اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960404252895632

هوبیگنت، افسانه‌ای برخاسته از یک سبد گل

کد: 13960404252895632

https://goo.gl/5oPuEP

، تهران , (اخبار رسمی): نزدیک به دو قرن از تولد خانه ای باشکوه و بزرگ بنام "هوبیگنت" در جهان عطر می‌گذشت که سایه سنگین رکود و انزوای دوران جنگ‌های جهانی، این خانه را به سوی سکون و سکوت حرکت داد. در این مقاله با تاریخچه این خانه عطر آشنا می‌شوید.

هوبیگنت، افسانه برخاسته از یک سبد گل

به گزارش لوکس بایر، بزرگی و درخشش هوبیگنت که با ارائه آثار جریانساز و ارزنده‌ای حاصل شده بود؛ در سال‌های پس از پایان جنگ جهانی دوم، کم رنگ شده و مدیران وقت خانه، با چالش‌های متعددی در مسیر ادامه فعالیت‌ها مواجه بودند. محدودیت‌های تجاری و مالیاتی وضع شده در آن دوران، در کنار افسردگی و خمودگی تحمیل شده بر مردم پس از سال‌های تلخ جنگ، از یکسو؛ و در سوی دیگر، موانع متعدد در تهیه مواد اولیه و گرانقیمت، علاوه بر عدم حضور هنرمندان عطرساز خلاقی که تمام وقت خود را صرف کار بر روی عطرهای هوبیگنت کنند؛ این خانه عطرسازی با قدمت را با مشکلات بسیاری در این سال‌ها مواجه کرد. علی رغم تمامی تلاش‌های خاندان هوبیگنت و طراحان خانه در آن دوران، هوبیگنت، بالغ بر سه دهه حضوری کم رنگ در عرصه عطرسازی از خود به ثبت رساند و بر اساس آنچه که امروز در دسترس است؛ در این مدت، تنها اثر قابل اعتنایی که از سوی هوبیگنت معرفی می‌شود؛ Chantilly، محصول 1948 است. این عطر با انفجاری شاداب و باطراوت از نارنج و شکوفه پرتقال، رایحه افشانی خود را آغاز می‌کند و در ادامه، با حجم بالایی از آلدهاید تمیز و کلاسیک در هم می‌آمیزد تا با حالتی مرکباتی و دارویی، بسوی قلبی گل بو حرکت کند. قلب گل بوی این عطر، شگفت انگیز است! همراهی ایلنگ با حالتی نرم و میوه‌ای که دسته گلی از یاس، رز و میخک را در کنار خود دارد؛ با لمسی از وانیل مطبوع پودری و لذیذ، رایحه‌ای افسونگر و ناب را ارائه می‌دهد. فضایی لطیف و شگفت انگیز که در پایان، با مقادیر قابل توجهی از بنزویین، چرم و خزه، وانیل لذیذ و شیرین قلب عطر را به ضیافتی تاریک و عمیق، را می‌خوانند. روند ارائه عطرهای باشکوه و تحسین بر انگیز خانه در این سال‌ها، به کندی پیش می‌رود و در واقع، به نوعی متوقف شده است. آخرین بازماندگان خاندان هوبیگنت، تمامی توان خود را برای نجات خانه بزرگ و خوشنام اجدادی خود بکار می‌گیرند تا اینکه در سال 1971 با یکی از بزرگترین طراحان و مشاوران صنعت عطر و محصولات زیبایی، آشنا می‌شوند.

علاوه بر فوژه رویال، Cologne Intense دیگر عطری است که در دوران حیات تازه خانه در سال 2010 معرفی شد. Cologne Intense ترکیبی درخشان و دلنشین از طراوت و تازگی لیمو، بهار نارنج و پتیت گرین است که با غنا و عمق لایه‌هایی صمغی و دودی، و اغواگری‌های قلبی گل بو و درخشان از یاس در هم آمیخته و بر بستری سبز و تمیز از اسطوخودوس، چای ماته و ترخون به جریان افتاده است. فرمول جدیدی از این عطر محبوب و موفق در سال 20155 و در همکاری با عطرساز جوان و خلاق، Luca Maffei، معرفی شد. Orangers en Fleurs با طراوتی اغواگر و وسوسه انگیز از شکوفه‌های پرتقال که با لطافت ایندولیک یاس و مریم برجسته شده و در لایه‌هایی مطبوع از ایلنگ تنیده می‌شود تا با فرود در پایه‌ای از مشک سدر و کامل شود؛ در سال 2010، موفقیت ویژه‌ای برای هوبیگنت به ارمغان آورد.

تفسیری نفیس، درخشان، دلچسب و ناب از رایحه زنبق در سال 2014 با عطر Iris des Champs به مجموعه آثار هوبیگنت اضافه شد. Iris des Champs عطری از زنبق با چهره‌ای خاکی و ریشه‌ای است که در سایه‌هایی سبز و تازه شکفته می‌شود و با لمسی از لطافت درخشان زنبق دره به جریان می‌افتد تا در فضایی چند لایه و ناب از مشک، نوت‌های چوبی، وانیل، ایلنگ و گلابی، از احساساتی عمیق و ناب که در همراهی با این رایحه پالوده و افسونگر حاصل می‌شوند؛ دوستداران عطر را شگفت زده کند. Quelques Fleurs Jardin Secret، دیگر همکاری هوبیگنت با لوکا مافه یی است که در سال 2017 معرفی شده است. Quelques Fleurs Jardin Secretرایحه‌ای قدرتمند و جادویی است که ابعاد مختلف خود را در سایه‌ای گوارا و آرامش بخش از پرتقال، بهار نارنج و ترنج شکل داده است و با ادغام در قلبی فاخر از یاس، مگنولیا، نرگس، رز و شکوفه پرتقال، بر بستری مطبوع از ایلنگ، بسوی کمال در پایه‌ای خاکی، پودری و چوبی از ریشه زنبق، عنبر دانه، صندل و مشک، رهسپار می‌شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس