اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960325251935491

یک هاست پرسرعت چه ویژگی‌هایی دارد؟

کد: 13960325251935491

https://goo.gl/8rWoCB

، شاهین شهر , (اخبار رسمی): همیشه مدیران باهوش وب‌سایت‌ها به دنبال یک هاست پرسرعت تر و قدرتمندتر هستند تا توسط آن قادر باشند دامنه فعالیت وب‌سایت خود را گسترش دهند، ما شما را با معیارهای انتخاب یک هاست پرسرعت آشنا و سپس انواع هاست پرسرعت را به شما معرفی می‌کنیم.

یک هاست پرسرعت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت میزبان فا با شعار خرید هاست مطمئن یعنی شروع یک تجارت مطمئن، مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه ارائه سرویس های شگفت انگیز میزبانی وب مانند هاست و دامنه آغاز کرده است.

آیا می‌دانید یک هاست پرسرعت چه ویژگی‌هایی دارد؟ شما پس از مطالعه این مقاله قادر هستید طبق معیارهای آموزش‌داده‌شده یک هاست باکیفیت و پرسرعت برای وب‌سایت خود تهیه کنید.

معیارهای انتخاب هاست پرسرعت

  1. سخت‌افزار سرور و هاست

نوع سخت‌افزار سرور یکی از اصلی‌ترین عوامل در سرعت بارگذاری وب‌سایت‌ها و سرعت هاست محسوب می‌شود. به صورت کلی شرکت‌های هاستینگ برای ارائه سرویس‌های هاست، از سرورهای مختلف در دیتاسنترهای سرتاسر جهان استفاده می‌کنند، کیفیت و قیمت سرو های ارائه‌شده توسط دیتاسنترها کاملا متنوع هستند. به صورت کلی هرچقدر سرور قدرتمندتر باشد و تجهیزات آن از کلاس کیفی بیش‌تری برخوردار باشند قیمت آن سرور بالاتر و هرچقدر سخت‌افزارهای سرور معمولی‌تر باشند و از تجهیزات سطح معمولی داخل آن استفاده شده باشد قیمت سرور کمتر است و اینجاست که عوامل پشت پرده ای مانند کیفیت سرور که هیچگاه خریداران هاست از آن مطلع نمی شوند، قیمت هر هاست را تعیین می کند. بنابراین به خاطر کیفیت و هزینه های یک سرور است که برخی از شرکت ها هاست ارزان ارائه و برخی از شرکت ها هاست را با قیمت نسبتا بالاتری ارائه می کنند. درصورتی که شما نیز تصمیم به خرید یک هاست پرسرعت دارید حتما سعی کنید از شرکتی هاست تهیه کنید که هارد سرور از نوع ssd پرسرعت باشد و منابع ram و cpu هر هاست تعیین شده باشد. هاست هایی که از هارد ssd بهره می برند به صورت کلی تا سه برابر سرعت بیشتری نسبت به هاست های معمولی دارند.

  1. موقعیت جغرافیایی هاست

منظور از موقعیت جغرافیایی هاست، دقیقا موقعیت دیتاسنتری است که سرور آن هاست داخل آن قرار گرفته است. دیتاسنترها ساختمان های بسیار بزرگ و پهناوری هستند که کامپیوتر های سرور به صورت ردیف ردیف در آن ها قرار گرفته اند، این دیتاسنتر ها نیز معمولا در تمام کشور های جهان وجود دارند، مسئله اینجاست که هرچقدر موقعیت دیتاسنتر آن هاست، به موقیعت بازدیدکنندگان از آن سایت نزدیک تر باشد به دلیل این که اطلاعات باید مسافت کمتری را طی کنند، سرعت هاست افزایش می یابد، مثلا اگر اکثر بازدیدکننده های یک وب سایت ایرانی باشند و آن سایت نیز از اطلاعات وب سایت خود در دیتاسنتر های ایران نگهداری کند، مسلما سرعت بارگذاری آن وب سایت افزایش می یابد. در اینجا مسئله ای مطرح می شود به نام هاست ایران یا هاست اروپا، و با این تفاسیر اکثر افرادی که تصمیم به خرید هاست و راه اندازی وب سایت دارند در این دو راهی قرار میگیرند که از هاست ایران استفاده کنند یا هاست های اروپایی ؟ به طور کلی می توان گفت که هاست های اروپا در دیتاسنتر های مطرح جهانی از کیفیت شبکه ای بالاتری برخوردار هستند و هاست های ایران به دلیل نزدیکی به موقعیت بازدیدکنندگان ایرانی از سرعت کمی بالاتری برخوردار است. تفاوت هاست اروپا و هاست ایران، تفاوت کیفیت و سرعت است، اما شما میبایست همواره در نظر داشته باشید که کیفیت و پایداری شبکه که البته در کشور های اروپایی هموراه بیشتر است، اولویت نسبتا بالاتری نسبت به سرعت دارد.

  1. نوع وب سرور هاست

وب سرور نرم افزاری است که کد های برنامه نویسی وب سایت ها را ترجمه می کند و حالت گرافیکی را به بازدیدکنندگان از سایت نمایش می دهد، در واقع هرکس که تصمیم داشته باشد یک سایت را مشاهده کند با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر و فشردن دکمه اینتر یک درخواست به سمت آن سایت ارسال می کند، سرور آن سایت نیز وظیفه دارد به آن درخواست پاسخ دهد و وب سایت را نمایش دهد. در این میان نرم افزار وب سرور، هر مرتبه کد های برنامه نویسی شده آن وب سایت را به حالت نمایشی تبدیل می کند و حالت گرافیکی وب سایت را به بازدیدکنندگان نمایش می دهد، بنابراین در این میان نوع web server و پیکربندی آن تاثیر چشمگیری در سرعت وب سایت ها دارد، البته شما به عنوان خریدار هاست به هیچ عنوان دسترسی جهت تنظیم وب سرور آن هاست را ندارید، شرکت های هاستینگ وب سرور را تهیه و آن را پیکربندی می کنند، بنابراین در هنگام خرید هاست شما فقط باید به نوع وب سرور هاست توجه داشته باشید. در زیر ما انواع وب سرور ها و سرعت آن را به ترتیب به شما معرفی می کنیم. توجه داشته باشید اولین وب سرور سرعت بالاتری نسبت به سایرین دارد و لیست به ترتیب کاهش سرعت نزول می کند:

Nginx
Lightspeed
Apache

در حال حاضر وب سرور انجینکس مستقل، بالاترین سرعت و پایداری را در میان وب سرور ها دارد. وب سرور لایت اسپید نیز همواره یکی از پرسرعت ترین وب سرور های جهان محسوب می شود، وب سرور آپاچی هم یکی از سازگار ترین وب سرور های جهان با انواع کد های برنامه نویسی تحت لینوکس است. لازم به ذکر است در حال حاضر وب سرور apache یکی از پرمصرف ترین وب سرور های جهان است اما اگر شما به دنبال یک هاست پرسرعت هستید حتما در جستجوی یک هاست با وب سرور nginx مستقل و یا lightspeed باشید.

 

انواع هاست

هاست ها نیز وابسته به قیمت، کیفیت، امکانات، ظرفیت و قدرت آن ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند و این باعث شده است که شرکت های هاستینگ معمولا سرویس های خود را در انواع مختلف با تعرفه ها و امکانات کاملا متفاوتی نسبت به یکدیگر ارائه کنند:

  • هاست اشتراکی

در این نوع سرویس ها معمولا تعداد زیادی سایت روی یک سرور میزبانی می شوند. هاست اشتراکی به معنای هاست مشترک است و تعداد مشترکین زیادی در حال استفاده از توان یک سرور در این سرویس ها هستند، البته که کیفیت و پایداری این نوع سرویس ها همواره در حال کنترل است. هاست اشتراکی به دلیل قیمت مناسب یکی از پرطرفدار ترین سرویس های میزبانی محسوب می شود. اگر شما به تازگی تصمیم گرفته اید که یک وب سایت راه اندازی کنید، توصیه ما به شما استفاده از هاست اشتراکی است تا با پرداخت کمترین هزینه قادر باشید وب سایت خود را راه اندازی کنید و در آینده همگام با افزایش تعداد بازدیدکننده های وب سایت خود نسبت به خرید هاست های قدرتمند تر اقدام کنید. سرعت هاست اشتراکی معمولی یا متوسط است.

  • هاست نیمه اختصاصی

هاست نیمه اختصاصی یا همان سرور مجازی (vps hosting) قسمتی از یک سرور اختصاصی است که توسط مجازی سازها از سرور اصلی مجزا شده است. به طور کلی اگر در هنگام ارائه هاست اشتراکی شرکت های هاستینگ سرور را به ۵۰۰ قسمت تقسیم می کنند در هنگام ارائه هاست نیمه اختصاصی سرور تقریبا به ۱۰ تا۲۰ قسمت تقسیم می شود و هر هاست یک IP اختصاصی مجزا در اختیار خود دارد. به صورت کلی هاست نیمه اختصاصی منابع و قدرت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار دارد و به همین دلیل است که اکثر سایت های رو به توسعه و در حال پیشرفت معمولا از هاست نیمه اختصاصی استفاده می کنند. به صورت قطعی می توان اعلام کرد که هاست نیمه اختصاصی سرعت بیشتری نسبت به هاست اشتراکی در اختیار وب سایت شما قرار می دهد.

  • هاست وردپرس

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا های جهان است و در حدود ۷۰ درصد از سایت های جهان توسط وردپرس راه اندازی و در حال مدیریت هستند، به همین دلیل اکثر شرکت های هاستینگ از سرویس هایی تحت عنوان هاست مناسب وردپرس رونمایی کرده اند و تمام تنظیمات سرور هاست وردپرس را طوری پیکربندی کرده اند که یک سایت وردپرسی قادر باشد بالاترین میزان بهره وری را از این سرویس ها داشته باشد. سرویس های هاست مخصوص وردپرس برای یک سایت وردپرسی در حال توسعه با قیمت مقرون به صرفه بسیار مناسب هستند و علاوه بر تمام این ها هاست مخصوص وردپرس از وب سرور nginx مستقل بهره می برد که خود باعث شده سرویس هاست وردپرس سرعت بسیار بالاتری نسبت به هاست اشتراکی و یا هاست نیمه اختصاصی در اختیار داشته باشد.

  • هاست اختصاصی

هاست تمام اختصاصی یعنی یک سرور اختصاصی کامل فقط در اختیار یک وب سایت. وب سایت هایی که مدت زیادی از فعالیت آن ها گذشته است و همه روزه طیف عظیمی از بازدیدکنندگان به آن ها مراجعه می کنند همواره به تمام قدرت یک سرور اختصاصی کامل نیاز دارند تا قادر باشند پاسخگوی این حجم عظیم از بازدید و درخواست ها روی  وب سایت خود باشند. قیمت یک هاست اختصاصی یا همان سرور اختصاصی همواره بسیار بالاتر از تمام هاست های دیگر است اما حتما هم لازم نیست که بازدید بسیار بالایی داشته باشید و پس از آن نسبت به خرید هاست اختصاصی اقدام کنید. اگر شما درمورد تجارت الکترونیک خود اطمینان دارید و تصمیم دارید از همان ابتدای کار از یک سرویس بسیار قدرتمند برای پیشبرد اهداف آنلاین خود استفاده کنید که تا مدت های زیادی شما را از تعویض هاست بی نیاز کند و اگر درمورد تعرفه های ماهانه هاست نیز محدودیتی ندارید پس بهتر است از همان ابتدای کار از سرویس هاست اختصاصی استفاده کنید تا شرکت هاستینگ تمام قدرت یک سرور کامل را در اختیار وب سایت شما قرار دهد و شما نیز با خیالی آسوده نسبت به رشد کسب و کار آنلاین خود و افزایش میزان بازدیدکنندگان از وب سایتتان اقدام کنید.

شرکت میزبان فا با شعار خرید هاست مطمئن یعنی شروع یک تجارت مطمئن، مدت زیادی است که فعالیت خود را در زمینه ارائه سرویس های شگفت انگیز میزبانی وب مانند هاست و دامنه آغاز کرده است، در صورتی که به دنبال یک هاست پرسرعت و باکیفیت هستید به وب سایت www.mizbanfa.net مراجعه کنید و از سرویس های شگفت انگیز این شرکت دیدن بفرمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

میزبان فا

میزبان فا ارائه دهنده سرویس های هاست و دامنه و میزبانی وب می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]