بخش‌خصوصی ایران نماینده فرانسوی‌ها شد

تولید و صادرات بذر در خاورمیانه

کد: 13951114231005499

https://goo.gl/6OwcXa

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس انجمن تولیدکنندگان بذر از راه‌اندازی اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر با هدف ایجاد همگرایی در میان تشکل‌های تخصصی بخش کشاورزی و صنعت بذر خبر داد.

تولید و صادرات بذر در خاورمیانه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، سیدمجید سجادی رئیس انجمن تولیدکنندگان بذر با اشاره به برگزاری جلسه معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با فعالان بخش خصوصی تولید و تهیه بذر گفت: در این جلسه قرار شد تا اجرای موضوع تفاهم‌نامه همکاری ایران و فرانسه در زمینه بذر، به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است با توجه به پتانسیل‌های ایران در بخش کشاورزی، انواع بذر تحت نظارت فرانسه در ایران تولید شده و به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه صادر شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از دیگر نتایج این جلسه را راه‌اندازی اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر ایران عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر تشکل‌های متعددی در حوزه بذر فعال هستند که هر کدام برای کسب امتیازات بیشتر به سود تشکل خود تلاش می‌کنند؛ به عنوان مثال انجمن تولیدکنندگان بذر صیفی‌جات، کانون تولیدکنندگان بذر سیب‌زمینی، انجمن بذر ذرت، انجمن بذر حبوبات و ... هر کدام به تنهایی در حوزه تخصصی خود فعالیت دارند و از فعالان همان رشته تخصصی حمایت می‌کنند که می‌توان با راه‌اندازی اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر، این تلاش‌ها را همسو کرد.

وی با اشاره به ثبت و آغاز فعالیت انجمن‌های ملی تخصصی بخش کشاورزی همچون انجمن ملی سیب‌زمینی،‌ انجمن ملی خرما و ... در اتاق ایران، خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها همه فعالیت‌های مرتبط با حوزه تخصصی را متولی هستند که با اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر متفاوت است؛ به عنوان مثال انجمن ملی سیب‌زمینی همه اقدامات مربوط به این محصول کشاورزی اعم از تولید یا واردات بذر، کاشت و تولید آن، استفاده از سیب‌زمینی در صنایع مختلف، کاربرد سیب‌زمینی در صنایع غذایی و صنایع تبدیلی و ... ورود و اظهارنظر و تصمیم‌گیری می‌کند؛‌ ولی اتحادیه سراسر تولیدکنندگان بذر، صرفا به همه موارد مرتبط با صنعت بذر برای همه محصولاتی که از راه بذر تولید و تکثیر می‌شوند، ورود و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان بذر با بیان اینکه قرار نیست تشکل‌های تخصصی بذر در این اتحادیه هضم شوند، تأکید کرد: قرار است در این اتحادیه همه تشکل‌ها صاحب کرسی و امکان اظهارنظر شوند اما از آنجا که بخش کشاورزی ایران خرده‌مالکی است و کشاورزان در تصمیم‌سازی‌های دولتی و بخش خصوصی صدای واحدی ندارند، قرار است اتحادیه سراسری تولیدکنندگان بذر به عنوان تشکل همسوکننده کشاورزان و فعالان صنعت بذر به ابراز مطالبات کشاورزان از نهادهای تصمیم‌گیر تبدیل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]