اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951022218406416

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش 24 سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه

کد: 13951022218406416

https://goo.gl/httbpk

، تبریز , (اخبار رسمی): نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی از افزایش 24 سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 24 سانتی‌متری تراز آبی دریاچه ارومیه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از شهرداری تبریز، خلیل ساعی اظهار کرد: تراز آبی دریاچه ارومیه برابر با 1270.55 اعلام شده است که این تراز نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه افزایش تزار آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته با افزایش 24 سانتی‌متری روبه‌رو بوده است، افزود: این میزان بسته به تبخیر آب و مقدار بارش در حال نوسان بوده ولی تراز آب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه نشر شایعاتی مبنی بر کاهش تراز آب دریاچه ارومیه صحت ندارد، گفت: با توجه به اینکه به سایت اندازه‌گیری سازمان آب دسترسی داریم؛ در این سایت گزارش واقعی از میزان تراز آبی دریاچه ارومیه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه با طرح‌ریزی و برنامه‌های پیش‌بینی شده و اجرایی اقداماتی در زمینه احیای دریاچه ارومیه انجام داده‌اند که غالباً نتیجه‌بخش بوده است.

ساعی ادامه داد: با همکاری مردم منطقه در زمینه اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه می‌توان وضعیت دریاچه را بهبود بخشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری تبریز

تَبْریزْ یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. این شهر بزرگ‌ترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود. براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال 1390 صورت گرفته، شهر تبریز با جمعیتی بالغ بر 1494998 نفر چهارمین شهر پرجمعیت ایران پس از شهرهای تهران، مشهد و اصفهان محسوب می‌شود. این شهر به‌دلیل جای‌دادن بسیاری از کارخانجات مادر و بزرگ صنعتی در خود و نیز وجود بیش از 600 شرکت قطعه‌ساز در آن، دومین شهر آلوده و نیز دومین شهر صنعتی کشور پس از تهران به‌شمار می‌رود و به‌دلیل صنعتی‌بودن، یکی از مهم‌ترین شهرهای مهاجرپذیر ایران محسوب می‌شود. پس از بهره‌برداری از آزادراه نبی‌اکرم، میزان مسافرپذیری تبریز روبه افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به‌عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور مطرح شد. به‌جهت ریشه‌کنی تکدی‌گری از تبریز، این شهر به‌عنوان شهر بدون گدا شناخته می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست