اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951028221936113

برگزاری بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی در اسفندماه جاری

مشهد پایتخت انیمیشن جهان اسلام می شود

کد: 13951028221936113

https://goo.gl/DxZxIw

، مشهد , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در اسفندماه امسال هم‌زمان با پایتخت فرهنگی مشهد در جهان اسلام بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از مفاخر مشهد برگزار می‌شود.

مشهد پایتخت انیمیشن جهان اسلام می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وحید جلیلی ، اظهار کرد: در این مدتی که توفیق خدمت در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد را داشته‌ام استعدادهای بسیار خوبی در شهر مشهد و استان خراسان رضوی دیده‌ام و خوشبختانه اتفاقات بسیار مبارکی نیز رخ داده است.

افتتاح 32 سالن ورزشی در شهر مشهد
وی با بیان اینکه جشنواره‌های زیادی همچون «رویش» و «شعر فجر» با محوریت مشهد مورد توجه قرار گرفته، افزود: امروز میلیاردها تومان از بودجه شهرداری مشهد در اختیار مدیران استانی برای مقابله با اعتیاد قرار گرفته و در بحث تربیت‌بدنی و ورزش همگانی 32 سالن ورزشی در این دوره از مدیریت شهری مشهد احداث شده است.
ثبت‌نام 70 هزار نفر شهر شهروندان برای ارائه خدمات به زائران
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: در حوزه زیارت و زائر نیز شهرداری مشهد ورود خوبی داشته و در دهه پایانی ماه صفر امسال 70 هزار نفر از شهروندان برای پذیرایی از زائران اعلام آمادگی کردند در حالی که این رقم در سال گذشته 7 هزار نفر بوده است.
ارسال 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره «بهار فیروزه‌ای»
جلیلی با اشاره به اینکه در هفته معلم امسال 11 برنامه ابتکاری توسط شهرداری مشهد انجام شد، گفت: امسال برای استقبال از بهار سال 1396 حدود 2 هزار اثر به دبیرخانه بهار فیروزه‌ای رسیده که این مهم بسیار شوق‌انگیز است.
مشهد پایتخت انیمیشن جهان اسلام شود
وی تصریح کرد: فیلم سینمای اشنوگل با موضع شهدای غواص مشهدی با سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد در حال ساخت است و اولین انیمیشن سینمایی در مورد تاریخ مشهد ساخته شده که به نظر من مشهد می‌تواند در سال 2017 افقی به عنوان پایتخت انیمیشن جهان اسلام را ترسیم کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه حجم‌های موقت یا همان المان‌ها در گذشته فعالیت‌های خوبی شده بود، اظهار کرد: اما واقعیت امر این بود که حق دیگر هنرها ادا نشده بود و ما طی 2 سال گذشته جای دیگر هنرها را نیز در استقبال از بهار باز کردیم که برای نمونه 40 تابلو خوشنویسی از هنرمندان پیشکسوت خریداری شد و در حوزه‌های هنرهای تجسمی نیز اتفاقات مبارکی رخ داد.
جلیلی بیان کرد: تا پایان سال در حوزه هنرهای حجمی بزرگ‌ترین المان که یکی از اساطیر شاهنامه است، رونمایی می‌شود و در اقدامی دیگر حدود 15 اثر نقاشان هنرمند کشور نیز رونمایی می‌شود.
برگزاری 2 هزار تئاتر خیابانی در سال 94
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 2 هزار تئاتر خیابانی در مشهد برگزارشده، تصریح کرد: تئاتر عروسکی در حاشیه شهر نیز یکی دیگر از اقدامات ارزشمند توسط جوانان مشهدی بود.
بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی در اسفندماه جاری
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد یادآور شد: در اسفندماه امسال هم‌زمان با پایتخت فرهنگی مشهد در جهان اسلام بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی به عنوان یکی از مفاخر مشهد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به حوزه موسیقی نیز بیان کرد: در دیداری که با آیت‌الله علم‌الهدی داشتیم به ما اعلام کردند در حوزه موسیقی صداوسیمای استان و شهرداری مشهد ضعیف کار کرده و باید کارهای ارزشمندی انجام دهد و اعلام کردند من با موسیقی مخالف نیستم زیرا مبنای فقهی من برگرفته از حضرت امام خمینی(ره) است بر همین اساس شهرداری مشهد در حوزه موسیقی کار فاخری در ارتباط با واقعه گوهرشاد تولید کرده که به زودی رونمایی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه