اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200836113

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

موتورسیکلت‌های هسته مرکزی شهر مشهد برقی می‌شود

کد: 13950924200836113

https://goo.gl/9A7vg4

، مشهد , (اخبار رسمی): در مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد سهم حمل و نقل عمومی 75 درصد است که 45 درصد از این رقم باید در حوزه اتوبوسرانی باشد اما متاسفانه در حال حاضر تنها 20 درصد است.

موتورسیکلت‌های هسته مرکزی شهر مشهد برقی می‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، هوشنگ غلام‌زاده در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد بیان کرد: دراین نمایشگاه توانمندی‌های حوزه حمل و نقل شهرداری مشهد عرضه می‌شود و در کنار آن فضایی برای تبادل با دیگر شهرها در این حوزه به وجود آمده است.

وی افزود: همچنین از آنجایی که در طول روز شهروندان با حوزه حمل و نقل ارتباط گسترده‌ای دارند شهروندان با حضور در نمایشگاه می‌توانند با اقداماتی که در این حوزه انجام شده آشنا شوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین در این نمایشگاه حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اقدامات فرهنگی خود را نیز ارائه داده است.
غلام‌زاده در ادامه با بیان اینکه شرکت ترافیک هوشمند الیت یکی از شرکت‌های نوپا در مشهد است، تصریح کرد: همیشه شهروندان در خصوص فعالیت این شرکت به دلیل ماموریت خاص و گستردگی فعالیتش سوالاتی داشتند که با حضور این شرکت در غرفه حمل و نقل و ترافیک می‌توان به ابهامات و سوالات شهروندان پاسخ داد.
وی در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: در سال‌های 93 و 94 بالغ بر 2200 دستگاه تاکسی در مشهد نوسازی شد که برنامه‌ریزی شده در سال جاری 3000 دستگاه تاکسی دیگر نوسازی شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین در بخش اتوبوسرانی نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سالیانه باید 250 دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود.
غلام‌زاده گفت: در حال حاضر قرارداد خرید 100 دستگاه مینی‌بوس و 100 دستگاه اتوبوس منعقد و قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس دیگر نیز قطعی شده است.
وی تصریح کرد: در کنار آن مذاکرات خرید 400 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در حال انجام است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده نیز بیان کرد: متاسفانه موتورسیکلت‌ها 5 برابر یک خودرو آلایندگی ایجاد می‌کنند لذا برنامه‌ریزی شده طی سال جاری و آینده ناوگان موتوری شرکت‌های هسته مرکزی شهر را برقی کنیم.
غلام‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین معضلات کلانشهرها است، گفت: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا کاهش تردد خودروهای شخصی و افزایش استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی است.
وی تصریح کرد: در مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد سهم حمل و نقل عمومی 75 درصد است که 45 درصد از این رقم باید در حوزه اتوبوسرانی باشد اما متاسفانه در حال حاضر تنها 20 درصد است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: برای رسیدن به درصد اتوبوس‌ها از حمل و نقل عمومی در مطالعات جامع حمل و نقل مشهد نیاز به اتوبوس بیشتر و مسیر ویژه داریم.
غلام‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص اختصاص بخشی از معابر مشهد به مسیرهای ویژه اتوبوس در حال انجام است تا حمل و نقل عمومی با زمان کمتری در شهر تردد کند چرا که این خود باعث رغبت شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود.
گفتنی است هفتمین نمایشگاه حمل و نقل و ترافیک مشهد از 23 تا 26 آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]