدا و انتقال تجربه‌ها، گفت: از آنجا که یکی از دغدغه‌های اصلی جهان امروز در شکل‌گیری توسعه شهرها، مسائل مرتبط با مناطق نابسامان شهری و سکونت گاه‌های غیر رسمی است، برنامه‌های داوطلبانه جمعیت هلال احمر ایران، محورهای معیشتی، سلامت، آموزش و کارآفرینی را برای حمایت از این دسته از افراد انتخاب کرده است.

فرح ناز رافع با بیان اینکه بهره گیری از توان داوطلبان متخصص و فعال، فرصت کم نظیری را برای مشمول کردن این مناطق و ساکنان آنها در فرآیند مطلوب‌ توسعه و بهبود کیفیت شرایط زندگی در این مناطق را فراهم آورده است، افزود: این سازمان از طریق ایجاد و راه اندازی 4 هزار خانه داوطلب عمومی و تخصصی در اقصی نقاط کشور، سعی دارد صدای ساکنان این مناطق را به گوش خیرین و نیکوکاران برساند تا آنها سهمی در مرتفع کردن اصلی ترین نیازهای آنها داشته باشند.

وی راهبرد اساسی برنامه‌های داوطلبانه را تغییر نگرش جامعه و سمت وسو دادن آن به پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی موسسات و بنگاه‌های اقتصادی و تک تک افراد جامعه اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری سمن‌های فعال و همسو با اهداف جمعیت، تاکنون برنامه‌های موفقی در زمینه تلاش برای مهار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، ایدز، افراد بی خانمان و کارآفرینی و توانمندسازی همسران زندانیان نیازمند صورت گرفته است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر انگیزش و جلوگیری از ریزش تعداد داوطلبان را الزامی فراروی برنامه‌های این سازمان خواند و اضافه کرد: داوطلبان از ارکان تصمیم ساز جمعیت هلال احمر محسوب می‌شوند بنابراین سازماندهی آنها در 4 گروه داوطلبی (مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت) و ایجاد سازو کارهای تشویقی و ارتقای رتبه و اختصاص امکانات و تسهیلات بسته به میزان فعالیت آنها در برنامه‌های انساندوستانه سازمان از جمله این راهکارهاست.

 طبق شاخص صلح جهانی، نروژ یکی از آرام‌ترین کشورهای جهان است. درست مثل سایر کشورهای اسکاندیناوی نروژ آمار پایین جرم و جنایت را دارد. به دلیل سرمایه‌گذاری منطقی در تولید نفت، نروژ توانسته طی قرن گذشته به اقتصاد قدرتمندی دست پیدا کند. جای تعجب نیست که نروژ یکی از ثروتمندترین و گران‌ترین کشورهای دنیا است. به دلیل استاندارد بالای زندگی و رفاه اجتماعی نروژ واقعا یک کشور امن و راحت برای زندگی است. این کشور همچنین به دلیل طبیعت برجسته خود نیز مشهور است. نروژ کشور بسیار جالبی است که ارزش دیدن دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی