معاون امور بین الملل اتاق ایران در نشست با فعالان اقتصادی آلمانی خبر داد

دریافت مجوز بازگشایی سه بانک خصوصی ایران در آلمان

کد: 13950922199375499

https://goo.gl/ySgBf4

، تهران , (اخبار رسمی): طی ماه های اخیر همکاری های بانکی شکل بهتری پیدا کرده و سه بانک خصوصی ایران مجوزهای لازم برای بازگشایی شعبه در آلمان را دریافت کرده اند که این امر در تسهیل روابط اقتصادی تاثیر فراوانی خواهد داشت.

دریافت مجوز بازگشایی سه بانک خصوصی ایران در آلمان

طی 9 ماه گذشته سطح همکاری های اقتصادی بین برلین و شرکت های ایرانی نسب به سال قبل 25 درصد رشد داشته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا کرباسی، معاون امور بین الملل اتاق ایران در نشست با نایب رئیس اتاق بازرگانی برلین آلمان خواستار توسعه همکاری های مشترک و ایجاد ارتباط بیشتر بین فعالان اقتصادی ایران و آلمان شد.

وی به پیشینه روابط اقتصادی و همکاری های مشترک بین ایران و آلمان اشاره کرد و گفت: «در سال های قبل تحریم، کشور آلمان جزو شرکای برتر ایران بود و بخاطر پیروی این کشور از تحریم ها علیه ایران، سطح روابط دو کشور کاهش یافت و در سال های 2013 تا 2015 شاهد افت چشمگیر حجم مناسبات اقتصادی با یکدگیر بوده ایم.»

کرباسی حجم صادرات ایران به آلمان در سال های 2013، 2014 و 2015 را به ترتیب 379، 315 و 280 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: حجم واردات از آلمان نیز در همین سال ها 2،495 ، 3،225 و 2،438 میلیون دلار بوده است که با توجه به پتانسیل های موجود در ابعاد مختلف، این سطح از روابط قابل قبول نیست.

وی افزود: پس از رفع تحریم های اقتصادی ایران، شاهد تبادل هیات های مختلف بین دو کشور بوده ایم ولی هنوز بین بخش های خصوصی دو کشور قرار همکاری مشترک جدی به امضا نرسیده است.

معاون امور بین الملل اتاق ایران افزود: در حوزه‌های مختلفی مانند حمل و نقل، انرژی، صنایع غذایی، محیط زیست فرصت‌های بسیاری برای همکاری مشترک موجود است که باید با با تبادل اطلاعات و افزایش همکاری اتاق های دو کشور و اتاق مشترک، سطح ارتباطات اقتصادی بین دو کشور را ارتقا دهیم.

وی افزود: طی ماه های اخیر همکاری های بانکی شکل بهتری پیدا کرده و سه بانک خصوصی ایران مجوزهای لازم برای بازگشایی شعبه در آلمان را دریافت کرده اند که این امر در تسهیل روابط اقتصادی تاثیر فراوانی خواهد داشت.

روابط اقتصادی برلین و ایران 25 درصد رشد داشته است

کریستین ویسن هوتر نایب رئیس اتاق بازرگانی برلین، هدف از سفر به ایران و حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را احیای روابط اقتصادی شرکت های آلمانی و ایجاد روابط جدید در حوزه های دیگر عنوان کرد و گفت: طی 9 ماه گذشته سطح همکاری های اقتصادی بین برلین و شرکت های ایرانی نسب به سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به شرایط برلین پس از اتحاد آلمان شرقی و غربی، شرایط اقتصادی و مشکلات بخش خصوصی ایران را مشابه شرایط آن زمان آلمان توصیف کرد و گفت: صنایع آلمانی که از یارانه های دولتی استفاده می کردند با رکود و تعدیل نیروی کاری مواجه شدند ولی با به‌روزرسانی صنایع و تصویب قوانین حمایتی، رشد و رونق اقتصادی امروز را رقم زدیم.

معاون مدیرعامل اتاق برلین با تاکید بر اینکه 4 درصد از تولید ناخالص ملی آلمان در رشد علم سرمایه گذاری می شود افزود: 190 ملیت مختلف در برلین زندگی می کنند و 20 درصد جمعیت این شهر دانشجویان خارجی هستند و در نیمه اول 2016 مبلغی بالغ بر 8 میلیارد یورو صنایع و شرکت های این شهر صادرات انجام داده اند.

وی با تاکید بر اینکه زمینه های مختلف همکاری بین دو کشور فراهم است افزود: شرکت های برتر آلمانی در زمینه های حمل و نقل، انرژی های تجدید پذیر، اقتصاد سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ساختمانی، هتل سازی و تجهیزات الکترونیکی آماده همکاری مشترک و سرمایه گذاری با همتایان ایرانی هستند.

در پایان فعالان اقتصادی آلمانی و ایرانی با معرفی و توضیح در خصوص نوع فعالیت توانمندی های خود با یکدیگر گفتگو و مذاکره کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]