اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929202986416

همزمان با چیلله گئجه سی صورت می گیرد

آغاز رسمی نخستین زمستانه تبریز

کد: 13950929202986416

https://goo.gl/CZPGK7

، تبریز , (اخبار رسمی): نخستین جشنواره زمستانی تبریز همزمان با آغاز فصل زمستان و برگزاری مراسم چیلله گئجه سی، به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

آغاز رسمی نخستین زمستانه تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز؛ مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه هایی متناسب با هر فصل و موقعیت زمانی، گفت: با برگزاری نخستین جشنواره زمستانی تبریز، خلا برنامه های فرهنگی در نیمه دوم سال جبران شده و شاهد اجرای دهها برنامه مختلف در تمامی نقاط شهر خواهیم بود.

به گفته حسین آذرنیا، آیین آغاز به کار و افتتاح رسمی این جشنواره، روز اول دی ماه در محل فرهنگسرای بزرگ الغدیر با حضور اقشار مختلف شهروندان و هنرمندان برگزار می شود تا زمینه ساز مشارکت هرچه بیشتر خانواده های تبریزی در این اقدام فرهنگی باشیم.
وی گفت: این جشنواره با هدف پاسداشت ارزشهای بومی و محله ای و آشنایی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی در سطح شهر تبریز برگزار می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برنامه ها به تناسب در تمام سطح شهر اجرا می شوند.
آذرنیا افزود: در برنامه ریزی اجرایی جشنواره، محلات کم برخوردار از اهمیت و توجه بیشتری بهره مند بوده و در تلاش هستیم تمرکز اصلی را در این بخش از شهر داشته باشیم به همین منظور در مدت فصل زمستان از تمام ظرفیتهای این مناطق بهره خواهیم برد و به اجرای برنامه های متناسب با زمان خواهیم پرداخت.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز اظهار داشت: ، این جشنواره با توجه به دربرگیری مناسبت های مختلفی از جمله دهه مبارک فجر و همچنین ایام فاطمیه، برنامه های مختلفی را صورت داده و شاهد برگزاری برنامه هایی متناسب با فضای هر مناسبت خواهیم بود.
 نخستین جشنواره زمستانی تبریز از اول دی ماه در خانه های تاریخی، فرهنگسراها و خانه های فرهنگ، سالن های ورزشی و اماکن سرپوشیده مختلف سطح شهر برگزار می شود و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری، گردهم آیی های شهروندی، نقل خاطره، مسابقه های متنوع، پوشش مناسبتهای فرهنگی و مذهبی و برگزاری جشنواره های مختلف در قالب این برنامه پیش بینی شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]