از بهسازی تجهیزات تا نور‌پردازی ویژه در ایستگاه‌های مترو

زیباسازی ایستگاه‌های مترو با استفاده از هنر ایرانی

کد: 13951012211745761

https://goo.gl/X2h4Tq

، تهران , (اخبار رسمی): معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران اقدامات صورت گرفته در ایستگاه‌های مترو را تشریح کرد.

زیباسازی ایستگاه‌های مترو با استفاده از هنر ایرانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، عامر کعبی فرد در خصوص اقداماتی که به تازگی در معاونت امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران انجام شده است اظهار داشت: مترو تهران همواره سعی کرده است تا با استفاده از حداکثر توان خود بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کند و در این راستا نه تنها تردد راحت و ایمن، بلکه زیبایی‌های بصری هم در شهر زیرزمینی مد نظر قرار گرفته است. 

بهسازی تجهیزات ایستگاه‌های مترو تهران 

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ایمن سازی پله برقی‌های موجود در ایستگاه‌های مترو خبر داد و گفت: جدا از بحث بهسازی تجهیزات و کنترل ایمنی پله برقی‌های موجود، در ماه‌های اخیر سعی شد تا ایستگاه‌هایی که فاقد پله برقی هستند هم به این وسیله مهجز شوند که به عنوان نمونه می‌توان به نصب و راه اندازی پله برقی ایستگاه تهرانپارس اشاره کرد. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایمن سازی تمامی آسانسورهای نصب شده در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: تا پایان سال تمامی آسانسورهای موجود در مدار به بهره برداری خواهند رسید. 

کاهش ضریب خرابی و خاموشی آسانسور‌ها 

وی خاطرنشان کرد: ضریب خاموشی و خرابی آسانسور‌ها نیز در سال جاری با کاهش چشمگیری همراه بود و این موضوع در افزایش رضایتمندی مسافران قابل مشاهده است. 
معاون امور ایستگاه‌ها همچنین از بهینه سازی تهویه ایستگاه‌ها به ویژه در بخش مسافری خبر داد و اظهار داشت: مشکلات موجود در خطوط دو، چهار و قسمت شمالی خط یک برطرف شده است و در سایر خطوط هم در حال انجام است و به زودی به اتمام می‌رسد. 

زیباسازی ایستگاه‌های مترو با استفاده از هنر ایرانی اسلامی

عامر کعبی فرد با تاکید براینکه شهروندان تهرانی فارغ از مقصد و هدف ترددشان، هنگام سفر با این سازه آهنی نیازمند دیدن فضایی زیبا در مترو هستند افزود: زیبایی بصری ایستگاه‌ها همواره در مترو تهران مورد توجه بوده است و به تازگی تمامی سردر‌ها، تابلوهای هنری، ورودی‌ها و فضای درونی ایستگاه‌ها مورد رنگ آمیزی و بازسازی قرار گرفته‌اند. 
به گفته معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران استفاده از هنر ایرانی و اسلامی یکی از اصول مورد توجه در ایستگاه‌های مترو تهران است. 
وی تصریح کرد: این معاونت به منظور نهادینه کردن هنر ایرانی- اسلامی در ایستگاه‌ها، ‌ همکاری خود را با دانشکده‌های هنر و معماری نیز آغاز کرده است. 

نور‌پردازی ایستگاه‌های مترو با نصب بیش از ۱۶۰ پروژکتور

وی در ادامه به نور‌پردازی ایستگاه‌های مترو اشاره کرد وگفت: ‌ هدف از نور‌پردازی و زیباسازی ایستگاه‌های مترو تلطیف محیط ایستگاهی و ایجاد آرامش بیشتر برای مسافران است. 
عامر کعبی فرد افزود: ‌ ایستگاه‌های خطوط ۱، ۲ و ۴ مترو تهران با نصب ۱۶۰ پروژکتور کم مصرف نور‌پردازی شدند که با این اقدام علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، نور طبیعی به ایستگاه‌ها بخشیده شده است. 
معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه با بیان اینکه این روش فشار کمتری به دستگاه تابلو برق وارد می‌کند افزود: استفاده از پروژکتورهای نسل جدید می‌تواند دمای مطلوبی را در فضای مترو ایجاد کند. 
وی در خصوص نور‌پردازی سکو‌ها نیز افزود: ‌ نور‌پردازی سکوی شمالی و جنوبی ایستگاه ورزشگاه آزادی از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است. 

به روز رسانی جداول زمانبندی ایستگاه‌های مترو

معاون امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری مترو تهران از به روز رسانی و نصب جداول زمانبندی حرکت قطار‌ها در ایستگاه‌های مترو خبرداد و افزود: برای اولین بار جدول زمانبندی حرکت قطارهای مترو به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و در ایستگاه‌ها نصب شده است. 
وی با بیان اینکه این تابلو‌ها با توجه به وسعت ایستگاه‌ها در تمامی مبادی ورودی و روی سکو‌ها نصب شده‌اند گفت: ۳۰ ایستگاه خط یک، ۲۲ ایستگاه خط ۲ و ۲۲ ایستگاه خط ۴ در حال حاضر مجهز به تابلوهای زمانبندی سه زبانه شده‌اند و این تابلو‌ها به زودی در مابقی ایستگاه‌ها هم نصب خواهند شد. 

کعبی فرد در پایان گفت: این تابلو‌ها با توجه به رنگ خطوط طراحی شده‌اند تا افراد به راحتی مسیر خود را تشخیص دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه

شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با بهره گیری از توان اجرایی کارکنان خود (به عنوان هسته مرکزی کلیه فعالیت‌های بهره برداری، نگهداری و تعمیرات و نظارت بر عملکرد پیمانکاران)، بهره برداری و تعمیر و نگهداری کلیه تجهیزات ثابت و تجهیزات متحرک، نگهداری کلیه فضا‌ها و ابنیه فنی و ایستگاهی خطوط فعلی و آتی متروی تهران و حومه را برعهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه