اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001205026416

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

لزوم تسریع در احداث و تکمیل تونل انرژی تبریز

کد: 13951001205026416

https://goo.gl/oqEZ0e

، تبریز , (اخبار رسمی): معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در احداث و تکمیل تونل انرژی تبریز تاکید کرد.

لزوم تسریع در احداث و تکمیل تونل انرژی تبریز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات اجرایی تونل انرژی تبریز در محدوده انتهای  ایده‌لو، با قدردانی از مدیران شرکت برق منطقه‌ای و شهرداری تبریز و پیمانکاران این طرح مهم و اساسی، تسریع در احداث و تکمیل آن را خواستار شد.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته با توجه به نیاز مبرم استان و شهر تبریز به انرژی پایدار برق، کار چندانی برای تامین این نیاز اساسی صورت نگرفته بود که با حمایت‌های ویژه وزیر نیرو و پیگیری‌های استاندار آذربایجان شرقی در سه سال گذشته قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: با احداث نیروگاه‌های برق صوفیان، سهند و هریس خواهیم توانست ضمن جبران کمبود انرژی، برق مورد نیاز استان را در 10 سال آینده نیز تامین کنیم.

گفتنی است در حال حاضر 185 نفر در 36 جبهه کاری و به صورت 24 ساعته مشغول فعالیت در پروژه احداث تونل انرژی تبریز در عمق 15 متری زمین هستند که با اتمام آن، خط انتقال انرژی از این تونل عبور خواهد کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه