اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13960501255275632

نگاهی به فعالیت‌ها و آثار Julien Rasquinet

یک اتفاق ساده، یک عطرساز بزرگ

کد: 13960501255275632

https://goo.gl/tZusZQ

، تهران , (اخبار رسمی): Julien Rasquinet متولد 1981 پاریس، دانش‌آموخته رشته بازرگانی و شیفته طبیعت، سفر و ماجراجویی و لمس اتفاقات و احساسات بکر و متفاوت است. او از سنین نوجوانی، هنرهای تجسمی و آثار هنری را بهترین ابزار برای ارتباط با دیگران و بیان تفکرات و احساسات خود می‌دید.

یک اتفاق ساده، یک عطرساز بزرگ

هم‌چون بسیاری از هنرمندان برجسته جهان عطرسازی، یولین نخستین تجربه‌های خود از جهان عطر را مربوط به عطرهای زیبای مادر خود، آثاری که امروزه به عنوان جواهرات جهان عطر شناخته می‌شوند، می داند.

به گزارش لوکس بایر Julien Rasquinet متولد 1981 پاریس، دانش‌آموخته رشته بازرگانی و شیفته طبیعت، سفر و ماجراجویی و لمس اتفاقات و احساسات بکر و متفاوت است. او از سنین نوجوانی، هنرهای تجسمی و آثار هنری را بهترین ابزار برای ارتباط با دیگران و بیان تفکرات و احساسات خود می‌دید، از این‌رو، همواره با کنجکاوی و دقت، احساسات و خاطراتی که از طریق روایح بر انگیخته می‌شوند و تصاویر و فضاهایی منحصربه‌فرد را به ذهن متبادر می‌سازند، دنبال و بررسی می‌کرد. از نظر ulien Rasquinet، بویایی، عجیب‌ترین حس میان حواس مختلف است که همیشه در حال کشف روایح مختلف، تعامل و تقابل با آنان و به دنبال آن، خلق احساسات متفاوت و بازسازی خاطرات گوناگون است. اگرچه Julien Rasquinet سال‌های بسیاری در پاریس زندگی کرده است با این وجود او خاطرات بسیاری از طبیعت چشم‌نواز زادگاه خود و به طور ویژه، منطقه «نورماندی» دارد؛ مکانی که اوقات فراغت یولیَن، در آن سپری شده و او، خاطرات بویایی زیبایی از حضور در این فضای منحصربه فرد را به ذهن سپرده است.

هم‌چون بسیاری از هنرمندان برجسته جهان عطرسازی، یولین نخستین تجربه‌های خود از جهان عطر را مربوط به عطرهای زیبای مادر خود، آثاری که امروزه به عنوان جواهرات جهان عطر شناخته می‌شوند، می داند. با این وجود او هرگز تصور نمی‌کرد که روزی خود به یکی از هنرمندان برجسته جهان عطر تبدیل شود. علاقه یولین به روایح و دنیای اسرارآمیز عطرها، در سال‌های نوجوانی با آثاری هم‌چون Fahrenheit، Kenzo pour Homme و CHANEL Egoiste Platinum بیش‌تر شده است و عطر، بخش مهمی از دلبستگی‌ها و علایق او را به خود اختصاص می‌دهد. راسکینه که اطلاعی از پیچیدگی‌ها و زیبایی‌های عالم عطرسازی نداشت در سال 2003 و در یک دوره کارآموزی با مؤسسه IFF (International Flavors & Fragrances) به همکاری پرداخت و در طول این دوره آموزشی بود که اسرار و پیچیدگی‌های عطرسازی، وی را شیفته و مسحور این دنیای پر رمز و راز ساخت. آشنایی با آثار هنرمندان برجسته‌ای هم‌چون Dominique Ropion، Olivier Polge و دیگر مشاهیر عطرسازی، یولین را اسیر این جهان سرشار از اعجاز، زیبایی و شگفتی کرد.

به واسطه این همکاری با IFF و توسعه دامنه آگاهی و شناخت راسکینه از طراحی و ساخت عطر، شوق و عشق او در رابطه با این دنیای پر از رمز و راز، زیبایی و احساس، بیش‌تر و عمیق‌تر شد و همین امر، زمینه‌ساز وقوع اتفاقی غیرمنتظره اما بزرگ برای وی شد. پدر یولین که در گذشته ملاقات‌هایی با عطرساز افسانه‌ای ierre Bourdon، داشته بود در یک پرواز بار دیگر او را ملاقات کرد و از آنجا که از علاقه فرزند خود به عطرسازی آگاهی داشت پس از بازگشت از سفر کارت و شماره تماس این عطرساز شهیر را به یولین داد. پدر یولین، هیچ اطلاعی از پرونده درخشان بوردن در عطرسازی نداشته و تنها به فرزند خود گفته بود که این فرد، کارهایی در رابطه با عطر انجام داده است. اما تنها شیفتگان عطر هم‌چون راسکینه ارزش یک راه ارتباطی مستقیم با اسطوره‌ای به نام پیر بوردن را درک می‌کنند. این شماره تماس، زمینه‌ساز آشنایی و شکل‌گیری یک دوستی عمیق بین بوردن و راسکینه شد و در ملاقات‌ها و تماس‌های بین این دو، یولین همواره از احساسات خود نسبت به روایح، خاطرات بویایی، ایده‌ها و تفکرات خود به بوردن گفته بود. راسکینه، به دلیل این‌که در زمینه‌ای متفاوت با عطرسازی تحصیل کرده و در مدارس عطرسازی حضور نیافته است همواره از گفتن آنچه که آرزو دارد و می‌خواهد، یعنی ساخت عطر، در این گفت‌وگوها و دیدارها، با بوردن سخنی نمی‌گفت. اما درایت و تجربه بوردن، زمینه‌ساز معرفی ستاره‌ای جدید و هنرمندی خلاق به جهان عطر شد. بوردن که تحت تأثیر ایده‌ها، احساسات و نیز عشق راسکینه در زمینه عطرسازی قرار گرفته بود پیشنهاد فعالیت در این عرصه را به راسکینه داد. یولین در این باره می‌گوید: «او به من گفت که قبل از بازنشستگی، قصد آموش و معرفی دو عطرساز جوان را دارد. یکی از آن‌ها را قبلا انتخاب کرده‌ام و دومین نفر تو هستی! به حدی شوکه و شگفت‌زده شده بودم که نمی‌توانستم جواب دهم و حتی آخرین صحبت‌هایمان در آن گفت‌وگو را به خاطر نمی‌آورم!». رؤیایی بزرگ به حقیقت پیوسته بود و حالا یولین خود را بر مسیری می‌دید که با حرکت بر آن، می‌تواند تمامی تفکرات، ایده‌ها، رؤیاها و احساسات خود را در قالب چکیده‌ای از تمامی هنرها، یعنی خلق رایحه به تصویر بکشد. راسکینه به مدت سه سال، یک دوره آموزشی ویژه و بزرگ را تحت نظر بوردن پشت سر گذاشت. در این دوره پر از تجربه‌های مختلف، بوردن مجموعه‌ای از تکنیک‌ها، رویکردها و نگرش‌های خود را در کنار فلسفه و اصول عطرسازی با یولین به اشتراک گذاشت تا به این ترتیب، مسیر هنرمندان بزرگ و خلق آثار خلاقانه و تأثیرگذار در عالم عطر، ادامه یابد.

علاوه بر بوردن، یولین این شانس را داشت تا به مدت دو سال در کنار یکی دیگر از عطرسازان برجسته معاصر Christine Nagel تجارب تازه‌ای کسب کند و ابعاد بیش‌تری به خلاقیت و ایده‌های خود اضافه سازد. راسکینه با کمک بوردن، کمپانی اختصاصی خود با نام NOTE DE COEUR را راه‌اندازی کرد که در آن به ساخت ترکیب‌ها و فرمول‌های مختلفی برای برندهای مختلف مشغول شد و علاوه بر آن، در کنار گروهی از متخصصان ساخت مولکول‌ها و ترکیبات شیمیایی به موفقیت‌های شگفت‌انگیزی دست یافت تا از طریق ساخت ترکیباتی مدرن و غنی، نگرانی‌های ایجاد‌شده در رابطه با محدودیت استفاده از مواد اولیه طبیعی در عطرسازی را تا حدودی برطرف سازد. از جمله برندهای معتبر و خوش‌نامی که راسکینه در این کمپانی، نقش بسزایی در احیا و موفقیت آن‌ها در دوران جدید عطرسازی داشته است می‌توان با خانه اصیل و ارزشمند Robert Piguet اشاره کرد. نامی بلندپایه و ستودنی در جهان عطر که راسکینه در کمپانی خود، عهده‌دار ویرایش فرمول عطرهای جدید و به‌روز رسانی ترکیب آثار قدیمی اما جریان‌ساز و جاودانه آن را بر عهده داشت.

یولین راسکینه در سال 2014 به عضویت مؤسسه IFF در آمد. این هنرمند خلاق، بلندپرواز و صاحب سبک، در سالیان گذشته چندین اثر درخشان و بزرگ خلق کرده است که در همکاری با خانه‌های مطرح و گزیده‌کار عطرسازی به شهروندان دنیای روایح ارائه شده‌اند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به برخی از آثار مهم و بزرگ یولین راسکینه که برای خانه‌های عطرسازی معتبر ساخته شده‌اند.

 

سه شاهکار برای Naomi Goodsir

طراح مشهور استرالیایی aomi Goodsir، در سال 2012 ورود خود به عطرسازی را با معرفی دو عطر اعلام کرد. فضای عمیق، پیچیده و اسرارآمیز این دو عطر، همگان را شیفته این لاین عطرسازی تازه تأسیس کرد و رایحه عمیق این دو اثر، موفقیت بزرگی برای این خانه تازه وارد به ارمغان آورد. راسکینه، برای ساخت ترکیب این دو عطر بزرگ، زمان زیادی را صرف کرده بود و نتیجه تلاش این هنرمند، خلق دو اثر شگفت انگیز است که شاه کار Bois d'Ascese یکی از آن هاست. عطری تلخ، تاریک، مرموز و ناشناخته که از آمیزش وجوه دودی و خاکسترگرفته تنباکو با بخور و سدر که با لایه هایی از و-یس.کی و خزه بر این تاریکی عمیق و خشک تأکید شده و بر بستری خاکی و عمیق از کهربا به کمال رسیده است، همگان را مسحور نبوغ و هنر راسکینه ساخت. Cuir Velours دیگر همکاری تحسین‌شده گودسیر و راسکینه است. عطری غنی و لوکس از آکورد جیر و چرم که گرمای اغواگر و حس پوسیدگی خود را در لایه‌هایی پودری و گیاهی از گل پایای بسط داده‌اند و بر پایه‌ای از رام و تنباکو استوار ساخته‌اند.

در سال 2015 یک عطر نفیس دیگر توسط راسکینه به مجموعه نائومی گودسیر اضافه شد. Iris Cendre در حالی که در شروع خود، فضایی درخشان، شفاف، پودری و لوکس از بنفشه و زنبق را به نمایش می‌گذارد با لمسی از ادویه‌های خاکی در پایه‌ای تاریک و دودی از تنباکو و صمغ‌ها ادغام می‌شود تا این نمایش باشکوه را با یک غافل‌گیری منحصربه‌فرد به پایان برساند.

 

Masque و ستاره‌ای درخشان به نام Russian Tea

Russian Tea رایحه خشک و خاطره‌انگیز چای است که در تن‌پوشی سبز و شاعرانه از نعنا و گل پایا در حجم تاریک، دودی و گرمی از غان، چرم و صمغ‌ها، غوطه ور شده است. اثری تحسین‌برانگیز که راسکینه با الهام از برداشت‌های خود از تاریخ، تمدن و فرهنگ روسیه در همکاری با دو طراح خانه ماسک  Alessandro Brun و Riccardo Tedeschi آن را ساخته است.

 

همکاری هیجان‌انگیز با Histoires de Parfums

استعداد«جرالد گیزلِین» –عطار و مؤسس خانه Histoires de Parfums- مرا شگفت‌زده می‌کند و از این‌که 20 طرح را در یک دقیقه مطرح می‌کند می‌ترسم! این نظری است که راسکینه در مورد گیزلین دارد و دوستی این دو با ساخت یک عطر متفاوت که عنوان و بسته‌بندی جالب توجهی دارد، آغاز شد.

This Is Not A Blue Bottle عنوان عطری با بطری آبی‌رنگ است که با لایه‌هایی از آلدهاید به درخشش و تازگی پرتقال، حال و هوایی متفاوت بخشیده است و این آمیزش عجیب را بر بستری گرم و تاریک از عسل و پچولی در پایه‌ای فلزی، پودری و خاکی از مشک، شمعدانی و ادویه‌ها، به پایان می‌برد. علاوه بر این عطر موفق که در سال 2015 معرفی شد روی دیگری از همکاری راسکینه و گیزلین با عطر تحسین‌برانگیز Fidelis به نمایش در آمد. عطری گرم، مطبوع و عمیق که از آمیزش رایحه مطبوع و دودی قهوه با تمشک و زعفران، در لایه‌هایی از رز، عود و هل شکل گرفته است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس