اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960309250506811

آن‌چه باید از تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس بدانیم

کد: 13960309250506811

https://goo.gl/eFVY6h

، مشهد , (اخبار رسمی): تبلیغات روی اتوبوس قدمت زیادی دارد و از زمانی که اتوبوس‌‌ها را در خیابان به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل شاهد بودیم، تبلیغات روی آن‌ها نیز حضور داشته‌اند، اما اثربخشی این نوع تبلیغات و میزان بازگشت سرمایه آن چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

آن‌چه باید از تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس بدانیم

قرار دادن تبلیغات روی وسایل حمل‌ونقل یکی از بهترین روش‌ها برای مطرح کردن یک برند یا شرکت و افزایش فروش کالا است.

به گزارش روابط عمومی کانون آگهی و تبلیغات آوازه، در کنار تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها، اگر بخواهیم تبلیغات بر روی خودروها را نیز به تبلیغات ترانزیتی اضافه کنیم،  عمر تبلیغات بر روی بدنه وسایل نقلیه بسیار بیشتری از چیزی که تصور می‌شود خواهد شد.

 

چرا تبلیغات روی اتوبوس از دیرباز استفاده شده است؟

دلیل این امر اثربخشی تبلیغات بر روی وسایل نقلیه است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. تبلیغات روی اتوبوس به صورت کاملاً واضح در مقابل دید عابرین و رانندگان قرار می‌گیرند، این امر باعث شده است تا سایر شیوه‌های تبلیغاتی از این لحاظ یارای رقابت با آن‌ها را نداشته باشند.

حضور بیشتر خودروها، ترافیک و تمایل مردم برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز باعث شده است تا مخاطبین، روزانه بیشتر در معرض تبلیغات روی وسایل حمل‌ونقل عمومی قرار گیرند. افراد هر روز برای مراجعه به محل کار خود، خرید و یا حتی تفریح از منزل بیرون می‌آیند و حضور آن‌ها در خیابان به معنای مشاهده تبلیغاتی است که بر روی بدنه اتوبوس‌‌ها قرار گرفته است.

 

تبلیغات اتوبوسی تا چه اندازه اثربخش هستند؟

  • ماندگاری در ذهن مخاطب

امروزه شاهد حجم زیادی از خودروها در خیابان‌ هستیم، بنابراین تبلیغات درج شده بر روی اتوبوس‌ها با ابعاد بزرگ در معرض دید عابرین پیاده و رانندگان نیز قرار می‌گیرند. به این ترتیب علاوه بر افرادی که از وسایل نقیله عمومی استفاده می‌کنند، این افراد نیز در گروه کسانی قرار می‌گیرند که آگهی‌های اتوبوسی را مشاهده می‌کنند.

این‌گونه از تبلیغات باعث می‌شود تا یک برند، کالا یا سرویس همیشه در مقابل دید مخاطب قرار گرفته باشد. این امر به خصوص زمانی که مشتری قصد خرید یک کالا را دارد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام شده، تبلیغاتی که بر روی  وسایل حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شوند تا میزان ۹۷ درصد در ذهن مخاطب، مجدد یادآوری می‌شوند، جالب‌تر اینکه میزان ۹۹ درصد از شرکت‌ کنندگان در این تحقیق اعلام کرده‌اند که تبلیغات اتوبوسی نسبت به سایر تبلیغات محیطی اثربخشی بیشتری دارد.

بهترین راه برای اطمینان از اثر بخشی تبلیغات ترانزیتی، تکرار چندباره تبلیغ برای مخاطبین است. بنابراین اگر به فکر تبلیغات در وسایل حمل‌ونقل عمومی هستید سعی کنید در طول روز چندین بار تبلیغات خود را در معرض دید گروه‌های هدف قرار دهید.

  • پیام تاثیرگذار

تبلیغات روی اتوبوس از آن دسته تبلیغاتی است که به این راحتی‌ها نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت.

پیام‌های بازرگانیِ تلویزیونی و رادیویی را به راحتی می‌توان خاموش کرد، از آگهی‌های اینترنتی نیز به سادگی می‌توان چشم پوشید،‌ اما این امر برای تبلیغات روی وسایل حمل‌ونقل عمومی فرق می‌کند و مخاطب در هر زاویه‌ای که قرار بگیرد باز هم این تبلیغات در مقابل چشم وی خواهند بود.

به این ترتیب حین طراحی تبلیغات باید فرض کنید تبلیغات شما بر روی یک بیلبورد بزرگ متحرک قرار خواهد گرفت. مخاطبینِ پیام تبلیغاتی شما زمان زیادی برای مشاهده پیام روی بیلبورد را ندارند، اینجاست که استفاده از رنگ‌های روشن و جذاب برای جلب نظر مخاطب، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد. پیام تبلیغاتی نیز باید کوتاه و مختصر باشد تا به راحتی قابل رویت باشد و در ذهن مخاطب ماندگار شود. اگر این پیام به درستی طراحی شده باشد، تبلیغ شما به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد.

 

میزان بازگشت سرمایه در تبلیغات اتوبوسی چه مقدار است؟

تبلیغات اتوبوسی در کنار اثربخشی بالایی که دارند، به لحاظ بازگشت سرمایه‌ نسبت به سایر تبلیغات محیطی نتیجه بهتری را به دنبال دارند. تبلیغات روی اتوبوس برای کالاهای مصرفی مناسب‌تر هستند و تاثیر مستقیمی بر تصمیم خریدِ مصرف کنندگان دارند؛ به همین دلیل غالبا با اجرای این نوع تبلیغات میزان فروش به شکل چشم‌گیری بالا می‌رود.

از طرف دیگر اتوبوس‌‌‌ها همیشه در حال تردد هستند و در نتیجه روزانه چشم هزاران نفر به تبلیغات قرار گرفته بر روی آن‌ها می‌افتد. به لحاظ جامعه مخاطبین نیز از آنجایی که اتوبوس در نقاط مختلف شهر حرکت می‌کند، تبلیغات قرار گرفته بر روی محیط بیرونی اتوبوس در معرض دید ساکنین مناطق مختلف شهر قرار می‌گیرد.

ممکن است افراد بدون توجه به تبلیغات محیطی یا تبلیغات روزنامه و تلویزیون از کنارشان عبور کنند، اما بر اساس تحقیقات انجام شده ۹۱ درصد از تمامی افرادی که تبلیغات اتوبوسی را مشاهده می‌کنند متوجه مفهوم نوشته‌ها و تصاویر استفاده شده در این تبلیغات می‌شوند.

 

هزینه‌ی تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس چقدر است؟

تبلیغات با این روش، کمترین هزینه پرداخت به ازای مشاهده (CPI) را نسبت به دیگر رسانه‌های محیطی داراست. بنابراین با پرداخت هزینه‌ای مناسب، پیام شما در معرض دید طیف وسیعی از مخاطبین قرار می‌گیرد. از طرف دیگر تبلیغات اتوبوسی نیز مانند سایر متدهای تبلیغات محیطی پارامترهای مختلفی برای مشخص کردن قیمت دارد و نمی‌توان به قیمت دقیقی در این زمینه اشاره کرد.

در این زمینه بد نیست به نتایج آمار بدست آمده از جانب یکی از مراکز آماری آمریکا نگاهی داشته باشیم. بر اساس تحقیقاتی که این موسسه انجام داده است، یک اتوبوس که بدنه آن کاملا از تبلیغ پوشیده شده است توانسته در روز حدود ۷۰ هزار انگیزه خرید ایجاد کند.

رانندگان در طول روز برای ایاب‌وذهاب به محل کار و انجام امور منزل چیزی حدود ۲ ساعت را پشت فرمان سپری می‌کنند. می‌‌توانید این زمان با ارزش را با قرار دادن تبلیغات بر روی بدنه وسایل حمل‌ونقل، به راحتی از آن خود کنید.

 

چه کسی کارهای گرافیکی تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس را انجام می‌دهد؟

تبلیغاتی از این دست باید توسط آژانس تبلیغاتی یا فردی انجام شود که به خوبی با تاثیرگذاری این شیوه از تبلیغ آشنا باشد و بتواند با استفاده از قابلیت متحرک بودن و سایر ویژگی‌های آن‌ها، به طرح و اجرای ایده‌هایی جهت تاثیر طولانی و ماندگار بر ذهن بیننده بپردازد.

 

تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس تا چه اندازه ماندگار هستند؟

نصب تبلیغات بر روی اتوبوس به دلیل وجود فرو رفتگی‌ها و برآمدگی‌ها و زه‌های کنار اتوبوس، یک کار کاملاً تخصصی است؛ در صورتی که این کار توسط افراد خبره انجام شود و جنس وینل و جوهرهای استفاده شده برای چاپ نیز از کیفیت بالایی برخوردار باشند یا برای محافظت از تبلیغ از یک لایه لمینت بر روی آن استفاده شود، این تبلیغات ماندگاری بسیار بالایی خواهد داشت.

 

تبلیغاتی که روی شیشه‌های اتوبوس قرار گرفته‌اند مانع دید مسافرین نمی‌شوند؟

برای چاپ تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس از دو نوع وینل استفاده می‌شود، وینل مخصوص پنجره‌ها به مسافرین داخل وسیله اجازه می‌دهد به راحتی محیط بیرون را از پنجره‌ای که بر روی آن تبلیغ قرار گرفته است مشاهده کنند.

 

در پایان باید گفت قرار دادن تبلیغات روی وسایل حمل‌ونقل یکی از بهترین روش‌ها برای مطرح کردن یک برند یا شرکت و افزایش فروش کالا است، پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد این کار را دارید در طراحی و انتخاب پیام تبلیغاتی وسواس بیشتری به خرج دهید تا بیشترین بازده و اثربخشی را به دنبال داشته باشد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مقالات دیگر در زمینه تبلیغات به سایت کانون آگهی و تبلیغات آوازه به آدرس https://aavazeh.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آوازه

کانون آگهی و تبلیغات آوازه، یکی از کسب‌وکارهای زیرمجموعه شرکت «کارآفرینان بلندآوازه سرزمین پارس» (سهامی خاص) است که فعالیت‌های اقتصادی گوناگونی را به طور متمرکز مدیریت و بهره‌برداری می‌‌ کند .این شرکت در حال حاضر، رسالت خود را به خدمت گرفتن ظرفیت‌های بالقوه فناوری اطلاعات در جهت بهبود سبک زندگی شهروندان و ترویج فرهنگ توسعه پایدار تعریف کرده است و در این راستا برنامه‌های بسیاری را در دست اجرا دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]