اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950914194875499

فرصت صادرات 700 نوع محصول ایرانی به شیلی

کد: 13950914194875499

https://goo.gl/cb4lLI

، تهران , (اخبار رسمی): در نشست معرفی فرصت های همکاری ایران و شیلی، حوزه های کار مشترک میان دو کشور و همچنین اقلام صادراتی مورد نیاز معرفی شد.

فرصت صادرات 700 نوع محصول ایرانی به شیلی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران در همایش «معرفی فرصت های همکاری ایران و شیلی» که با حضور مدیرکل همکاری های دوجانبه اموربین الملل اتاق ایران، مسئول پروچیله (Prochile)، کاردار سفارت‌شیلی در تهران و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، فرصت های همکاری مشترک و محصولاتی که قابلیت صادرات به دو کشور دارند معرفی شد.

ابوالفضل رهنما مدیرکل اداره دوجانبه اموربین الملل اتاق ایران در این نشست بر اهمیت همکاری با کشورهای آمریکای جنوبی به عنوان مقصد صادرات کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: در سفری که فعالان اقتصادی به همراه وزیر خارجه به کشورهای آمریکای لاتین داشتند، بسیاری از زمینه های همکاری مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت ولی حوزه های بسیاری برای همکاری مشترک دست نخورده باقی مانده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش همکاری های تجاری بستری برای توسعه روابط دیپلماتیک است، گفت: در کنار محصولات کشاورزی و مواد غذایی تولید شده در شیلی، فرصت های بسیاری برای توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد که باید با رفت و آمد تجار و بازرگانان مورد بررسی قرار گیرد.

شیلی یکی از کشورهای مهم و هدفگذاری شده برای توسعه مناسبات اقتصادی در منطقه آمریکای لاتین به شمار می رود و تابستان امسال هیات 60 نفره تجار و فعالان بخش خصوصی به همراه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به این کشور سفر کردند. شیلی با جمعیتی حدود 18 میلیون نفر یکی از کشورهای مهم صادر کننده دنیا محسوب می شود که با 64 کشور دنیا قرارداد همکاری اقتصادی امضا کرده است و در این راستا کالاهای شیلی بدون هزینه های گمرکی به کشورهای مقصد صادر می شود.

شریف چاکوف، رئیس پروچیله ProChile  در منطقه خاورمیانه که دفتر اصلی آن در امارات واقع است نیز به تشریح ظرفیت های اقتصادی کشور شیلی پرداخت و فرصت های همکاری بین دو کشور را متنوع دانست.

وی رتبه شیلی از نظر شاخص فساد اقتصادی در دنیا را 23 عنوان کرد و گفت: کارهای مختلفی برای جلوگیری از نفود فساد در اقتصاد کشور انجام داده ایم و طی 25 سال اخیر موضوع توسعه صادرات محصولات کشور در اولویت اقتصاد شیلی قرار گرفت.

چاکوف به امضا تفاهم نامه با 64 کشور دنیا و صادرات بدون تعرفه گمرکی اشاره کرد و گفت: کالاهای تولید شده در شیلی می توانند به 64 کشور بدون تعرفه گمرکی صادر شوند و به این معناست که کالاهای ایرانی با ایجاد ارزش افزوده در شیلی امکان صادرات مجدد به قاره آمریکا را دارند.

وی حجم مناسبات اقتصادی دو کشور در سال های 2005 و 2006 را 200 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم طی سال های اخیر روند نزولی به خود گرفت و طی یکسال اخیر به کمتر از 10 میلیون کاهش یافت.

چاکوف با اشاره به اینکه ایران وارد کننده 4000 نوع محصول است که کشور شیلی 3783 قلم از آنها را تولید می کند گفت: با اینکه کالاهای بسیاری از ایران و شیلی صادر می شوند ولی تنها 26 محصول حجم عمده مناسبات بین دو کشور را به خود تخصیص داده اند.این در حالی است که 72 درصد از اقلام وارداتی ایران قابلیت تامین از شیلی دارند. ایران کالاهای تولید ما را از کشورهای ثالث با قیمتی بالاتر خریداری می کنند. به عنوان مثال ایران وارد کنند کود ارگانیک از کشورهای آمریکا، چین، کانادا و چند کشور دیگر است و شیلی منبع اصلی تامین این کودها به کشورهای مذکور است.

چاکوف همچنین افزود: شیلی بیش از 2724 نوع کالای مختلف به کشور وارد می کند ولی فقط 18 محصول ایرانی به شیلی صادر می شود.

بسیاری از محصولاتی که نیاز شیلی به وارادت آنها درحال افزایش است عبارتند از: متانول، اتیلن گلیکول، انواع سولفور، قیر و آسفالت، کلینکرهای سیمان، سیمان، محصولات پلیمری، محصولات دامی، گچ، میوه های خشک، نیترات آلومینیوم، انوع شیشه و مواد اولیه آن و همچنین مصالح ساختمانی و بسیاری کالاهای دیگر با بررسی در وبسایت های معتبر تجاری می توان به لیست آنها دسترسی پیدا کرد.

کالاهایی که امکان واردات از شیلی دارند نیز عبارتند از: خمیر چوب، گردو، انواع میوه، تنباکو، درهای چوبی، روی، اوره و انواع کودهای ارگانیک، فویل های آلومینیوم، شکر، ماشین لباسشویی، پارچه و بسیاری کالاهای دیگر.

در پایان این نشست شرکت های تولید کننده کود شیمیایی نیز به معرفی محصولات و امکان صادرات به ایران پرداختند. جهت دریافت فایل های معرفی به لینک های زیر مراجعه کنید:

فایل 1 فایل 2 فایل 3

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]