اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215455758

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خبر داد

شناسایی سگ های پرسه زن در پایتخت با میکروچیپ

کد: 13951018215455758

https://goo.gl/EQ9wjC

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از شناسایی سگ های پرسه زن (بدون صاحب) در پایتخت با استفاده از روش بین المللی میکروچیپ خبر داد.

شناسایی سگ های پرسه زن در پایتخت با میکروچیپ

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، کامران زنگیشه با اشاره به جمع آوری  سگ های بدون صاحب در سطح شهر تهران، گفت: آمارها نشان دهنده ی آن است که تعداد این حیوانات نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته ، بلکه شاهد رشد منفی زاد و ولد آن ها نیز بوده ایم.

وی با تاکید بر حضور حامیان  و دوست داران حیوانات و کمک این افراد به شهرداری تهران در خصوص ساماندهی حیوانات شهری، تصریح کرد: مدیریت شهری نیز از این دوستان حمایت می کند. برخی از حامیان در محل های سکونت خود  و برخی دیگر به صورت اکیپ هایی متشکل از چند نفر در مناطق و پارک های جنگلی به غذادهی سگ ها می پردازند.
وی خاطر نشان کرد: این حیوانات تنها زمانی به حریم شهری وارد می شوند که نتوانند در حاشیه ی شهر ها غذایی پیدا کنند.
زنگیشه افزود: عمده ی حضور سگ ها در محیط های شهری در محل های انباشت زباله است و زنده گیری این حیوانات در راستای حفظ سلامت شهروندی و حفاظت از محیط زیست صورت می گیرد.
وی با بیان این در روند زنده گیری سگ های پرسه زن با نظارت دامپزشک، سگ ها ابتدا ضد عفونی و انگل زدایی می شوند، اظهار داشت:  بعد از نمونه برداری و آزمایش های میکروبی، سگ های باردار جدا شده و سایر سگ ها طی روندی کاملا بهداشتی در اتاقی مشابه اطاق عمل انسان ها عقیم می شوند.
زنگیشه با بیان این که سگ های بدون صاحب پس از عمل و دریافت آنتی بیوتیک، با روش جدیدی به نام میکروچیپ کد گذاری می شوند، گفت: میکروچیپ  به عنوان یک سیستم شناسایی الکترونیکی ، به اندازه ی یک دانه ی برنج است و در زیر پوست جانداردر وسط دو کتف کاشته می شود.   وی افزود: این دستگاه دارای یک کد 16 رقمی بین الملی بود و به عنوان یک روش بین المللی  و استاندارد در دنیا متداول است.
وی با اشاره به این که این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که تا پایان  عمر سگ به همراهش خواهد بود، تصریح کرد: میکروچیپ دارای قابلیت تطابق با بافت زنده ی جاندار بوده و امکان بروز حساسیت و یا واکنش های ایمنی و تحرک در بدن جاندار را ندارد.
زنگیشه در در ادامه خاطر نشان کرد: پس از کاشت دستگاه میکرو چیپ بر روی بدن حیوان،آن ها را به محل ها ی سابق زندگی خود مانند بوستان های سرخه حصار، چیتگر و... بر می گردانیم تا روند عادی و چرخه ی طبیعی زندگی خود را طی کنند. عقیم سازی ما تنها به معنی جلوگیری از زاد و ولد این حیوان در سطح شهر است تا جمعیت آن ها بیش از اندازه افزایش نیابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر

شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهر تهران به موجب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها در شهرداری تهران تشکیل شده و وظایفی همچون طراحی پروژه‌های جامع و موردی امر ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، نظم بخشی دکه‌ها و ساخت کیوسک و فعالیتهای حرفه‌ای تحقیق، مطالعه، برنامه‌ریزی مرتبط با موضوع شرکت را بر عهده دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه