اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960412253415632

نحوه تشخیص عطر اصل از تقلبی

کد: 13960412253415632

https://goo.gl/J6FmWX

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله شما را با روش‌هایی آشنا می‌کنیم که عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

نحوه تشخیص عطر اصل از تقلبی

بسته‌بندی، اولین عنصری است که باید به آن توجه کنیم. اگر غلط املایی یافتید یا در نام عطر و در دستورالعمل و توضیحات عطر، اشتباه‌های گرامری یافتید به راحتی می‌‌توانید تقلبی‌بودن آن را تشخیص دهید.

به گزارش لوکس بایر همه ما می‌دانیم که بازار بسیاری از کشورها، مملو از عطرهای تقلبی است! هنگامی که عطر می‌خریم -خصوصا خرید آن‌لاین- همیشه به تقلبی یا اصل‌بودن آن شک داریم. چنان‌چه عطری را از حراجی خریداری کنیم، با خود فکر می‌کنیم که چنین قیمت ارزانی برای یک عطر اصل، کم است. و اگر قیمت آن بالا باشد، تصور می کنیم که فروشنده با قیمت بالای کالا، قصد فریب دادن افراد را دارد. پس چطور تشخیص دهیم عطری که خریده ایم اصل است؟

 

بسته بندی

بسته‌بندی، اولین عنصری است که باید به آن توجه کنیم. چنانچه در نوشته‌های روی بسته‌بندی، غلط املایی یافتید یا در نام عطر و در دستورالعمل و توضیحات عطر، اشتباه‌های گرامری یافتید به راحتی می‌‌توانید تقلبی‌بودن آن را تشخیص دهید. باور نمی کنید که یک خانه عطر بزرگ، چنین اشتباهاتی بکند! باور می‌کنید؟!

به سلفون روی بسته‌بندی نگاه کنید. سلفون باید شفاف باشد و محکم به بسته‌بندی مقوایی چسبیده و با آن مماس باشد (چنانچه سلفون کدر یا چین و چروک خورده است، باید به اصل‌بودن آن شک کرد). اما پیش از تصمیم‌گیری در خصوص این مورد، باید این نکته را هم در نظر بگیرید که ممکن است بسته بندی طی حمل و نقل آسیب دیده باشد. خرده‌فروشان، اغلب برای ارسال کالاهای‌شان از شهری به شهر دیگر از خدمات پستی استفاده می‌کنند. هم‌چنین، ممکن است ماموران پست، سهوا موجب آسیب‌دیدن بسته‌بندی عطر شوند.

 

بطری

علی‌رغم اینکه گاهی با شیشه عطرهایی مواجه می‌شوید که اطلاعات عطر اصل روی آن درج شده است -قسمت زیر شیشه عطر: "Made in…"- اما باز هم باید از اصل‌بودن آن، اطمینان حاصل کنید. نکات دیگری نیز وجود دارد که شما را در این امر، یاری می دهد. سطح شیشه عطر باید صاف و سیقلی باشد. نباید هیچ گونه حبابی در ماده شیشه ای دیده شود. اطلاعات مندرج روی شیشه باید بی عیب و نقص باشد و هیچ لکه یا اشتباهی روی نوشته یا لوگوی درج شده، وجود نداشته باشد. درپوش شیشه عطر باید به راحتی جا بیافتد و وقتی شیشه را بر می گردانید، محکم به آن چسبیده باشد و نیافتد.

 

 محتوای عطر داخل شیشه

محتوای عطر داخل شیشه، باید شفاف و درخشنده باشد و رسوبات ته‌نشین‌شده نداشته باشد. محتوای داخل کالاهای مشابه همان محصول، دارای تفاوت رنگ با یکدیگر نباشند. محتوای زیرین مایع، نباید کدر باشد یا دارای تفاوت رنگ با قسمت بالای مایع باشد. همان‌طور که می‌دانید، یک عطر خوب دارای چندین لایه، مثل نوت اولیه، نوت میانی و نوت پایه است و یک عطر تقلبی کاملا فاقد این ویژگی است. در محصولاتی که حرفه‌ای کپی شده‌اند، عطر تقلبی، شما را به یاد عطر اصل می‌اندازد، اما در بیش‌تر موارد، عطر اصل و تقلبی از محصولی مشابه، هیچ شباهتی به هم ندارند. چنانچه از اصالت محصول خود مطمئن نیستید، نباید آن را مستقیما  روی پوست بدن‌تان اسپری کنید؛ زیرا نمی‌دانید در محتوای مایع آن چه ترکیباتی وجود دارد و ممکن است برای سلامتی شما، مضر باشد.

 

بارکد

بسیاری از افراد بر این باورند که بارکد نشان از اصالت محصول است. در حالی‌که تحریف بارکد بسیار کار راحتی است و نمی‌توان بر اساس آن اصالت کالا را تشخیص داد. ساختن بارکد با برنامه های گرافیکی، بسیار راحت‌تر از ساختن شیشه، طراحی بسته‌بندی و مایع داخل شیشه عطر است. بارکد روی بسته‌بندی، نشان می‌دهد که محصول در چه زمان و مکانی تولید شده است. باید بدانید که ممکن است یک محصول در مکان‌های مختلفی تولید شده باشد و به همین دلیل دارای بارکدهای متفاوت باشد. عدد بارکد عطرهای تولیدشده در فرانسه با 30-37، عطرهای تولید شده در انگلستان با 50 در آلمان با 400-440 در اسپانیا با 84 و در ایالات متحده و کانادا با 00-09 شروع می‌شود.

 

برداشتن کدهای محصول یا دی‌کدینگ

دی‌کدینگ کردن یک عطر به معنای پاک کردن اطلاعاتی است که نشان‌دهنده مکان مورد نظر فروش محصول است (مثلا بچ نامبر محصول را پاک می‌کنند و معمولا یک برچسب از کشور سازنده محصول در قسمت بالای آن وجود دارد). به عنوان مثال، چنانچه مکان مورد نظر فروش عطر، هندوستان باشد قیمت آن کم‌تر از قیمت همان محصول برای فروش در اروپاست. بنابراین، اگر توزیع‌کننده هندی محصول خود را به توزیع‌کننده اروپایی بفروشد، قیمت تمام‌شده آن کم‌تر از قیمتی خواهد بود که توزیع‌کننده اروپایی، مستقیما از تولید‌کننده اروپایی خریداری می‌کند. احتمال تقلبی‌بودن محصول دی‌کد‌شده، تقریبا صفر است زیرا دی‌کد کردن محصول آن را به یک محصول تقلبی تبدیل نمی‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی