اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930203856416

معاون استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد

زیرساخت‌های لازم برای ورود 2 میلیون گردشگر درتبریز

کد: 13950930203856416

https://goo.gl/axLBkd

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: زیرساخت‌های لازم برای جذب و پذیرش گردشگران داخلی و خارجی برای تبریز 2018 میلادی در حال آماده سازی است.

زیرساخت‌های لازم برای ورود 2 میلیون گردشگر درتبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در مراسم افتتاحیه جشنواره زمستانی کندوان با اشاره به برنامه توسعه استان در بخش گردشگری اظهار داشت: با توجه به انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری در سال 2018 میلادی برنامه‌های متنوعی برای ایجاد زیر ساخت‌های جذب گردشگر همچون محل‌های اقامتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس هدف گذاری که برای تبریز 2018 انجام شده بیش از 2 میلیون گردشگر خارجی از این استان دیدن خواهند کرد، از این روز باید زیرساخت‌های آن در استان تأمین شود.

پورمهدی اظهارکرد: در حال حاضر برای آماده شدن برای سال 2018 میلادی 15 هتل پنج، چهار و سه ستاره در استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: تبریز در کنار ریشه کهن تاریخی خود آثار تاریخی مختلفی دارد در و موزه‌های مختلف موجود در این شهر موجب شده تبریز به شهر موزه‌های کشور تبدیل شود

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]