اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202046416

گزارشی از یک روز زمستانی در روستای تاریخی کندوان

«زمستانِ کندوان، رویایِ بی‌تکرار»

کد: 13950928202046416

https://goo.gl/T2uu4O

، تبریز , (اخبار رسمی): بحث گردشگری که می‌شود، اولین موضوع مورد نظر برای انتخاب مقصد آب و هوای مناسب است، شاید به نظر برسد تبریز و استان آذربایجان‌شرقی به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی تنها در فصل تابستان گزینه مناسبی برای سفر باشد در حالی که در این میان ما از موضوع گردشگری زمستانی غافل شده‌ایم.

«زمستانِ کندوان، رویایِ بی‌تکرار»

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز ، شاخه‌ای مهیج از گردشگری که در دنیا طرفداران ویژه خود را دارد و دامنه های سهند آذربایجان شرقی مکان منلسبی برای علاقه مندان به برف و سرماست.

روستای تاریخی کندوان یکی از اماکن تاریخی_ طبیعی مناسب برای گردشگری به ویژه گردشگری زمستانی است.

روستایی که در قلب سهند جای گرفته و با وجود روستای تاریخی حیله ور، روستای اسکندان و عنصرود یکی از مسیرهای بکر تاریخی و طبیعی آذربایجان را تشکیل داده است.

کندوان به دلیل شرایط منحصر به فردش جزو سه روستای صخره ای جهان به عنوان آثار ثبت جهانی مطرح است و نسبت به روستاهای همتایش در کاپادوکیای ترکیه و داکوتای ایالات متحده آمریکا یک مزیت و برجستگی ویژه دارد و آن هم جریان زندگی در آن است.

این روستا که در فصل تابستان مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است در فصل زمستان نیز جاذبه های خاص خود را دارد.

کافیست در فصل سرما به این روستای زیبا قدم بگذارید و از طبیعت بکر و دست نخورده زمستانی آن لذت ببرید.

این روستا در 62 کیلومتری تبریز قرار گرفته و شما با صرف زمانی کمتر از یک و نیم ساعت با مسیر دسترسی مناسب به این روستا برسید.

در مسیر، غرق در سپیدی برف ها خواهید شد؛ از اسکو که عبور کردید و به کندوان که رسیدید کوهستان زیبا و خانه های صخره ای در قلب کوه را همچون عروسی سپید پوش خواهید دید.

اگر شما هم  از آن دسته گردشگران دوستدار سرما هستید و از ورزش های زمستانی لذت می برید حتما در فصل زمستان به این روستا سری بزنید.

به هیچ عنوان نگران محل اقامت خود نباشید که در قلب همین صخره های زیبا و در بلندترین نقطه این روستا هتل صخره ای لاله کندوان میزبان شما خواهد بود.

هتل منحصر به فردی که جزو معدود هتل بوتیک های کشور است و به قطع می توان گفت جاذبه تاریخی و توریستی این هتل به لوکس بودن و امکانات رفاهی اش میچربد.

اتاق‌هایی درون همان خانه‌های صخره ای با امکانات ویژه از جمله جکوزی و دکوراسیون متفاوت وجود دارد  که می تواند یک زمستان رویایی را بر فراز کوه‌های سهند برای شما به ثبت رساند.

برای معرفی بیشتر این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری اولین جشنواره « زمستان کندوان، رویای بی تکرار» در محل رستوران تاریخی هتل صخره‌ای کندوان برگزار شد.

در این جشنواره که مورد استقبال اهالی روستا  و شهروندان شهرستان اسکو قرار گرفت، هنرمندان و مسئولان کشوری نیز حضور داشتند.

مشکل کمبود هتل در بخش گردشگری تا سال 1400 رفع می شود

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران با اشاره به برنامه های دولت یازدهم در خصوص ایجاد زیرساخت های گردشگری می گوید: طبق برنامه ریزی های انجام شده مشکل اساسی گردشگری در بخش هتل‌ها تا سال 1400 بطور اساسی حل خواهد شد.

غلامحسین حسینی با بیان اینکه در زمینه اقامتی مشکلاتی وجود دارد، اظهار می‌کند: با روندی که شروع شده و هتل هایی که در حال ساخت است تا سال 1400 مشکل اقامتی کشور بطور اساسی برطرف می شود و وضعیت بحرانی را پشت سرخواهیم گذاشت و به وضعیت مناسب می رسیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در سال های گذشته به عنوان یک اقتصاد فانتزی مطرح می شد، ادامه می‌دهد: ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه اقتصاد گردشگری در کشور وجود دارد و در زمان حاضر همه مسئولان نظام به توسعه این بخش توجه دارند.

وی اعلام می‌کند: در سند چشم انداز 1404 باید میزان گردشگران ورودی به کشور را به 20 میلیون گردشگر برسانیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اضافه می‌کند: در اقتصاد مقاومتی شاخص های بسیاری دیده شده که گردشگری یکی از این شاخص هاست.

حسینی با اشاره به اشاره به ماهیت درون زایی گردشگری، ادامه می‌دهد: در اقتصاد دروزن زا نیازی به انتقال فناوری از کشورهای دیگر نداریم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اقتصادی همچون گردشگری به خودی خود دورن زا نیست، خاطرنشان می‌کند: در دولت تدبیر و امید کارهای بسیار ارزنده ای در زمینه رونق گردشگری انجام شده است.

روستاهای هدف گردشگری آذربایجان شرقی برای استقبال از تبریز 2018 آماده می شوند

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی می‌گوید: زیرساخت های لازم برای جذب و پذیرش گردشگران داخلی و خارجی برای تبریز 2018 میلادی در حال آماده سازی است.

محمدصادق پورمهدی با اشاره به برنامه توسعه استان در بخش گردشگری اضافه می‌کند: با توجه به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2018 میلادی برنامه های متنوعی برای ایجاد زیر ساخت های جذب گردشگر همچون محل های اقامتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس هدف گذاری که برای تبریز 2018 انجام شده بیش از 2 میلیون گردشگر خارجی از این استان دیدن خواهند کرد از این روز باید زیرساخت های آن در استان تامین شود.

پورمهدی اظهار می‌کند: در زمان حاضر برای آماده شدن برای سال 2018 میلادی 15 هتل پنج، چهار و سه ستاره در استان در حال ساخت است .

وی ادامه می‌دهد: تبریز در کنار ریشه کهن تاریحی خود آثار تاریخی مختلفی دارد در و موزه های مختلف موجود در این شهر موجب شده تبریز به شهر موزه های کشور تبدیل شود.

وی می‌گوید: هموطنان ما در کشور کندوان را با گونه های صخره ای می شناسند این در حالی است که در شهرستان اسکو روستاهای مختلف با ویژگی های خاص وجود داردند در این روستا تولیداتی داریم که صادر می شوند و ارزآوری دارند.

کندوان، یکی از محورهای جاذب گردشگری آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز می‌گوید: تبریز در سال 2018 پایتخت کشورهای جهان اسلام است و ما برنامه های متنوع گردشگری را برای این سال تدارک دیده ایم که روستای کندوان جایگاه ویژه ای در برنامه های ما دارد.

مرتضی آبدار از بازسازی روستای تاریخی «حیله ور» خبر داده  و می‌‌گوید: این روستا هم مانند کندوان زیبایی خاص و شگفت انگیزی دارد و برنامه احیای آن در دستور کار ما قرار دارد.

وی اضافه می‌کند: هر چهار فصل آذربایجان زیبا و دیدنی است و ما صنعت گردشگری آذربایجان را چهار فصلی می کنیم تا بتوانیم شاهد توسعه صنعت گردشگری باشیم.

گردشگری یکی از بخش های اقتصادی مورد توجه در برنامه ششم است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسیدگی برنامه ششم از روز یکشنبه این هفته در صحن علنی مجلس آغاز می شود، می‌گوید: دولت یازدهم در این برنامه توسعه یکی از اولویت های بخش اقتصاد را در پنج سال آینده گردشگری اعلام کرده است.

محمد حسین فرهنگی اضافه می‌کند: چون درلایحه دولت احکامی متناسب با این موضوع وجود نداشت، پس از انجام مشورت هایی با دولت و مقام معظم رهبری مقرر شد که در مجلس ترمیم شود و شکل برنامه های گذشته را داشته باشد.

وی اظهار می‌کند: در کاگروه زیربنایی مجلس شواری اسلامی پیشنهاد شد یک بسته سیاستی برای گردشگری در برنامه ششم پیش بینی شود .

فرهنگی با اعلام اینکه این مجموعه سیاستی با توجه به اقلیم آب و هوایی کشور و جاذبه های تاریخی و سایر زمینه ها به تصویب کمیته تلفیق رسید، اظهار امیدواری می‌کند: منشا تحولات خوبی برای آینده گردشگری در پنج سال پیش رو باشد.

وی می‌گوید: پیشنهاد دیگری نیز در کمیسیون تلفیق تصویب شده که سامان دهی ورودی شهرها توسط شهرداری ها انجام شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان حاضر این موضوع در اختیار راه و شهرسازی است که انگیزه زیادی برای ساماندهی ورودی ها ندارد، یادآوری می‌کند: ورودی شهرها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد .

وی اضافه می‌کند: ساماندهی ورودی شهرها تا 20 کیلومتر در مراکز استان ها و در مراکز شهرستان ها تا پنج کیلومتر و در دیگر شهرها تا 2 کیلومتر برعهده شهرداری ها گذاشته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]