اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218376113

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در همایش «سروهای فیروزه‌ای» خبر داد

افتتاح موزه جامع آثار هنری قیام بزرگ گوهرشاد

کد: 13951022218376113

https://goo.gl/iqjM1C

، مشهد , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افتتاح موزه جامع آثار هنری قیام بزرگ گوهرشاد خبر داد.

افتتاح موزه جامع آثار هنری قیام بزرگ گوهرشاد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی در همایش «سروهای فیروزه‌ای» که به مناسبت سالروز کشف حجاب رضاخانی در محل تالار شهر برگزار شد، افزود: واقعه گوهرشاد تنها متعلق به مردم مشهد نیست، بلکه برای بیرون کشیدن این خاطرات از غبار و دست یافتن به گنجینه‌ای عظیم از تاریخ در شهرهای قزوین، تبریز، اصفهان و نیز باید به دنبال جمع‌آوری این نهضت ملی باشیم.

وی تصریح کرد: «سروهای فیروزه‌ای» در واقع حلقه‌ای از نهضتی است که در سراسر کشور برای آوار برداری از این مقطع تاریخی ملت ایران که متأسفانه غبار غفلت روی آن را گرفته، آغاز شده است نهضتی که بسیاری از غربی‌ها نیز سعی در سانسور کردن آن دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: متاسفانه باید اذعان کنیم که در طول 80 سال سپری شدن از این واقعه، آن طور که باید و شاید برای پاسداشت آن اقدامی نشده است و به همین دلیل همه تلاشمان را می‌کنیم که با ثبت خاطرات بازماندگان شهدای واقعه مسجد گوهرشاد، این سند هویتی مشهد مقدس را ماندگار کنیم.
جلیلی خاطرنشان کرد: اکنون انیمیشن‌سازان، نویسندگان، نقاشان، هنرمندان و موسیقی‌دانان برای این واقعه عظیم وارد گود شده‌اند و هر کدام با استفاده از هنر خودشان به نوعی می‌‌خواهند حسن نیت خود را نشان دهند.
وی گفت: متاسفانه طی 2 دهه اخیر به میراث مادی معنوی مشهد که سرمایه کشور است نیز توجهی نشده به نوعی که با نام سرمایه‌گذاری اقدام به تخریب بناهای ماندگار اطراف حرم مطهر رضوی کرده‌اند و با نگاه سرمایه‌گذاری هویت پایتخت معنوی ایران را به نابودی کشیده‌اند، امروز میراث معنوی مادی به ویرانه‌ای بیشتر شباهت دارد و نباید گذاشت این هویت به راحتی از دست برود و همه برای احیای آن تلاش کنند.
در پایان این مراسم از 18 راوی و خاطره ساز قیام گوهرشاد توسط مدیران شهری تجلیل به عمل آمد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]