اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951003205535832

معاون شرکت راه‌آهن تشریح کرد

پایش 100 دستگاه پل به صورت دایم

کد: 13951003205535832

https://goo.gl/FUWdQu

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزئیات تکمیلی دیگری می‌شود.

پایش 100 دستگاه پل به صورت دایم

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راه آهن،معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن با اشاره به سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزئیات تکمیلی دیگری می‌شود. 

 مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن در معرفی سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن، گفت: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریل و جزئیات تکمیلی دیگری می شود.   به طور مثال با استفاده از این سامانه موفق به شناسایی میزان آسیب دیدگی پل ورسک به دلیل عبور جرثقیل با وزن غیرمجاز شدیم که اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با اشاره به سایر امکانات سامانه پایش شبکه خطوط راه‌آهن بیان داشت: این سامان با برخورداری از یک سیستم هواشناسی مجهز، قادر به تخمین و اندازه‌گیری رطوبت هوا برای نگهداری سازه است.  

یزدانی با بیان اینکه «ساخت این سامانه با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران محقق شد و از سال 93 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است» گفت: هم اکنون 100 دستگاه پل در دست پایش قرار دارد که از جمله این سازه‌ها می‌توان به پل‌های ورسک و ایزدخواست اشاره کرد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن تصریح کرد: اگرچه استفاده از این سامانه در کشورهای پیشرفته از قدمت طولانی برخوردار است، اما ایران تنها کشور دارای فناوری سامانه پایش شبکه خطوط و سازه‌های راه‌آهن در خاورمیانه به حساب می‌آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان