دنبال محصول راهبردی درفضای مجازی هستیم

کد: 13951015214875969

https://goo.gl/lakWNG

، تهران , (اخبار رسمی): معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باتاکیدبر اینکه جویشگر نباید رقیب بخش خصوصی باشد افزود :به دنبال محصول راهبردی درفضای مجازی هستیم.

دنبال محصول راهبردی درفضای مجازی هستیم

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست چهل و هفتم شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و رئیس پژوهشگاه برگزار شد.

دراین نشست قنبری معاون برنامه ­ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با بیان اینکه در طرح جویشگر بومی تاکنون مطالعات زیادی در خصوص مدل‌های مفهومی و مدل‌های تجاری صورت گرفته است، اظهار داشت: در طرح جویشگر نباید رقیب بخش خصوصی بوده و یا به دنبال تخریب کسب‌وکار بخش خصوصی باشیم.
وی همچنین تأکید کرد : در این بخش فعالیتی که در بخش خصوصی مقرون‌به‌صرفه نبوده و آن‌ها دنبال نمی ­کند، باید انجام‌شده و از این طریق به آن‌ها کمک برسانیم ولی مأموریت ما بزرگ‌تر است و ما به‌صورت مشخص به دنبال یک محصول راهبردی در فضای مجازی هستیم.

معاون برنامه ­ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات با بیان آنکه مرکز تحقیقات مخابرات ایران مسئولیت ملی برای توسعه فناوری‌های فضای مجازی را دارد، اظهار کرد ؛ مرکز تحقیقات مخابرات ایران ضمن اینکه وظیفه توسعه فناوری‌های فضای مجازی را دارد، نباید ­رقیب شرکتهای خصوصی باشد.

دراین نشست خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز بیان آنکه برای موفقیت در طرح جویشگر بومی می‌بایست تعامل مناسبی مابین جامعه توسعه دهنده و شرکت‌های فعلی در اکوسیستم جویشگر بومی صورت پذیرد، بر شکل دهی صحیح این اکوسیستم تاکید کرد.

همچنین فرزاد زرگری از پژوهشگران پژوهشگاه در خصوص دستاورد پروژه توسعه شبکه تصویر نت توضیح داده و کاربردهای آن را شامل: جستجوی تصویری بر اساس برچسب و مبتنی بر مفهوم، گسترش پرس و جوی تصویری، نگاشت مفهوم به پرسش در جستجوی تصویر، برچسب‌زنی خودکار تصاویر بر اساس مفهوم و پیشنهاد برچسب، کاهش فاصله‌ی معنایی برچسب و مفهوم در جستجوی تصویری تشریح کرد که موردبحث و بررسی توسط اعضای حاضر در شورا قرار گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات(مرکز تحقیقات مخابرات)

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) ایران، یکی از قدیمی‌ترین نهادهای پژوهشی حاکمیتی در حوزه فاوا و مفز متفکر و مشاور مادر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود. از ماموریت‌های اصلی این پژوهشگاه نهادینه کردن رشد و ارتقای وضعیت دانش، فناوری و نوآوری کشور با بسترسازی و برنامه‌ریزی خردمندانه همراستا با اولویت‌های تعیین شده در اساسنامه، احکام و اسناد بالادستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]