اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917196935761

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران:

ایمنی و امنیت مسافر مهمترین دغدغه مترو است

کد: 13950917196935761

https://goo.gl/vyZcGk

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در مراسم پایانی دوره آموزشی سطح Bآتش نشانی ویژه کارکنان مترو گفت: ایمنی و امنیت مسافران مهمترین مسئولیت و دغدغه ما در مترو تهران است و به همین دلیل دست یاری به سوی سازمان آتش نشانی دراز کرده ایم

ایمنی و امنیت مسافر مهمترین دغدغه مترو است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، مراسم پایانی دوره آموزشی سطح B آتش نشانی کارکنان مترو با حضور مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری و جمعی از مدیران در سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برگزار شد. 

دکتر احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه گران قیمت ترین سرمایه گذاری شهرداری و نظام در خدمت به مردم، ساختار مترو است گفت: سرمایه گذاری بسیار زیادی برای مترو تهران هم در زمینه ساخت ابنیه و هم برای تامین تجهیزات صورت گرفته که آن را تبدیل به سازه ای کم نظیر در شهر کرده است. 


وی با اشاره به اینکه هرقطار مترو 2 هزار نفر را در خود جای می دهد و در جابجایی این جمعیت فشرده رعایت مسائل ایمنی و آتش نشانی بسیار مهم است افزود: این تراکم جمعیت در هیچ نقطه ای از تهران وجود ندارد. 

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به اینکه پیشگیری و ایمنی در حوادث باید صد درصد باشد اظهار داشت: پیشنهاد ما این است تا دپارتمانی برای موضوع ایمنی و آتش نشانی در حوزه مترو تشکیل شود تا کمک فراوانی در پیشگیری از حوادث در این شهر زیر زمینی باشد. 

به گفته احمدی بافنده سازه مترو تهران دارای ظرفیت بالقوه در پدافند غیر عامل است و در صورت بروز بحران می تواند یک پناهگاه امن برای مردم باشد، بنابراین دسترسی به ایستگاه ها و مسیرهای خروج اضطراری از تونل ها باید در اختیار آتش نشانی و سازمان های امدادی قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه ما با نیروی جوان و  داوطلب خود می توانیم در خدمت آتش نشانی باشیم گفت: برخی از تجهیزات مترو مانند هواکش ها و سیستم برق نیاز به امنیت بیشتری دارد که با تشکیل تیم مشترک بین مترو و سازمان ْآتش نشانی می توان حوادث ناشی از این تجهیزات را پیش بینی و کنترل کرد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان سخنان خود نمره مثبتی به فعالیت آتش نشانی در روی زمین و ارتفاع داد و تصریح کرد: اکنون نوبت آن است که برای شهر زیر زمینی فکری شود تا به صورت کامل این منطقه تحت کنترل و امدادرسانی قرار گیرد.

در ادامه مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران نیز با تشکر از مدیر عامل و مسئولان مترو تهران اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون حادثه و بحران جدی در مترو تهران رخ نداده است اما ما باید توان خود در پیشگری و مدیریت بحران در مترو را ارتقا دهیم. 

مهندس سعید شریف زاده ضمن ارائه پیشنهاد در خصوص در نظر گرفتن پایگاه های آتش نشانی ویژه ایستگاه های مترو تصریح کرد: غافلگیری مایه سرافکندگی است در حال حاضر که تجهیزات به روز برندهای آتش نشانی اروپا در اختیار ما قرار دارد و باید به طور کامل امنیت شهروندان به خصوص مسافران مترو مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در دوره های آتش نشانی ویژه کارکنان مترو 350 داوطلب تمام آموزش های لازم در سطح B آتش نشانی را در ده هزار نفر ساعت فرا گرفتند. 

در پایان این مراسم نیز از ده نفر  ازنمایندگانی که در دوره های سطح B آتش نشانی شرکت کردند تقدیر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بهره گیری از توان اجرایی کارکنان خود (به عنوان هسته مرکزی کلیه فعالیت‌های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات و نظارت بر عملکرد پیمانکاران)، بهره برداری و تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات ثابت و تجهیزات متحرک، نگهداری کلیه فضا‌ها و ابنیه فنی و ایستگاهی خطوط فعلی و آتی متروی تهران و حومه را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه