اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951025219776113

از ابتدای بهمن‌ماه جاری اجرا می‌شود

جریمه خودروهای فاقد برچسب عوارض خودرو در مشهد

کد: 13951025219776113

https://goo.gl/WQNZHj

، مشهد , (اخبار رسمی): معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس گفت: خودروهای فاقد برچسب پرداخت عوارض خودرو از اول بهمن ماه سال جاری توسط راهور 15 هزار تومان جریمه می‌شوند.

جریمه خودروهای فاقد برچسب عوارض خودرو در مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمد آذری در برنامه زنده رادیویی «شهر ما» با تشکر از مشارکت شهروندان در امور مدیریت شهری، اظهار کرد: در همه دنیا موضوعی به نام شهروند فعال مطرح است یعنی شهروندان حق مطالبه‌گری دارند و اینکه از خدمتگزارانشان بخواهند تا خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.
وی تصریح کرد: از طرفی هم خود مردم مشارکت خوبی با شهرداری دارند که در نقطه مقابل نیز ما هم باید شهروند و شهرداری را یک مقوله می‌دانیم. انتظارات و درخواست‌های مردم در مقابل مطالبات و حقوقی که شهرداری دارد باید پاسخ داده شود.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد مقدس عنوان کرد: ما متکی به مشارکت شهروندان برای تامین منابع مورد نیاز اداره شهر هستیم. یکی از موضوعات عوارضی، عوارض خودرو بوده که بابت خدمات ارائه شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک و آسفالت از مودیان دریافت می‌شود.
آذری خاطرنشان کرد: این عوارض دریافتی به بهبود عبور و مرور و ترافیک شهر کمک می‌کند. هر چند که فاصله وجوهی که توسط قانون تعیین شده و از دارندگان خودرو دریافت می‌شود تا آن چیزی که شهرداری برای هر خودرو در حال تردد در شهر هزینه می‌کند، بسیار زیاد است اما همین حداقل‌ها را نیز توقع داریم تا شهروندان به موقع پرداخت کنند.
وی بیان کرد: شهروندان برای بیمه شخص ثالث خودرو خود سالیانه بالغ بر یک میلیون تومان سالیانه و به موقع پرداخت می‌کند اما در مقابل حدود یک میلیون خودرو پلاک مشهد با کثرت خودروی پراید داریم که سالیانه تنها حدود 30 هزار تومان بایت عوارض خودرو پرداخت می‌کنند.
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد گفت: شرایط مناسبی را برای تسهیل در پرداخت‌های مردم فراهم کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تیم‌های سیار، پرداخت اینترنتی اشاره کرد تا این حداقل عوارض را به موقع پرداخت کنند.
وی عنوان کرد: در کشورهای اروپایی، صاحبان خودرو ماهیانه حدود 300 هزار تومان حق استفاده از آسفالت پرداخت می‌کند اما ما برای دریافت همین مبلغ کم نیز که به صورت سالیانه می‌باشد هنوز با مشکل مواجه هستیم.
آذری با اشاره به اینکه مشارکت پرداخت‌کنندگان عوارض خودرو در مشهد بالاتر از همه شهرهای کشور است، تصریح کرد: طرحی را دنبال می‌کنیم تا عده کمی از دارندگان خودرو که سالیان سال است عوارض خود را پرداخت نکرده‌اند و باعث ایجاد معوقات 50 میلیارد تومانی در این حوزه شده‌اند با هماهنگی با پلیس راهور، از اول بهمن‌ماه توسط پلیس اعمال قانون جریمه 15 هزار تومانی خودروهای فاقد برچسب عوارض انجام می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه