اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951130236775998

لو رفتن ترفند جالب قاچاقچیان توسط مأموران گمرک

کد: 13951130236775998

https://goo.gl/rpoUPY

، تهران , (اخبار رسمی): مأموران گمرک موفق به کشف یک محموله قاچاق ترانزیتی کشمش شدند.

لو رفتن ترفند جالب قاچاقچیان توسط مأموران گمرک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی گمرک، این محموله توسط یک شرکت حمل‌ونقل بین المللی از مبدأ گمرک سرخس بارگیری و به مقصد گمرک مهران در مرز عراق ترانزیت شده بود، اما قاچاقچیان در بین راه با دستکاری، کشمش زرد ایرانی را جایگزین کشمش سیاه (مویز) محصول کشور ازبکستان کرده بودند.

کشمش سیاه (مویز) ازبکستان قیمت بالاتری نسبت به کشمش زرد ایرانی دارد.

مأموران گمرک مهران پس از ایکس‌ری محموله و کنترل الکترونیکی و مشکوک شدن، نسبت به فک پلمپ محموله اقدام و مغایرت بار اظهار شده به گمرک و محتویات داخل بار را کشف کردند. کشمش کشف شده، ایرانی بوده و برند IRANIAN RAISINS را دارد.

با توجه به اخطارهای اعلامی از دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک مبنی بر کنترل کالاهای خشکبار در پی کشف یک محموله قاچاق سازمان یافته مغز گردو طی روزهای گذشته، هم‌اکنون  محمولات مشابه با انجام کنترل‌های لازم و تطبیق اسناد از طریق سامانه جامع امور گمرکی در دستور کار گمرکات اجرایی قرار گرفته است که در کشف اخیر نیز مأموران گمرک مغایرت اظهار کالا با کالای موجود را کشف کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]