اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950916195895735

بزرگترین هیئت دانشگاهی فرانسه به ایران می آید

کد: 13950916195895735

https://goo.gl/Iyos7j

، تهران , (اخبار رسمی): بزرگ ترین هیئت دانشگاهی کشور فرانسه متشکل از وزیر علوم و روسای 40 دانشگاه این کشور به منظور گسترش همکاری های علمی و فناوری، درروزهای 23 و 24 آذر به ایران سفر می کنند.

بزرگترین هیئت دانشگاهی فرانسه به ایران می آید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ،حسین سالار آملی ،قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل ورئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علومدبا تاکید بر این موضوع گفت: وزارت علوم در روند کاری خود، دو ماموریت استراتژیک کلان دارد که حضور در صحنه های مختلف با تکیه بر توانمندی های کشور و حفظ نیروهای نخبه و توانمند در کشور را شامل می شود.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: وزارت علوم دیپلماسی خود را برروی راه اندازی سه محور کرسی های زبان و ادبیات فارسی، ایران شناسی و اسلام شناسی همکاری با کشورهای هدف در حوزه علم و پژوهش و بهره گیری از متخصصان ایرانی خارج از کشور عملیاتی کرده است.
وی گفت: در دانشگاه های 35 کشور کرسی زبان وادبیات فارسی راه اندازی شده و سه هزار و 620 نفر در خارج از کشور دوره های مقطع لیسانس، ارشد و دکترا را در این کرسی ها می گذرانند.
سالار آملی با بیان اینکه برای نخستین بار حوزه شیعه شناسی در دانشگاه آنکارا ترکیه راه اندازی شد، گفت : محور دوم مذاکرات وزارت علوم با کشورهای هدف در دولت یازدهم با کشورهای همسایه از جمله عراق، اردن، تاجیکستان، قرقیزستان و کشورهای چین، آلمان، اتریش، روسیه، فرانسه و ژاپن تعریف شده است.
سالار آملی گفت: وزارت علوم با این کشورها در پی چهار هدف اساسی از قبیل برگزاری دوره های مشترک تحصیلی، انجام پژوهش های مشترک تبادل دانشجو و استاد است.
وی خاطر نشان کرد: محور سوم توسعه علم و فناوری بر اساس بهره مندی از ایرانیان خارج از کشور است، به گونه ای که سال 93 تعداد 13 پروژه مشترک و سال گذشته 15 پروژه برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کانون تحولات فنآوری بین المللی در منطقه است خاطرنشان کرد: سال گذشته 354 نخبه ایرانی برای حضور در سمینارهای مختلف به کشور آمده اند.
وی ادامه داد: درروزهای آخراین هفته دو هیئت دانشگاهی از کشور آلمان برای همکاری های مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی به ایران سفر می کنند و در روزهای 21 و 22 آذر ماه نیز نشست علمی فناوری با دانشگاه هایی از روسیه خواهیم داشت.
سالار آملی، با بیان اینکه فعالیت های خود را با روسیه توسعه داده ایم و دانشگاه شهید بهشتی در مسکو دفتر دارد و 13 دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر به این مرکز علمی در روسیه اعزام شده اند، گفت : روزهای 22 و 23 آذرماه اولین کارگاه مشترک با کشور هند در تهران برگزار خواهد شد و آخر آذر نیز هیات کشور سوئد به تهران سفر می کند.
وی گفت: هم اکنون هیئت 25 نفره از ایتالیا برای همکاری در زمینه فن آوری و نوآوری در کشور حضور دارد.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پاسخ به سوالی درخصوص روند همکاری های بین المللی وزارت علوم گفت: این همکاری ها در دولت یازدهم به شدت روند صعودی داشته و تعامل بین المللی وزارت علوم نسبت به سال های گذشته حدود 25 تا 30 درصد جهش داشته است.
وی در پاسخ دیگر خبرنگاران درمورد عضویت ایران در سزامی گفت: ایران یکی از قطب های مهم سزامی است و مشکلاتی که در انتقال اعتبارات طی چند ماه گذشته به وجود آمده بود بر طرف شده است.
وی افزود: سزامی محوری است که پژوهشگران کشور با علوم و دانش دانش بینان و تکنولوژهای آن بیشتر آشنا می شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش