اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950923200245998

مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک اعلام کرد

رتبه سوم ایران در مبارزه با تخلفات گمرکی و قاچاق

کد: 13950923200245998

https://goo.gl/molWcF

، تهران , (اخبار رسمی): مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک در تازه‌ترین رده‌بندی جهانی رتبه گمرکات را در مبارزه با تخلفات گمرکی و قاچاق اعلام کرد.

رتبه سوم ایران در مبارزه با تخلفات گمرکی و قاچاق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بر این اساس گمرک ایران پس از نیوزلند و پاکستان رتبه سوم را کسب کرده است.
رتبه سوم گمرک ایران رسماً در بیست و هشتمین اجلاس رابطین ملی رایلو آسیا و اقیانوسیه (RILO A/P) در سئول پایتخت کشور کره جنوبی اعلام شد.
در این اجلاس، اعضا ضمن تشریک تجارب خود در امر مقابله با تخلفات گمرکی با آخرین روش‌ها و عملیات مربوطه در حوزه تخلفات گمرکی آشنا شدند و گزارشی از کشفیات و فعالیت‌های گمرک ایران در حوزه مقابله با تخلفات گمرکی، مواد مخدر، انواع پیش‌ساز و روان‌گردان توسط رابط ملی گمرک ایران به اعضای شرکت‌کننده در اجلاس ارائه شد.
در مورد پروژه‌های ابداعی توسط دفتر رایلو و کشورهای عضو در حوزه مقابله با تخلفات می‌توان به مواردی همچون Smart Cat – Crocodile - Catalyst-Sesha-REN اشاره کرد.
در این اجلاس 53 نفر از 18 کشور (استرالیا، بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، فیجی، هنگ‌‌کنک، هند، ایران، ژاپن، کره، مالزی، پنال، نیوزلند، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ویتنام) و سازمان‌های بین‌المللی (رایلو، خاورمیانه، رایلو غرب اروپا، دفتر ظرفیت‌سازی آسیا و اقیانوسیه، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل)، وابسته‌های گمرکی (ژاپن، روسیه، بریتانیا و آمریکا) شرکت کردند.
سابقه فعالیت دفتر رایلو آسیا و اقیانوسیه در سال 2017 به 30 سال خواهد رسید.
دفتر رایلو آسیا و اقیانوسیه در سئول مستقر است واحد تخلفات دفتر رایلو، عملیات معمول و روزمره خود را به سه گروه در حوزه‌های مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق و مبارزه با جرائم زیست‌محیطی تقسیم‌بندی کرده است.

بر اساس این گزارش این تقسیم بندی ها اصولا در حیطه های عملیات مربوط به مواد مخدر، پروژه DSINS (هوایی) و پروژه DSINS (دریایی) ؛ عملیات مربوط به مبارزه با سیگار قاچاق، پروژه کروکودیل ؛ عملیات مربوط به مبارزه با جرائم زیست‌محیطی، پروژه Sky-Hole-Patchingطرح کاری رایلو آسیا و اقیانوسیه برای سال 2017.

همچنین طرح کاری رایلو دارای شش گروه ارتقای پروژه‌های رایلو، تحلیل اطلاعات پردازش شده، CEN و CEN COMM4- عملیات‌های مشترک، همکاری منطقه‌ای و تبادل اطلاعات و کمک‌های فنی دفتر رایلو گمرکات عضو را درخصوص آموزش‌های مبارزه با تخلفات و برنامه‌های ظرفیت‌سازی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]