اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951212240915371

توزیع اسکناس نو در ایام پایانی سال

سقف برداشت از خودپردازها افزایش می یابد

کد: 13951212240915371

https://goo.gl/akoYdL

، تهران , (اخبار رسمی): بانک مرکزی به منظور رفاه حال هموطنان در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز مجموعاً 16 هزار میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و شهرستان ها توزیع و برای بانک های متقاضی، امکان افزایش میزان برداشت از خودپردازها تا سقف 500 هزار تومان را فراهم خواهد کرد.

سقف برداشت از خودپردازها افزایش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، مسعود رحیمی سرپرست ریالی و نشر بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی در بیش از یک دهه گذشته تمهیداتی به منظور هدایت مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی اندیشیده و اجرا کرده است، گفت: ابزارهای پرداخت الکترونیکی به دلیل مزایایی همچون کاهش قیمت هزینه تمام شده خدمت، انطباق بیشتر با مسایل زیست محیطی و سرعت بالای گردش مالی مورد توجه و استقبال مسئولان و مردم قرار گرفته است. 

رحیمی استقبال مردم از بانکداری الکترونیک را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه اقبال هموطنان در دریافت و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی قابل توجه و آمارها حاکی از کاهش 50 درصدی انتشار اسکناس نسبت به سال گذشته است. لیکن به دلیل نیازهای خرید پایان سال و همچنین تامین اسکناس نو، وجه نقد بیشتر مورد توجه است و این موضوع با افزایش مراجعات مردم به بانک ها نمود پیدا می کند، بر این اساس بانک مرکزی تمهیدات ویژه ای را برای این ایام اندیشیده است.
سرپرست ریالی و نشر بانک مرکزی در خصوص تامین اسکناس نو در روزهای پایانی سال تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مبلغ 9 هزار میلیارد ریال اسکناس نو برای استان ها و 7 هزار میلیارد ریال برای تهران اختصاص یافته است که از تاریخ 21 اسفندماه توزیع آنها در بانک های عامل آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد: درصورت نیاز و افزایش تقاضا، بانک مرکزی آمادگی تامین اسکناس نو بالاتر از سقف اعلامی برای تهران و سایراستان ها را دارد.
رحیمی از 60 شعبه منتخب در تهران برای توزیع اسکناس خبر داد و گفت: بانک های ملی، صادرات، ملت، اقتصادنوین، سینا، سپه و پست بانک از شنبه هفته آینده اسکناس های 20، 50 و 100 هزار ریالی را در اختیار متقاضیان قرار خواهند داد. 
وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی شعب منتخب گفت: از یکشنبه 15 اسفندماه اطلاعات کامل شعب توزیع کننده اسکناس نو در پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی به نشانی WWW.CBI.IR قرار می گیرد، ضمن آنکه بانک های عامل در استانها از طریق تارنمای اینترنتی خود اطلاعات لازم را اطلاع رسانی می کنند.

در این نشست خبری ناصرحکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی حجم تراکنش های بانکی نسبت به گذشته را رو به افزایش خواند و گفت: در حال حاضر که نزدیک به ایام پایانی سال هستیم 162 میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت شده است و پیش بینی می شود در روزهای پایان اسفندماه به میزان 20درصد به حجم تراکنش ها افزوده شود.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی وضعیت شبکه های پرداخت را پایدار و مناسب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت شبکه های پرداخت، پایدار است و درصد تراکنش های موفق از 90 درصد سال های گذشته به 99.8 درصد رسیده است. ضمن آنکه فرآیند بهبود مستمر در کاربری خودپردازها وجود دارد و هر ساله از میزان تراکنش های ناموفق کاسته می شود.
حکیمی با بیان اینکه سال گذشته بانک مرکزی تمهید موقتی در خصوص افزایش سقف برداشت از خودپردازها به منظور تسهیل مردم در دسترسی به وجه نقد اندیشید و اجرا کرد، افزود: در سال جاری نیز به بانک هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده می شود از 20 اسفند 1395  الی 15 فرودین 1396 سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان 500 هزار تومان افزایش دهند.
وی تاکید کرد: افزایش سقف برداشت از خودپردازها شامل همه بانک ها نیست بلکه صرفاً بانک هایی که تقاضای این تمهید را به بانک مرکزی اعلام کنند، می توانند این خدمت را به مشتریان خود ارایه کنند.
حکیمی خدمت دیگر بانک مرکزی در ایام پایان سال در حوزه نظام پرداخت را آزادی  بانک ها برای انتخاب ترکیب اسکناس ها در خود پردازها اعلام کرد.
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تامین اسکناس خودپردازها را در پایان سال از جمله اقدامات بانک مرکزی اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده وجه نقد خودپردازها در ایام پایانی سال توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه