اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951210240365998

جهانگیری تکلیف اختلاف وزارت اقتصاد با وزارت صمت را مشخص کرد

گمرک دروازه اصلی کشور است

کد: 13951210240365998

https://goo.gl/Hq9N3g

، تهران , (اخبار رسمی): معاون اول رییس جمهور گفت: ورود و خروج کالا باید از گمرک اتفاق بیفتد.

گمرک دروازه اصلی کشور است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی گمرکف روز گذشته نامه نعمت زاده به معاون اول رییس جمهور در خصوص مدیریت پنجره واحد در حالی رسانه ای شد که شب گذشته دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با دفاع تمام قد از عملکرد گمرک در شفافیت و مبارزه با فساد  تلویحا به این موضوع واکنش نشان داد و گفت:گمرک مسئول اصلی دروازه ورودی و پنجره واحد است.

جهانگیری در واکنش به مشکل وزارت صمت با گمرک وضرورت رفع این اختلاف گفت : حتما این کار را می کنم و حتما با هماهنگی دستگاهها انجام خواهد شد،چون گمرک مسئول اصلی است و باید دروازه ورودی و پنجره واحد گمرکی در اختیار آن قرار بگیرد و وزارت صمت مسئول تجارت خارجی کشور هست و نظراتی هم دارد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه به دفاع از عملکرد گمرک پرداخت و گفت:گمرک دروازه اصلی کشور است و ورود وخروج کالا در آنجا اتفاق می افتد.

وی افزود: سامانه های خوبی در گمرک ایجاد شده ،الان با سامانه ای که در گمرک ایجاد شده 23 دستگاه به هم متصل هستند یعنی به محض اینکه شما در وزارت صمت ثبت سفارشی برای واردات انجام می دهید این به صورت آنلاین و بر خط در اختیار گمرک قرار می گیرد.

جهانگیری ادامه داد: الان به محض اینکه به کسی ارزی در بانک تخصیص داده می شود این بلافاصله در اختیار گمرک قرار می گیرد.الان وقتی که کشتی از مقصد حرکت می کند به گمرک اعلام می کند که من با این کالاها بارنامه دارم وبه سمت بندر ایران حرکت می کنم،بنابراین گمرک در مسیر حرکت کشتی تا رسیدن به اینجا تمام کارهایی که باید انجام بگیرد را انجام می دهد،همچنین در مسیر گمرک هم کامیون وقتی بیرون می آید کاملا در کنترل گمرک است تا به انبار برسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار