اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950929203006416

شهر ایده آل چگونه شکل گرفت

کد: 13950929203006416

https://goo.gl/FT6kqj

، تبریز , (اخبار رسمی): سری همایش های شهر ایده آل با هماهنگی و اجرای گروه پرتو بیتا در اولین دوره با حضور شهرداران و مدیران شهری در اسفندماه 1388با هدف ارائه ماهیت شهر ایده آل و تعریف مسیر، جهت رسیدن به شهر ایده آل در جزیره زیبای کیش پا به عرصه وجود نهاد.

شهر ایده آل چگونه شکل گرفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز ،در این دوره سازمان شهرداریها ودهیاریهای کشور ، سامانه اطلاع رسانی 137 شهرداری تهران و منطقه آزاد کیش به عنوان حامیان اصلی این همایش حضور داشتند.

در ادامه در دی ماه سال1390دومین همایش از این سری همایش ها با هدف ارائه فناوری های نوین در عرصه مدیریت شهری که موجبات رسیدن به آرمان شهر را فراهم می سازد با حضور شهرداران واعضای شورای شهر و مدیران شهری، فضایی متفاوت را رقم زد ، این دوره نیز با حمایت سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ، منطقه آزاد کیش برگزار شد. 

سومین دوره نیز در آخرین روزهای بهمن ماه سال 1391 با هدف انتقال دانش مدیریت شهری با رویکرد مدیریت استراتژیک پذیرای مدیران شهری ، کارشناسان ، اعضای شورای شهر و شهرداران کشور عزیزمان بود. سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ، شهرداری کرج، کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران، سازمان منطقه آزاد کیش، دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به عنوان حامیان اصلی سومین همایش شهر ایده آل حضور داشتند.

چهارمین همایش شهر ایده آل در تاریخ 27 و 28 بهمن ماه سال 1392 با هدف شکل گیری مدیریت مطلوب شهری و با رویکرد ترویج سبک زندگی نوین شهروندی مبتنی بر اخلاق با حضور مدیران شهری ، شهرداران ، اعضای شورای شهر و کارشناسان مرتبط برگزار شد. این دوره نیز با حمایت و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور ، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، شهرداری کرج، منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار شد.

پنجمین همایش شهر ایده آل در تاریخ 10 و 11 دی ماه سال 1393 با هدف ارائه راهکارهای اقتصادی در تمام زمینه های مدیریت شهری با حضور مدیران شهری ، شهرداران ، اعضای شورای شهر و کارشناسان مرتبط برگزار شد. این دوره نیز با حمایت و مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور ، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ، منطقه آزاد کیش و شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش برگزار شد.

ششمین همایش شهر ایده آل با رویکردی متفاوت و با هدف ارائه تجربیات کاربردی شهرداریهای میهن عزیزمان و سراسر دنیا در تاریخ 12 و 13 دیماه سال 1394 به ارائه مطالب بسیار کارآمد به شرکت کنندگان پرداخت. در این همایش همچنین به معرفی برترین عملکرد شهرداریهای سراسر کشور و تجلیل از ایشان نیز پرداخته شد.

و اکنون بعد از شش دوره هتمین دوره آن با رویکردی متفاوت در  بخش مدیریت محلی و شورا، شهر هوشمند، مدیریت بحران،فضای سبز،حمل ونقل وبهره وری در مدیریت شهری برگزار می شود. همچنین چالش ها و مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرداری ها و مدیریت یکپارچه شهری در همایش هفتم مورد بحث قرار می گیرد.امسال برای نخستین بار با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی استان ها روی داده که شهرداری ها فرصت های گردشگری را بیان و ارائه دهند و از طرفی سرمایه گذاران حوزه گردشگری از فرصت ها استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]