اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950907191096113

شهردار مشهد خبر داد

پذیرایی از زائران با 8 ایستگاه استقبال از زائر

کد: 13950907191096113

https://goo.gl/CZbYyN

، مشهد , (اخبار رسمی): در 180 نقطه از شهر مکان‌های شهرداری مشهد نیز برای خدمات ضروری در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

پذیرایی از زائران با 8 ایستگاه استقبال از زائر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی "اشاره" سیمای خراسان رضوی در ارتباط با خدمات شهرداری مشهد برای زائران پیاده امام رضا (ع) اظهار کرد: اساساً خدمت به زائران و مجاوران طریق ما است و ما برای خدمت به زائران تکلیفی ذاتی و اداری و همچنین تکلیف معنوی و الهی داریم.

وی افزود: در این بازه زمانی و در آستانه شهادت امام مهربانی‌ها، شهرداری مشهد از ماه‌های گذشته در حوزه خدمات شهری، حمل و نقل و فرهنگی و در راستای آماده‌سازی مسیرهای ورودی زائران برای استقبال شایسته و در خور توجه تمهیدات و تدارکات بسیار ویژه‌ای را به عمل آورده است.
مشهد از مدت‌ها قبل آماده پذیرش زائران
شهردار مشهد بیان کرد: در حوزه اسکان زائران، ارائه خدمات، حمل و نقل عمومی، آماده‌سازی پایانه‌های ورودی، نظافت و رفت و روب سطح شهر، ایمنی و ایمن‌سازی شهر، اتمام پروژه‌های در مسیر زائران و سایر امورات از تمام ظرفیت شهرداری مشهد استفاده شده و در واقع شهر مشهد مقدس از مدت‌ها قبل آماده پذیرش زائران عزیز از تمام نقاط کشور و سایر کشورهای جهان است.
پذیرایی از زائران با 8 ایستگاه استقبال از زائر
مرتضوی در ارتباط با ایستگاه استقبال از زائران پیاده گفت: در سال جاری ما 8 ایستگاه با تمامی امکانات، تجهیزات و زیرساخت‌های مناسب همچون، سرویس‌های بهداشتی، حمام، مکان استراحت، نانوایی، مشاوره مذهبی، خدمات پزشکی، کمک‌های اولیه، بازتوانی جسمانی، واکس، پاشویه، تعمیر کیف و کفش و در واقع تمام نیازهای زائران را برای استقبال و پذیرایی از آنها آماده کرده‌ایم که 7 ایستگاه در مداخل ورودی شهر و یک ایستگاه در میدان شهدا قرار گرفته است.
برپایی 130 ایستگاه پذیرایی توسط شهروندان
وی با بیان اینکه 130 ایستگاه پذیرایی توسط مردم در این ایام برپا می‌شود، گفت: شهرداری مشهد برای ساماندهی، پشتیبانی و مجوزهای لازم نهایت همکاری را برای احداث این ایستگاه‌ها انجام داد همچنین در 180 نقطه از شهر مکان‌های شهرداری مشهد نیز برای خدمات ضروری در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
200 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران پیاده
شهردار مشهد با بیان اینکه برای حمل و نقل زائران 200 دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده، بیان کرد: بخش عمده‌ای از زائران نذر پیاده تا حرم مطهر رضوی دارند بر همین اساس ما در مسیر راه در هر چند کیلومتر اتوبوسی در نظر گرفتیم که به سیستم گرمایشی مجهز است و زائران می‌توانند در آن اتوبوس‌ها برای مدتی توقف کنند و از طرفی نیز می‌توانند در صورت نیاز با همان اتوبوس‌ها به شهر مشهد منتقل شوند.
آمادگی برای اسکان زائران در شرایط اضطراری
مرتضوی با اشاره به اینکه برای شرایط اضطراری 13 مکان با ظرفیت 5500 نفر شب در نظر گرفته شده، گفت: با فراخوان عمومی شهرداری 200 نقطه از شهر توسط مردم برای اسکان زائران شناسایی شده که می‌توانند پذیرای 50 هزار زائر در شب باشند.
آمادگی 5600 پاکبان برای نظافت شهر مشهد
وی در ارتباط با اقدامات خدمات شهری و محیط زیست در این ایام نیز اعلام کرد: 5600 پاکبان در شیفت‌های مختلف آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند و با فراخوانی نیز که زده شد هزار نفر از شهروندان برای همراهی با پاکبانان اعلام آمادگی کردند که در صورت نیاز از این عاشقان امام رضا (ع) نیز استفاده می‌شود.
مرتضوی تصریح کرد: در حوزه ایمنی زائران نیز خودروهای آتش‌نشانی و موتورسیکلت‌های امدادرسان و همچنین گشت سیار ایمنی در مبادی ورودی شهر و حرم مطهر حضور دارند و توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد علاوه بر بازدید، دستورالعمل و آموزش‌هایی به مواکب، مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهر داده شده همچنین آتش‌نشانان داوطلب را نیر در ایستگاه‌های استقبال ا زائر مستقر خواهیم کرد.
آمادگی سازمان پایانه‌های و اتوبوس‌رانی مشهد برای انتقال زائران
شهردار مشهد در مورد تمهیدات لازم برای خروج زائران از شهر مشهد نیز اظهار کرد: سازمان پایانه‌های شهرداری مشهد تمام بضاعت خود را بسیج کرده تا در بازگشت زائران با مشکل مواجه نشویم و اگر با ازدحام فراوان جمعیت مواجه بودیم اتوبوس‌های شهری با دریافت مجوزهای لازم مسیرهای زیر 100 کیلومتر را نیز پوشش می‌دهند از طرفی تعداد زیادی از شهروندان اعلام آمادگی کردند از طریق خودروهای شخصی خود زائران را به مقاصد خود انتقال دهند و در واقع هیچ نگرانی برای برگشت زائران وجود ندارد.
اقداماتی ترویجی و آموزشی با هدف‌گذاری هر مجاور یک خادم
شهردار مشهد در ارتباط با اقدامات فرهنگی شهرداری مشهد برای استقبال از زائران بیان کرد: در راستای ترویج خدمت داوطلبانه و توسعه فرهنگ میزبانی از ماه‌های گذشته اقدامات ترویجی و آموزشی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با هدف‌گذاری هر مجاور یک خادم انجام شده است.
وی ادامه داد: فضاسازی کیلومترهای قبل از ورودی‌های شهر مشهد تا حرم مطهر نیز به انجام رسیده و در طرح جهاد خدمت نیز نیروهای مردمی شناسایی و ساماندهی شدند به گونه‌ای که در سال جاری با رشد فراوان حضور شهروندان در این طرح مواجه بوده‌ایم.
ثبت‌نام 60 هزار نفر در طرح جهاد خدمت
مرتضوی عنوان کرد: در سال گذشته 7000 نفر نیروی داوطلب در طرح جهاد خدمت برای خدمت در تمام موارد مورد نیاز زائران ثبت‌نام کردند که از 4000 نفر آنها استفاده شد اما امسال تا 6 آذرماه 60 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و شهروندانی که می‌خواهند در این راه جهادی شرکت کنند می‌توانند با ارسال عدد 8 به شماره 1000188 و یا با تماس با مرکز ملی زائر 096308 در این طرح بزرگ حضور یابند.
وی با بیان اینکه امیدوارم شرمنده این 60 هزار نفر برای ارائه خدمت نشویم، گفت: قطعاً با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی خدمات‌رسانی به زائران نیز افزایش می‌یابد و با حضور بیشتر شهروندان، مشهد می‌تواند میزبان ده‌ها میلیون نفر در ایام دهه پایانی صفر باشد.
پذیرایی از 100 هزار زائر در فاز برگشت
مرتضوی در پایان خاطرنشان کرد: امسال با همت همکاران ما در شهرداری و مردم 110 دیگ غذا در پایانه مسافربری امام رضا (ع) برای پذیرایی از 100 هزار زائر در فاز برگشت زائران در نظر گرفته شده که در مبادی خروجی شهر و پایانه امام رضا (ع) توزیع می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]