اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950922199555998

افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال‌جاری

کد: 13950922199555998

https://goo.gl/VtQ6b3

، تهران , (اخبار رسمی): گمرک ایران از افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال‌جاری خبر داد.

افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی در سال‌جاری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، مهم‌ترین دلیل این رشد در سال‌جاری، به‌کارگیری سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی جهت انجام تشریفات گمرکی بوده است.
بنابراین گزارش، درآمدهای گمرکی از زمان راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دو برابر افزایش یافته و از رقم 7 هزار و 600 میلیارد تومان به 14 هزار میلیارد تومان رسیده و امسال هم شاهد افزایش 37 درصدی درآمدهای گمرکی تاکنون هستیم، این در حالی است که نرخ دلار بانکی که مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی قرار می‌گیرد، تغییر چندانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون نداشته است و میزان واردات کشورمان هم نسبت به سال گذشته ثابت مانده است.
سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی پس از روی کارآمدن دولت یازدهم به دستور دکتر مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران و با همکاری پژوهشکده سامانه‌های هوشمند دانشگاه تهران طراحی و راه‌اندازی شد.
بنابر اظهار صاحب‌نظران، مشارکت گسترده جوانان ایرانی و تکیه بر دانش و توانمندی دانش‌پژوهان داخلی، یکی از مزیت‌های مهم و قابل تحسین این سامانه به‌شمار می‌رود که حتی رؤسای چندین گمرک خارجی و معاون سازمان جهانی گمرک نیز این توانمندی داخلی را قابل تحسین دانسته‌اند.
جدول زیر درآمدهای گمرکی کشور را قبل و پس از راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی نشان می‌دهد و نکته حائز اهمیت اینکه در زمان راه‌اندازی این سامانه نرخ ارز بانکی برای دریافت حقوق و عوارض گمرکی 25000 ریال بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]