اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951005206626416

تفرجگاه ائل گلی تبریز میزبانی برای گردشگری زمستانه

کد: 13951005206626416

https://goo.gl/bkcbAP

، تبریز , (اخبار رسمی): این روزها همزمان با بارش برف و سرمای هوا، بستری مناسب برای تفریح و گردشگری زمستانه جهت اوقاتی با نشاط برای شهروندان ، در پارک بزرگ ائل گلی تبریز فراهم آمده است.

تفرجگاه ائل گلی تبریز میزبانی برای گردشگری زمستانه

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از  سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، تفرجگاه ائل گلی به عنوان مهمترین پارک شهر و یکی از اصلی ترین نقاط گردشگری تبریز به شمار می رود که در فصول مختلف سال ، میزبان خیل وسیعی از شهروندان و مسافران است.

طبیعت ائل گلی برای تبریز همواره بی نظیر و در هر فصلی با جذابیت های خاص خود میزبان بازدیدکنندگان بوده است. بهارش را با لاله های رنگین آغاز کرده و تابستان را با شبهای خنک تبریز تلفیق کرده است، با آمدن پاییز نارنجی جلوه ای متفاوت تر از پیش در این طبیعت بدیع نقش بست و حالا حکایت زمستام است.

زندگی جاری است. آدم ها هر صبح در هر شرایطی اگر هوا سرد باشد، اگر باران بیاید، اگر برف بیاید و... باز در هر شرایطی صبح خود را اطراف استخر ائل گلی آغاز می کنند و هیچ کدام از اینها باعث خانه نشین شدن شان نمی شود .
گردشگری زمستانه یکی از انواع مختلف گردشگری است که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی استان آذربایجان شرقی، می تواند با اندکی ذوق، بستری مناسب برای تفریح در این فصل را فراهم کند.

با این حال مردم تبریز بیکار ننشسته و از امکانات مهیا شده توسط سازمان پارکها و فضای سبز تبریز برای لذت بردن از سپیدی برف استفاده می کنند.
صبح ها همراه با نوای روح نواز موسیقی در اطراف استخر ائل گلی ورزش کرده و با پیاده روی های چند باره، هوای تمیز صبحگاهی را میهمان ریه های خود می سازند.
عصر ها نیز فرصتی مغتنم برای دورهمی های جوانانی فراهم می شود که فضای خاص این تفرجگاه را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب می کنند.

با توجه به جلوه‌های زیبای زمستان ائل‌گلی و به منظور فراهم کردن شرایط حضور شهروندان، طی روزهای برفی تبریز، پیاده‌راه‌های اصلی این گردشگاه تاریخی، توسط تلاشگران سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری پاکسازی می‌شود .
زیبایی‌های تفرج‌گاه ائل‌گلی، محدود به فصل خاصی نیست و تلاش می‌شود تا با ایجاد زمینه‌های لازم، فضای این تفرج گاه مهیای حضور مداوم شهروندان باشد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]