اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951217242546679

نگاهی به کمپین متفاوت «داو»

خانم‌‏هایی که سن‏شان را می‌‏گویند

کد: 13951217242546679

https://goo.gl/UO22iE

، تهران , (اخبار رسمی): مسئولیت اجتماعی یکی از ارکان تمدن و دموکراسی به شمار می‌رود و در جوامع توسعه یافته، برندهای اقتصادی و تجاری بسیاری، تصمیم می‌گیرند که بخشی از درآمد سالیانه خود را در جهت ارتقای مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.

خانم‏هایی که سن‏شان را می‏گویند

آنچه این کمپین را جذاب می‌کند، تمرکز بر موضوعی است که در نگاه نخست، بسیار عامیانه و به اصطلاح «دم‌دستی» است، اما هرچه در روند این کمپین غرق می‌شوید، به نتایج درونی عمیق‌تری دست می‌یابید

داود ربیعی|مشاور توسعه ارتباطات و مارکتینگ
مسئولیت اجتماعی یکی از ارکان تمدن و دموکراسی به شمار می‌رود و در جوامع توسعه یافته، برندهای اقتصادی و تجاری بسیاری، تصمیم می‌گیرند که بخشی از درآمد سالیانه خود را در جهت ارتقای مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.

کمپانی «داو»، یکی از مطرح‌ترین برندهای اقتصادی و تجاری در زمینه حضور مؤثر در راه‌اندازی و حمایت از کمپین‌های اجتماعی و البته جهانی است. این کمپانی در چند روز گذشته با معرفی و انتشار تصاویر کمپین خود با عنوان «زیبا در هر سنی»، توانست در صدر صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد.

خوشبختانه استراتژی و چشم‌انداز ترسیم‌شده توسط تیم طراحان این کمپین، مؤثر بوده و توانسته مورد اقبال عمومی قرار گیرد. به طور حتم، مدیران کمپانی داو با مشورت گروه تولید کمپین، مطالعات وسیعی در حوزه زنان و به خصوص زنان ایرانی داشته‌اند، چرا که دست گذاشتن بر روی موضوع مهمی به نام پرسش در مورد سن زنان، نمی‌تواند بدون مطالعه و پژوهش باشد.

آنچه این کمپین را جذاب می‌کند، تمرکز بر موضوعی است که در نگاه نخست، بسیار عامیانه و به اصطلاح «دم‌دستی» است، اما هرچه در روند این کمپین غرق می‌شوید، به نتایج درونی عمیق‌تری دست می‌یابید.

ویدئوی کمپین با تصاویری از دختربچه‌های کم سن و سال، آغاز می‌شود. قاب بندی‌ها و رنگ‌آمیزی کادرها، فضایی فانتزی و لوکس را نشان‌مان می‌دهد. از کودکان، سن‌شان پرسیده می‌شود و هر کودک با اشاره و یا با زبان شیرین خودش، سن خود را بیان می‌کند. سپس سن خانم‏ها پرسیده می‌‏شود. واکنش‌ خانم‌هایی که در قاب این کمپین قرار گرفته‌اند، جالب است. برخی طفره می‌روند، برخی دیگر نیازی نمی‌بینند در جلوی دوربین سن خود را بیان کنند و در نهایت، شما با یک «چرا»ی بزرگ مواجه می‌شوید. به راستی چرا؟! و پاسخ در طول ویدئوی این کمپین از جانب خانم‌ها بیان می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل طفره‌رفتن از بیان سن، نگرانی و واهمه از قضاوت است. قضاوت در خصوص مقایسه شخص با عدد، عددی که می‌تواند خط‌کشی برای سنجش موفقیت شما باشد. در طول این چند سال، چه دست‌آوردهای گرانبهایی داشته‌ای؟ و آیا تمام دست آوردهای یک انسان، قابل سنجش و اندازه گیری است؟
البته این نگرانی در خصوص زنان خانه‌دار ملموس‌تر است، چرا که یک خانم خانه‌دار، برند شخصی خود را در موفقیت همسر و فرزندان خود هزینه کرده‌است. پرسش در خصوص سن زنان، زمانی مثبت است و نگاه عام از طفره‌رفتن از آن، برداشته می‌شود که زنان به خودباوری برسند، بدانند که آنچه هستند، نتیجه‌ای از تکامل یک انسان است. در هر سنی که هستند، رنگ‌آمیزی دنیا و پیرامون‌شان، به رنگ لحظه‌شان است.

آنچه این کمپین را جذاب می‌کند، نگاه ساده و بی پیرایه و عاری از شعار زدگی به موضوع است. بیننده با حرکت‌های مهیج دوربین و تدوین‌های فانتزی روبرو نیست و گویی در مقابل آیینه‌ای قرار گرفته‌است که می‌تواند کودکی، زمان کنونی و حتی کهنسالی خود را ببینند و نظاره‌گر رفتارها و واکنش‌های خود نسبت به محیط باشد. این کمپین تنها متعلق به زنان نیست. اگر آسایش هر خانواده و جامعه به سبب تامین منابع مالی مرهون مردان است، آرامش خانواده و جامعه نیز مدیون زنان است. آرامشی که اگر نباشد، بهداشت روانی خانواده و به تبع آن جامعه زیر سؤال می‌رود.

ویدئو که به پایان می‌رسد، چه مرد باشید و چه زن، تمام روزتان درگیر تصاویر و گفته‌های ویدئو است. خود، خانواده، مادر، همسر و حتی بانوان همکارتان را بهتر درک خواهید کرد. کمپانی داو، بار دیگر توانسته‌است خود را به عنوان یک برند پیشرو در مسئولیت اجتماعی مطرح کند و انتشار این کمپین در آستانه روز مادر، نشان از تیزهوشی مدیران این کمپانی و گروه تولید کمپین است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مات

کانون بازاریابی و ارتباطات مات، به عنوان یک سازمان یادگیرنده تلاش می کند بر مبنای دانش و تجارب کارکنان، به تمامی مشتریان خود خدمات خلاقانه و سودمندی را ارایه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | سلامت و زیبایی