اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960217248424726

نوشیدن آب راحت‌ترین راه پیشگیری از حملات میگرنی

کد: 13960217248424726

https://goo.gl/roUjlV

، تهران , (اخبار رسمی): سردرد عارضه شایعی است که معمولاً در تمامی گروه‌های سنی دیده می‌شود. در کنار طیف وسیعی از داروها و درمان‌های پزشکی که برای تسکین سردردهای میگرنی تجویز می‌شوند، برخی راهکارهای ساده نیز وجود دارند که در پیشگیری از درد مؤثر هستند.

نوشیدن آب راحت‌ترین راه پیشگیری از حملات میگرنی

بر اساس پژوهش‌های کارشناسان تغذیه شرکت دنون، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع غذایی و پیشرو در تولید آب‌های بسته‌بندی در جهان، کم‌آبی بدن یکی از عوامل مؤثر در بروز حملات میگرنی و شدت آن‌ها است.

به گزارش روابط عمومی شرکت دماوند، اگرچه به گفته دکتر منصوره تقا، متخصص مغز و اعصاب، بیشترین سردردها مربوط به میگرن و دیگر عوامل تنش‌زا است، اما سردردهای مکرر می‌تواند زنگ خطری برای شروع بیماری‌های وخیم مغزی باشد و به همین دلیل به بیماران توصیه می‌شود هنگام مواجه با سردردهای مکرر و طولانی‌مدت به پزشک متخصص مراجعه کنند. در کنار طیف وسیعی از داروها و درمان‌های پزشکی که برای تسکین سردردهای میگرنی تجویز می‌شوند، برخی راهکارهای ساده نیز وجود دارند که در پیشگیری از درد مؤثر هستند.

پزشکان متخصص مغز و اعصاب یکی از راه‌های کنترل میگرن را پیش از هر چیز، تغذیه سالم و ‌به‌ویژه مصرف کافی آب می‌دانند. بر اساس آمار انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران، حدود 10 درصد مردان و 20 درصد زنان ایرانی به این عارضه مبتلا هستند که این رقم نسبت به میانگین جهانی آن (شش درصد مردان و 17 درصد زنان) بالاتر است. این تفاوت آماری را می‌توان به‌روشنی در تفاوت میزان مصرف مایعات نیز مشاهده کرد. نتایج تحقیق شرکت آب‌های دماوند با همکاری انستیتو تغذیه ایران نیز نشان می‌دهد که در میان جمعیت بزرگ‌سال ساکن شهر تهران، 10 درصد مردان و 25 درصد زنان تهرانی کمتر از سرانه جهانی مایعات می‌نوشند. بر اساس نتایج این تحقیق، میانگین مصرف کل مایعات در میان شهروندان تهرانی 1،9 لیتر در روز است؛ در حالی که بنا به آمارهای سازمان بهداشت جهانی، سرانه جهانی نوشیدن مایعات 2،2 لیتر در روز گزارش شده است. با مقایسه اجمالی این دو آمار، می‌توان گفت که رابطه مستقیمی بین مصرف روزانه مایعات، به‌ویژه آب و سردردهای میگرنی وجود دارد.

میگرن نوعی سردرد عروقی است که در اثر انقباض شدید رگ‌های خونی مغز عارض می‌شود و معمولاً نیمی از مغز را در برمی‌گیرد. این سردرد گاه آن‌قدر شدید و طولانی می‌شود که می‌تواند زندگی روزانه فرد را نیز مختل کند. منشأ اصلی سردردهای میگرنی هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است، اما متخصصان باور دارند برخی مواد شیمیایی، انقباض رگ‌های خونی و اعصاب درون مغز عامل اصلی این‌گونه سردردها هستند. از رایج‌ترین علائم و نشانه‌های این بیماری می‌توان به درد چشم‌ها، پیشانی و شقیقه و همچنین حساسیت به نور، صدا و بو اشاره کرد.

بر اساس پژوهش‌های کارشناسان تغذیه شرکت دنون، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنایع غذایی و پیشرو در تولید آب‌های بسته‌بندی در جهان، کم‌آبی بدن یکی از عوامل مؤثر در بروز حملات میگرنی و شدت آن‌ها است. بر اساس این پژوهش با افزایش میزان نوشیدن آب، طول مدت درد، شدت و تناوب درد در بیماران مبتلا به میگرن کاهش می‌‌یابد.

بر این اساس به افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌شود که روزانه دست‌کم یک لیتر آب بنوشند تا بتوانند از بروز حملات میگرنی و شدت آن پیشگیری کنند. باید توجه داشت که این میزان مصرف آب، در شرایط مختلف تغییر خواهد کرد. با افزایش دما، خشک‌تر شدن آب‌وهوای محل زندگی و افزایش میزان فعالیت بدنی، بدن آب بیشتری از دست می‌دهد و برای جایگزینی نیاز به آب بیشتری خواهد داشت. همچنین با توجه به نتایج تحقیق آب دماوند، زنان باردار و شیرده و همچنین افراد سالمند بیش از سایر افراد بر اثر کم آب شدن بدن آسیب می‌بینند، بنابراین لازم است زنان باردار و شیرده روزی بیش از 2 لیتر آب بنوشند. برای آگاهی از میزان آب مورد نیاز بدنتان حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دماوند

دماوند با قدمتی بیش از 40 سال از 1352شرکتی معتبر در صنعت آب‌های بسته‌بندی محسوب می‌شود که همواره سلامتی و تغذیه سالم مصرف‌کنندگانش بسیار حائز اهمیت است و از سال 1387این شرکت با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی و پیشرو در صنعت آب‌های بسته‌بندی و فعال در کشورهای مختلف همکاری می‌کند و به یمن این مشارکت سرمایه‌گذاری کلانی برای تکنولوژی مدرن کارخانه دماوند انجام داده است تا سطح کیفی و سلامت محصولات خود را به حد بهترین استانداردهای جهانی برساند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]