اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951203238065998

افزایش 56درصدی کشفیات قاچاق کالا توسط گمرک

کد: 13951203238065998

https://goo.gl/sJWTRF

، تهران , (اخبار رسمی): گمرک ایران از افزایش 56درصدی کشفیات قاچاق کالا در گمرکات اجرایی با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری خبر داد.

افزایش 56درصدی کشفیات قاچاق کالا توسط گمرک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، بر این اساس در 11 ماهه سال‌جاری به میزان 2 هزار و 60میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک کشف گردیده است. مجموع کشفیات کالای قاچاق در گمرکات سراسر کشور در سال 1394 به میزان یک هزار و 319 میلیارد ریال بود.

همچنین تعداد پرونده‌های قاچاق متشکله در گمرکات اجرایی کشور طی 11 ماهه سال‌جاری تعداد 1566 فقره بوده است.

این گزارش می‌افزاید، کشفیات کالای قاچاق توسط گمرک ایران با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی سیر صعودی داشته است.

پروانه الکترونیکی، پنجره واحد مجازی و ارتباط الکترونیک، تجهیز گمرکات به امکانات کنترلی پیشرفته، کنترل الکترونیکی کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف،تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک و نیروی انتظامی، تله‌های الکترونیکی  سامانه ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی (IMEI) در گمرک، الکترونیکی شدن نظارت‌ها در گمرک و راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ کالاهای ترانزیتی، مانیفست الکترونیکی و کنترل مکانیزه قبض انبار از مهمترین اقدامات گمرک ایران در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا به‌شمار می‌رود.

همچنین هم‌اکنون روزانه به طور میانگین10000 محموله در سراسر کشور از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی استعلام می‌شود.

بر این اساس پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام‌کننده قرار می‌دهد که بعضاً برخی از این محموله‌ها در بررسی و کنترل تردد حامل‌ها جهت تعیین تکلیف توسط مأموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی موضوع را استعلام می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار