اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960304249925491

دامنه چیست و چگونه یک نام دامنه مناسب انتخاب کنیم؟

کد: 13960304249925491

https://goo.gl/tDFkc8

، شاهین شهر , (اخبار رسمی): دامنه ها انواع مختلفی دارند مانند com ، ir و ...

دامنه چیست و چگونه یک نام دامنه مناسب انتخاب کنیم ؟

شرکت میزبان فا با شعار خرید هاست مطمئن یعنی شروع یک تجارت مطمئن، مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات شگفت‌انگیز هاست و دامنه آغاز کرده است

آیا می‌دانید دامنه چیست و یک نام دامنه مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟ پس در ادامه این مقاله آموزشی با ما همراه باشید تا در ابتدا شما را با مفهوم دامنه یا دومین (domain) آشنا کنیم سپس ویژگی‌ها و معیارهای یک نام دامنه مناسب را که می‌تواند باعث رشد کسب و کار شما شود شرح دهیم.

دامنه چیست؟

تصور کنید که تصمیم گرفته‌اید کسب و کار فیزیکی خود را به یک کسب و کار آن‌لاین بدل کنید و محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت به مشتریان‌تان ارائه کنید. اگر در حال حاضر کسب و کار شما فیزیکی باشد و در یکی از نقاط شهر در حال فعالیت باشد، مسلما مغازه یا شرکت شما یک آدرس منحصربه‌فرد دارد که مشتریان شما با دنبال کردن آن آدرس به سمت مغازه شما هدایت می‌شوند و پس از ورود به مغازه، محصولات و خدمات شما را خریداری می‌کنند، حالا اگر تصمیم داشته باشید که شعبه دوم مغازه خود را در اینترنت نیز تاسیس کنید تا توسط آن قادر باشید به کل کشور و حتی جهان نیز محصولات و خدمات خود را ارائه کنید، مسلما مشتریان شما باید توسط یک آدرس منحصربه‌فرد به سمت کسب و کار آنل‌این شما هدایت شوند. به آدرس اینترنتی هر وب‌سایت در اینترنت دامنه می‌گویند. در واقع دامنه، آدرس اینترنتی کسب و کار آن‌لاین شماست که پس از www قرار می‌گیرد و نام هر دامنه منحصر‌ به مالک آن است.

دامنه‌ها انواع مختلفی دارند مانند .com و .ir یا هر نوع دامنه دیگری که تا به حال دیده‌‌اید. اگر شما یک نام دامنه انتخاب و سپس آن را خریداری کنید و آدرس دامنه خود را به مشتریان‌تان ارائه دهید، مشتریان شما در هر نقطه از جهان که باشند قادر هستند با وارد کردن نام دامنه شما در مرورگر به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند و محصولات یا خدمات شما را خریداری کنند یا این که مقالات و راهنمای استفاده از محصولات شما را مشاهده کنند و شما با خرید دامنه و هاست و راه‌اندازی وب‌سایت خود در اینترنت، کسب و کار خود را جهانی می‌کنید.

در این ویدئو آموزشی شخصیت کارتونی آقای رایان بیشتر در مورد دامنه برای شما توضیح می‌دهد. 

 

چگونه یک نام مناسب دامنه انتخاب کنیم؟

قبل از اقدام جهت خرید یا ثبت دامنه، شما باید توجه داشته باشید که انتخاب یک نشانی مناسب دامنه، دقیقا مانند انتخاب محل فیزیکی کسب و کار شما یا موقعیت ویلای شما حائز اهمیت است، هرچقدر که بتوانید یک دامنه مناسب‌تر و بهتر برای خود خریداری کنید احتمال موفقیت کسب و کار اینترنتی شما نیر افزایش می‌یابد و به همین دلیل است که شما باید زمان زیادی را صرف انتخاب یک دامنه مناسب کنید، سپس نسبت به خرید آن دامنه اقدام کنید، زیرا نشانی دامنه شما پس از ثبت دیگر قابل تغییر نخواهد بود. 

  1. نام دامنه باید کوتاه باشد

در انتخاب نام دامنه حتما میبایست سعی کنید که از نام های کوتاه استفاده کنید که تعداد حروف آن کمتر از 12 حرف باشد، به صورت کلی نام های دامنه بسیار بلند و طولانی قابل خواند و به خاطرسپاری نیستند و استفاده از نام های طولانی ممکن است باعث شود که مخاطبین شما قادر نباشند برای مرتبه بعدی نام دامنه شما را به یاد آورند تا بتوانند وارد وب سایت شما شوند و از خدمات شما استفاده کنند.

2. بهتر است نام دامنه با نام برند یکسان باشد

شما نیز بسیار زیاد دیده‌اید که نشانی دامنه برخی از وب‌سایت ها به هیچ عنوان به نام برند آن کسب و کار شباهتی ندارد و نام دامنه خود را با کلمه‌های کلیدی انتخاب کرده‌اید. یکی از اصلی‌ترین مواردی را که در هنگام انتخاب نام دامنه باید رعایت کنید این است که نام برند خود را به عنوان نام دامنه ثبت کنید، این کار علاوه بر این که باعث برندسازی بهتر می‌شود در جلب اطمینان مشتریان وب‌سایت شما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

3. از اعداد و کارکتر در نام دامنه استفاده نکنید

هنگامی که افراد برای نخستین بار در اینترنت به جست‌وجوی نام دامنه دل‌خواه خود هستند با سیل عظیمی از نام دامنه‌های ازقبل‌ثبت‌شده مواجه می‌شوند و در جست‌وجوی اولیه قادر نیستند یک نام دامنه آزاد و قابل ثبت برای خود پیدا کنند. در این مرحله معمولا افراد یک کارکتر مانند دش و آندرلاین (-و_) یا اعداد را در نام دامنه خود ترکیب می‌کنند تا قادر باشند یک نام دامنه آزاد را خریداری کنند. توصیه ما این است که برای موفقیت کسب و کار آن‌لاین خود به هیچ عنوان از کاراکتر و اعداد مانند kharid-ketab.com در نام دامنه استفاده نکنید.

4. نام دامنه مرتبط با زمینه فعالیت وب‌سایت باشد

اگر هنوز نام برند خود را انتخاب نکرده‌اید و تصمیم دارید نخستین شعبه از کسب و کار خود را از همان ابتدا در اینترنت راه‌اندازی کنید، پس بهتر است نام دامنه وب‌سایت شما گویای خدمات و محصولات ارائه‌شده در آن وب‌سایت باشد. به عنوان مثال نام دامنه ketabnak.com گویای خدمات فروش کتاب است و نام دامنه estekhdam.com نیز گویای خدمات استخدام است، اگر نام دامنه شما مرتبط با زمینه فعالیت وب‌سایت و محصولاتی که در آن سایت ارائه می‌شود باشد، احتمال موفقیت کسب و کار اینترنتی شما بسیار افزایش می‌یابد.

5. نام دامنه باید فقط به یک شکل نوشته شود

یک نام دامنه خوب همیشه به یک شکل نوشته می‌شود، البته این ویژگی به مورد شماره 3 هم که در همین مقاله توضیح دادیم کمی مرتبط است، به عنوان مثال نام دامنه server4you.com را اگر به صورت تلفنی برای شما تلفظ کنند ممکن است شما آن را به صورت serverforyou.com اشتباها در مرورگر تایپ کنید، پس از انتخاب نام دامنه خود حتما دقت کنید که نام دامنه فقط به یک صورت نوشته شود، در غیر اینصورت برخی از افراد به سختی قادر به استفاده از وب‌سایت شما خواهند بود.

6. نام دامنه باید منحصربه فرد باشد

منحصربه‌فرد بودن نام دامنه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک دامنه خوب محسوب می‌شود، قبل از انتخاب نام دامنه باید به این اصل دقت کنید که اعتبار نام برندهای دیگر متعلق به دیگران است، استفاده از نام برندهای مشهور در نام دامنه اگر چه که از نظر قانونی ممکن است ایرادی نداشته باشد اما از اعتبار برند شما در دید مخاطبان می‌کاهد. به عنوان مثال دامنه‌های apple-server.com و یا aparat-film.com و استفاده از این نام‌های مشهور در نام دامنه شما ممکن است به صورت جدی به اعتبار شما لطمه وارد کند.

7. در ابتدا پسوند .com دامنه را ثبت کنید

پسوندهای بین المللی دامنه مانند com. و net. یا org. علاوه بر این که از دید موتو های جست‌وجو از اعتبار بیشتری برخوردار هستند، هموراه مخاطبان نیز اعتبار بیشتری برای این دامنه‌ها قائل هستند. هم‌چنین شما باید آگاه باشید که بسیاری از کاربران اینترنت نیز به صورت کلی عادت دارند که بلافاصله پس از این که می‌خواهند وارد یک وب‌سایت شوند، نام دامنه آن سایت را با پسوند دات کام وارد می‌کنند، بنابراین حتما به شما توصیه می‌کنیم که در ابتدا پسوند بین‌المللی دامنه خود را به ثبت برسانید و در مرحله بعدی پسوند دات آی آر (.ir) دامین خود را نیز ثبت کنید.

8. در انتخاب نام دامنه عجله نکنید

در مواجهه با افرادی که تصمیم به راه‌اندازی یک وب‌سایت دارند همواره شاهد این وضعیت هستیم که برای انتخاب و ثبت دامین خود بسیار عجله دارند، زمان زیادی را صرف انتخاب و بررسی بهترین نام‌ها نمی‌کنند یا این که به هیچ عنوان نام دامنه مورد نظر خود را با مشاوران کسب و کار و برندینگ و یا حتی نزدیک‌ترین دوستان خود مطرح نمی‌کنند تا اگر نام دامنه مناسب نباشد به فکر انتخاب یک دامنه دیگر باشند و به محض این که اولین نام دامنه آزاد را یافتند به ثبت آن اقدام می‌کنند. شما باید توجه داشته باشید که انتخاب یک نشانی خوب و منحصر به فرد دامنه  یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت یک وب‌سایت محسوب می‌شود و اگر اشتباهی در انتخاب نام دامنه شما وجود داشته باشد پس از ثبت دامنه دیگر امکان تغییر اسم دامنه وجود ندارد. بنابراین توصیه ما این است که زمان بسیار زیادی صرف انتخاب بهترین نام دامنه کنید. 

شرکت میزبان فا با شعار خرید هاست مطمئن یعنی شروع یک تجارت مطمئن، مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات شگفت‌انگیز هاست و دامنه آغاز کرده است، در صورتی که تصمیم به راه‌اندازی یک وب سایت و خرید هاست و دامین دارید از سرویس‌‌های میزبان فا دیدن فرمایید، میزبان فا  روی سرویس‌های میزبانی خود، دامنه ملی ir. و دامنه بین المللی com. وnet. را به صورت کاملا رایگان به مشتریان ارائه می‌دهد، از همین امروز دامنه مورد نظر خود را ثبت و تجارت آن‌لاین خود را آغاز کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میزبان فا

میزبان فا ارائه دهنده سرویس های هاست و دامنه و میزبانی وب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]