اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950928202076416

رییس شورای اسلامی شهر تهران و شورایعالی استانها:

تبریزمی تواند به شهری ایده آل تبدیل شود

کد: 13950928202076416

https://goo.gl/R12r49

، تبریز , (اخبار رسمی): رئیس شورایعالی استانها و شورای اسلامی شهر تهران گفت: تبریز می تواند قبل از دیگر شهرهای کشور به یک شهر ایده آل تبدیل شود.

تبریزمی تواند به شهری ایده آل تبدیل شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز، مهدی چمران، در بازدید از غرفه شهرداری تبریز در هفتمین نمایشگاه شهر ایده آل کیش گفت: هرچند در ایران شهر ایده آل نداریم اما با در نظر گرفتن دو مولفه مهم یعنی فیزیک شهر و مسایل روحی روانی و تمرکز روی آنها  شهر تبریز می تواند سریعتر از دیگر شهرهای ایران به یک شهر ایده آل تبدیل شود.

وی افزود: تبریزی ها و آذری ها اهل کار و عمل هستند و معروف به کار کردن و ساختن به همین سبب انتظار فراوانی است تا در سال 2018 بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام خوش بدرخشد.

رئیس شورایعالی استانها ادامه داد :تبریز بعنوان شهر مهم از ایران با پیشینه هویتی و قهرمانان بزرگ خود در سال 2018 بین شهر های کشور عزیزمان ایران  خواهد توانست هم پیشرفتهای امروزی و هم فرهنگ و تمدن خودش به خوبی نشان دهد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به توسعه و آبادانی مستمر شهر تبریز توسط مدیریت شهری گفت:تبریز تلاشهای خوب و بزرگی در عرصه مدیریت شهری داشته است به طوری که هر بار سفر می کنم و می بینم تبریز را بهتر از دوره قبلی می بینم و به سهم خودم از این اتفاق بزرگ تشکر می کنم.

وی پرهیز از بلند مرتبه سازی و جلوگیری از  آلودگی هوا را لازمه توسعه پایدار شهرهای بزرگ دانست و گفت:بلند مرتبه سازی و آلودگی هوا  می توانند با هم ارتباط داشته باشند و توجه به این مقوله هاست که پایه های شهر ایده آل را خواهد ساخت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه