اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951016215025735

دردانشگاه ایلام انجام شد

برگزاری اتاق فکر ایلام باهمراهی مسئولان استان

کد: 13951016215025735

https://goo.gl/VHM6so

، تهران , (اخبار رسمی): با حضورسرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم ، اتاق فکر استان ایلام دردانشگاه ایلام برگزار شد .

برگزاری اتاق فکر ایلام باهمراهی مسئولان استان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، کارگروه های اتاق فکر استان شامل اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد و گردشگری و محیط‌ زیست فعالیت خود را با موضوع گروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان ایلام با حضورعلی‌اکبری،حسین کلانتری،وحید شالچی، سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم، مدیران استان، اعضای هیئت علمی وکارشناسان وزارت علوم دردانشگاه ایلام برگزار کرد.
شالچی ،سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم دراین نشست گفت: ایده تشکیل اتاق های فکر در سراسر کشور بر مبنای آسیب شناسی سیاست گذاری های فرهنگی اجتماعی شکل گرفته است.
وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات این حوزه این است که تصمیم گیری ها از مسیر گفت و گوی عقلانی بین ذی نفعان نمی گذرد و مردم به صورت نظام مند مشارکت داده نمی شوند.
شالچی تاکید کرد: به همین منظور و با هدف رفع این چالش بر اساس تفاهم نامه بین وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت علوم و مرکز تحقیقات استراتژیک این اتاق فکر تشکیل شده است.
وی یادآور شد: تلاش می شود با فعالیت هر چه بیشتر این اتاق های فکر، تصمیمات تنها در مرکز گرفته نشود و در استان های مختلف کشور بر اساس اقتضائات آن استان تصمیم ها گرفته شود.
سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی وزارت علوم گفت: این اتاق های فکر با 2 دستور کار شامل مسئله شناسی و ارائه گزارش های سیاستی فعالیت می کنند که خروجی آنها در اختیار بالاترین رده مسئولان کشور به منظور تعیین سیاست ها قرار داده می شود.
وی با اشاره به رسالت فرهنگی دانشگاه افزود: با تعامل و همکاری خوب دانشگاه ایلام با صاحب نظران و کارشناسان حوزه فرهنگ سعی کرده ایم دانشگاه را به رسالت اصلی خویش نزدیک کنیم.
سپس محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام در سخنانی گفت: مدیران اجرایی استان که از جنس دانش و بینش هستند دانشگاه ایلام را گرانی گاه فرهنگی استان می دانند.
رئیس دانشگاه ایلام درادامه به تلاش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام در ایجاد و برنامه ریزی های لازم درخصوص نشست های اتاق فکراستان اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیران استان با ارتباط صمیمانه ای که با دانشگاه برقرار کرده اند اذعان دارند،  دانشگاه ایلام تمام داشته ها و ظرفیت های خود رادر راستای توسعه استان به کار گرفته است.
حسین کلانتری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام درخصوص رتبه سوم استان ایلام در ایجاد سازمان های مردم نهاد است،  گفت: هم اکنون 350 سازمان مردم نهاد دراین استان فعال است و در سه سال گذشته به اندازه 9 سال ماقبل آن سازمان مردم نهاد دراین استان تشکیل شده است.
وی افزود: این نشان از مشارکت فعالانه و با احساس مسئولیت مردم در امور اجتماعی و فرهنگی جامعه دارد و ما مسئولان نیز دراین زمینه باید خود را با مردم همراه کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: باید از مشارکت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی برای حل معضلات و مشکلات جامعه بهره ببریم.
 کلانتری یادآورشد: این استان از نظر تعداد دانشجویان نسبت به جمعیت نیز جزو استان های برتر کشور است و این فرصت بسیار مناسبی است که از توان تحصیل کردگان برای پیشرفت و توسعه جامعه استفاده شود.
گفتنی است کارگروه های اتاق فکر استان شامل اجتماعی و فرهنگی، اقتصاد و گردشگری و محیط‌ زیست با حضوردکتر وحید شالچی سرپرست دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی وزارت علوم به مدت 2 روز در دانشگاه ایلام برگزارمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

لازم است در هر زمان تحلیل دقیق و صحیحى از وضعیت و جایگاه تاریخى آموزش عالى داشته باشیم. این علم و آگاهى به دلیل اینکه براى تعیین نحوه و خط مشى حرکت آتى این بخش ضرورى است، موجب وحدت نظر و تحلیل همگان با دست‏اندرکاران آموزش عالى کشور مى‏شود. ما براى سهولت، تاریخ آموزش عالى ایران را به سه دوره باستانى، میانى و اخیر یا معاصر تقسیم نموده‏ایم. بر مبناى اطلاعات در دست، در زمان داریوش، مدرسه پزشکى «سائیسم» جهت تربیت طبیب با کتابخانه‏اى معتبر دایر بوده است. مجمع علمى همدان نیز در آن زمان با 100 نفر عالم و دانشمند به فعالیت مشغول بوده است. علاوه بر اینها از فرهنگستان اردشیر نیز در شهر سارد ذکر به میان آمده است. مدارس دوره ساسانى مثل ریواردشیر به انتقال معارف آن عصر و تربیت دانشمند مشغول بوده‏اند. شاخص‏ترین سابقه آموزشى موجود و در دسترس در دوران باستانى را مى‏توان تشکیل و تأسیس مدرسه «جندى شاپور» در شرق محل فعلى شوش توصیف نمود. این مدرسه که 500 سال عمر کرده، پایدارترین مدرسه عالى در تاریخ ایران بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی