اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018215545998

ترخیص کالا در گمرک شتاب گرفت

کد: 13951018215545998

https://goo.gl/zSiSHm

، تهران , (اخبار رسمی): شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت و توان سامانه جامع امور گمرکی و کاهش مدت زمان توقف و ایستایی کالا اختیارات کارشناسی امور گمرکی را افزایش داده است.

ترخیص کالا در گمرک شتاب گرفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، با این تصمیم کارشناسان امور گمرکی مسئولیت تأیید نهایی اظهارنامه‌ها را نیز عهده‌دار شدند، لذا از این پس نیاز به تأیید رئیس سرویس ارزیابی وجود ندارد.
این اقدام پس از ان صورت می‌گیرد که گمرک ایران اجرای سامانه جامع گمرکی را با محوریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف کوتاه کردن فرآیند تشریفات گمرکی ترخیص کالا که مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در بهبود و تسهیل تجارت خارجی است از سال 1392 آغاز کرد.
این سامانه که نماد کلی از تحقق شعار سازمان جهانی گمرک در سال 2016 مبنی بر "گمرک دیجیتال، حرکت به سمت جلو" است هم‌اکنون در گمرکات کشور پیاده‌سازی شده است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گمرک جمهوری اسلامی

پیرو مصوبات برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مبنی بر الزام راه اندازی مراکز اطلاع رسانی توسط سازمانهای مرتبط با امر صادرات، گمرک ایران در اوائل سال 1377 اقدام به راه اندازی اولین سایت اطلاع رسانی خود در دو شبکه اینترنت و اینترانت به آدرسWW.IRICA.IR کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]